1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    [​IMG]

    Wat vinden jullie? Opbouwende kritiek pleeease. :)
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
  2. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Mag ik nog even op mijn vorige post wijzen? Ik kan nog wel wat stemmen gebruiken :+!

    Om het toch een beetje ontopic te houden, het gaat om deze foto:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
  3. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Hoe vote ik? Dmv comment?
     
  4. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ja door gewoon een comment achter te laten met "I vote for Joep Smeets". Alvast bedankt!!
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ok niet mijn eigen foto's maar wel weer een paar van mijn broertje. Ben wel benieuwd wat de kenners er hier van vinden. :)

    http://www.icantpaint.com/wesleydanes/

    en hoe zit het precies met die systeemcamera's? Zijn die dingen een beetje ok? Zien er erg gaaf uit.
     
  6. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Gaaf verslag! :)
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat heeft hij een pfijne schrijfstijl, Ik wilde gewoon even kijken, maar voor ik het in de gaten had was ik alles aan het lezen en een prachtige foto's die perfct bij het schrijven passen.....en bedankt voor de hardloop muziek, ga het vanavond even downloaden....
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Zaterdag ga ik even langs de MM om te kijken welke camera het beste in de hand ligt maar ik denk dat dit hem wordt:
    Canon EOS 7D + EF-S 18-135mm IS of de EF-S 15-85mm IS USM (ben hier nog niet helemaal uit maar ik denk dat ik voor de tweede optie ga).
    Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

    Toch een L lens omdat ik het wel fijn vind om een waterdichte lens erbij te hebben aangezien de body ook waterdicht is en bij nader te hebben gegoogeld vind ik L lensen toch niet zo prijzig als dat men soms zegt. Ik wilde eerst nóg langer wachten vanwege al het gedoe rondom een mogelijke "70d" of hoe ze hem ook gaan noemen maar dat duurt met te lang en de prijs ligt dan toch weer op de max bij de launch dus daar ga ik niet op wachten. Ik ben me er trouwens ook van bewust dat de 7D als eerste camera wel pittig is maar ik hou wel van een uitdaging :) Ik heb heul veul gegoogeld de afgelopen paar dagen en veel youtube reviews gekeken en de veelzijdigheid, bouw en snelheid van de 7D heeft toch wel veel voordelen. De 60d is me iets te veel gericht op filmen en qua bouw en gebruiksgemak ben ik ook niet overtuigd en de XXXD's zijn me veel te licht.
     
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    De 18-135mm zou ik nooit doen, zeker niet als je de keuze kan maken voor de 15-85.
    Die eerste is echt heel slecht kwaliteit (IMO)

    Weet je het zeker van de 7D?
    Het is een geweldige body, don't get me wrong maar het is op dit moment wel de oudste body van canon in omloop en ik verwacht dat deze binnenkort toch wel vervangen gaat worden door de 7DmkII.
    De 100mm f2.8L kan ik niks meer over zeggen dan topkeuze waar je veel plezier aan zult beleven!
    Niet alleen voor macro, maar ook voor bijvoorbeeld portretjes en straatfotografie!
    Nu nog een lichtsterke lens erbij voor de echt donkere situaties en dan heb je echt een leuk beginnerskit! :)
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Die eerste lens was een typo inderdaad, had het al aangepast :+

    Maarja, weet je wat het is. De 7D MKII zit er wel aan te komen maar niemand weet precies wanneer en ook al komt hij binnen een paar maanden, dan alsnog blijft de 7D een fantastische camera waar je nog jaren mee vooruit kan en ik verwacht toch dat de 7D MKII weer een paar honderd euro meer zal kosten dan de 7D en de 7D zal niet nóg veel verder in prijs dalen, helemaal niet i.c.m. de mediamarkt actie die eraan zit te komen. En wat kan een MKII nog verder bieden, ongetwijfeld weer een hoger ISO bereik maar daar zie ik het nut niet van in en nog meer fps hoef ik ook niet, qua kwaliteit in de foto's zie ik geen denderende verandering aankomen. Het zullen weer puur de specs (meer autofocuspunten, meer megapixels enz enz.) en veelzijdigheid van de nieuwe versie zijn die de boventoon gaan voeren en voor mij kan je met de 7D al meer dan genoeg.

