continued
Verder...
- ik ben zelf ook tegen keiharde straffen tegen criminelen: autochtoon, allochtoon, kan me niet schelen: boeten zul je, kreng!
En idd: als iemand in NL verblijft, zonder NL paspoort en je gaat vervolgens i.d. fout: terugsturen. Als je hier in NL bent zul je je moeten aanpassen en je je moeten gedragen: met name als je nog te gast hier bent. Voor de goede orde: denk niet dat ik een links watje ben dat voor softe behandelingen is, verre van. 't Gaat mij meer om de trend in deze thread.
- ik ben zeer rechts in de opvatting dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen daden. Ik vind 't daarom verrot als er mensen zijn die als individu wel succesvol proberen te zijn en zich als een goed burger gedragen, terwijl het merendeel v.d. groep het voor het individu verneukt. Nog verroter vind ik het als mensen (bijv. in deze thread) zo kortzichtig zijn dat ze individuen geen kans meer geven, omdat ze slechte ervaringen hebben met "de groep". Geef iedereen dezelfde kans.
- De thread is idd niet racistisch (my bad): maar er heerst wel een bepaalde trend, die zeer discriminerend is. En dat soort trends zijn nooit goed.
- Met de post van Fardo ben ik het roerend eens. Kan er niets anders over zeggen.
Het enige wat ik wilde bereiken (maar dat gaat nu eenmaal moeilijk via posts die op verschillende manieren geinterpreteerd kunnen worden) is dat mensen niet iemand afrekenen op het gedrag v.d. groep.
Als je een Marokkaan tegen komt weet je niet direct of het een crimineel is, of niet. Behandel hem/haar dan ook neutraal. En als je dat niet wilt doen en individuen geen kans wilt geven, om wat voor reden dan ook, dan niet. Ik vind het alleen heel jammer, that's all...
Laatst bewerkt: 27 jun 2003