Dat nieuwsbericht alleen al... We zijn gedaald in de lijst met best concurrerende markten van de 5e plaats naar de 8e. ALARM! 7 landen doen het beter dan ons! Crisis!
Er zijn 195 erkende landen in de wereld en wij staan 7e.
Over je 'probleem': In Nederland kun je niet zomaar je gang gaan. Alleen al het feit dat de meeste zaken waar je waarschijnlijk op doelt (corruptie en geld witwassen ofzo) al illegaal zijn zegt al genoeg. Daarnaast is corruptie nog steeds moreel verwerpelijk. Dus als bepaalde mensen hier achter komen ben je de sjaak.
Echter is corruptie niet uit te roeien. Als je dacht dat het in Nederland erg is, dan moeten we blij zijn dat we een juridisch systeem hebben dat 99% goed draait. 100% gaat niet lukken.
In het complete bestaan van de wereld is er nog nooit een moment geweest waar er geen problemen waren. Sommige dingen kun je niet oplossen en moet je ook niet willen oplossen. Want nogmaals, denken in probleem als een lijst waar je 8e staat en niet 1e is een prachtig voorbeeld van negativisme en pessimisme.
Ik snap ook niet dat jij begint over 'geld bij elkaar schrapen'. Met de verhoogde welvaart lijken weinig mensen meer te beseffen dat ze nog voldoende zaken kunnen 'schrapen', maar nee, die iPhone, LED TV en Xbox 360 zijn gewoon noodzakelijke goederen.
Ik ben trouwens niet iemand die zijn eigen welvaart bepaalt op basis van mensen die het slechter hebben hoor, ik heb gewoon weinig empathisch vermogen.
Laatst bewerkt: 5 sep 2013