    Op het moment hou ik het nog even bij deze 2 lenzen en als ik een beetje de smaak te pakken begin te krijgen dan was zo'n lens inderdaad mijn volgende optie.
     
  11. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe ik via windows viewer NEF bestanden kan bekijken. Of eventueel op een andere manier. Of een manier om die bestanden om te zetten naar (RAW) JPG fijn?
     
  12. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn 85mm prime is anders nieuw wel bijna 2000 euro. 8)

    De 7D is meer bedoeld voor actie en sport-fotografie door zijn hoge FPS en door de behoorlijke autofocus die het apparaat bezit. Als je geen sport fotografeert lijkt mij de 7D niet de beste keus. Het is momenteel wel de goedkoopste/beste crop body. Maar het is een overkill als je voor iets betaald wat je niet gebruikt. Ik denk dat de sensor van bijvoorbeeld de 60D niet slechter is dan die van de 7D.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Inderdaad, erg toffe blog! :D
     
  14. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah daar was je al van op de hoogte, Wilde het net gaan posten toen ik je andere post las.

    ---

    Zelf heb ik besloten om niet weer dezelfde fout als anderhalf jaar geleden te maken (Nikon D5100 gekocht in plaats van de D7000.) en ga met de mediamarkt actie dan ook een D600 kopen.
    Op gebied van objectieven zit ik voorlopig wel goed met de 50mm f/1.8G en 105mm f/2.8G VR Micro (Ook de 35mm f/1.8G blijft redelijk bruikbaar)
    Ook al zal het wellicht wat overkill zijn voor wat ik momenteel doe aan fotografie, Het bied wel meer ruimte voor groei en toekomst en nu kan ik nog makkelijk over naar Full Frame/De D600 want alle veel genoemde nadelen/beperkingen van deze camera zitten ook in mijn huidige en zijn geen punten waar ik mij aan stoor.

    En om nu alsnog een D7000 te kopen gaat mij geheid weer spijt gevoelens opleveren.
    Laat maar komen die 'BTW weg ermee' actie.


    Edit: Die 'BTW weg ermee' Dagen zullen niet lang op zich laten wachten volgens mij, Vandaag zijn in de loop van de dag namelijk de D7000 en D600 in prijs verhoogt in de webshop (Had beide al een paar dagen openstaan. En beide waren voor de oude prijzen nog gewoon op voorraad dus daar ligt het niet aan.) D7000 van 749,- naar 819,- en D600 van 1639,- naar 1699,-
    Dacht dat Mediamarkt er zo trots op was dat ze nooit de prijzen verhoogde voorafgaand aan deze acties?
    Het zal mij verder een zorg zijn, De prijs van de D600 zakt zonder hun ook vanzelf wel naar de prijs die ik ervoor betalen wil.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  15. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Als je voor de D600 gaat waarom niet een paar honderd euro bij leggen en gelijk voor de ultimate gaan, de D800.
    Die extra mega pixels en andere voordelen werken best lekker met zich mee voor de komende paar jaar!

    Btw, de BTW acties staan als het goed is los van de webshop en winkels.
    Tenminste, bij de Saturn mogen alle vestigingen zelf hun prijzen bepalen van producten maar acties zijn wel in alle vestigingen.
    Oftewel als je goed rond speurt zou de D600 nog 100 euro goedkoper kunnen zijn dan bij de andere.
    Doet de webshop mee bij de BTW acties?
    Daarnaast mag er geen prijsverhoging meer zijn op actieartikelen vanaf 2 weken van te voren.
    Dus stel de actie zou komen zou hij er pas minimaal over 2 weken zijn als ik mij niet vergis in die reglementen.
     
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn uiteraard wel zelf opgestelde regels en de bewijslast ligt bij de consument, En ja de webshop van Mediamarkt en Saturn gaan met elke landelijke winkel actie mee.

    De D800 is helaas geen camera voor mij, Ik wil nu juist wat minder pixels per vierkante centimeter dan ik al had (Verklaar me maar voor gek.)
    Verder ligt de prijs mij te hoog (€800,- Verschil, Daarvoor heb je een 85mm f/1.8 en een 20mm of 24mm f/2.8 AF-D bij de D600) en zou ik betalen voor veel dingen die ik niet nodig heb, Nee voorlopig is het nog hobby (Al zou ik er als ik het echt heel leuk vind om te doen best mijn werk van kunnen maken, Moet tenslotte toch een keer iets gaan doen.) dus is de D600 momenteel wellicht al een stap te hoog, Maar goed daarmee kan ik dan ook gerust zonder zorgen 4 jaar verder. (Wat ik met de D7000 niet zie gebeuren gezien ik al niet altijd tevreden ben over de D5100 en die heeft dezelfde sensor.)

    En de opvolger van de D7000 / D300s afwachten heeft ook geen zin, Die gaan bij de release net zo duur zijn als de D600 nu kost en laten nog wel even op zich wachten.


    Daarbij zou je dan ook kunnen stellen dat je dan nog beter kunt doorsparen voor een D4 want die is nog veel beter dan de D800 niet? Maar zo kun je uiteraard wel doorgaan.

    Nikon heeft met de D800 een camera neergezet die velen niet zien als de opvolger van de D700 (En voor velen ook niet is weggelegd), Vervolgens komt Nikon met een alternatief: de D600 en zitten er nog steeds D700 gebruikers te zeuren om een 'echte' opvolger van de D700.

    Punt is dat Zowel de D600 als de D800 hun voor en nadelen hebben en dat de stelling 'de D800 is beter' niet altijd op zal gaan.
    Toegegeven, De knoppen lay-out/ergonomie en viewfinder oogschelp van de D800 spreken mij ook meer aan. Maar aangezien ik met het eerste toch al moet leren omgaan en het tweede ook maar een kwestie van gewenning is spaar ik mijn portemonnee en kies voor de camera die het beste bij mijn wensen past: De D600.

    Als de Prijs die nu in de webshop van Mediamarkt staat blijft staan of nog zakt voor de 'BTW weg ermee' actie dan ga ik hem hoogstwaarschijnlijk bestellen. (€1404,13 + 4,99 is nog wel te doen, Maar ook het maximum wat ik ervoor over heb.)
    Naar het filiaal in Alkmaar gaan in de hoop op een lagere prijs heeft geen zin, Dat zie ik namelijk nooit gebeuren en hoogstwaarschijnlijk krijg ik daar dan ook nog eens te horen dat de D600 om wat voor reden dan ook niet meedoet aan de actie. (Ben daar al te vaak belazerd en de goedkoopste zijn ze daar nooit geweest.)
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dan ben je gewoon niet goed snik :+

    Je kan het er maar bij hebben en daarnaast zijn er meer punten, zoals ik aangaf, waarom mijn oog is gevallen op de 7D en de specs hebben op dat vlak niet eens de prioriteit.

    Aan het einde van week 4 is de actie, dus reken maar uit, net 2 weken als je punt klopt.
     
  18. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb gewoon de NEF codec geïnstalleerd. http://www.nikonimglib.com/nefcodec/

    Het omzetten doe ik via lightroom.
     
  19. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.584
    Wist helemaal niet dat zoiets bestond, ga 't ook ffs downloaden, thanks musti ^^
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Tof om te lezen dat het in de smaak valt. Ik zal het doorgeven :)

    Iemand al bezig met een systeemcamera?
     

Deel Deze Pagina