1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    En eerder moeten instappen met smartphones niet te vergeten. ;)
     
  2. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  4. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wtf ze gaan de ALGEMENE heffingskorting afschaffen als je meer dan 56K verdient 8)

    Die malloot van een Rutte had het ooit eens over 1000,- voor de werkenden. Maar laten we het vooral omdraaien en er -2000 van maken. Werken loont steeds minder in Nederland.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Had het woord nivelleren al een tijd niet gehoord.

    Het slaat echt nergens op. Mensen die hun persoonlijk falen afspiegelen naar de politiek.
    Als mensen tegenwoordig een auto van € 20.000 rijden en de linkerbuurman heeft er één van € 40.000 en de rechterbuurman een auto van € 10.000. Het is dan weer typisch Nederlands dat we de linkerbuurman als een geldgraaier wegzetten en eisen dat hij meer belasting gaat betalen.

    Men weet echt niet hoe goed we het hebben.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hier heb je gelijk in, maar het is een eerste reactie op de hele situatie in de crisis. En Nederland lijkt het volgens nieuwsberichten slechter te doen dan in andere landen, waar misschien nog wel meer van die spreekwoordelijke geldgraaiers zijn.

    Ik weet niet wat ik er van moet zeggen. Zolang ik niet elke cent bij elkaar hoef te schrapen van de ellende, dan heb ik het niet slecht. Er zijn er dit het veel slechter treffen, dus heb zelf niet echt recht van klagen en zo zijn er meer.

    Neemt niet weg dat mensen in een makkelijkere positie binnen deze maatschappij niet zomaar hun gang kunnen gaan. Ik heb er alleen geen oplossing voor.

    Hoe zou jij dit oplossen Tyrant? Puur even uit nieuwsgierigheid.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat nieuwsbericht alleen al... We zijn gedaald in de lijst met best concurrerende markten van de 5e plaats naar de 8e. ALARM! 7 landen doen het beter dan ons! Crisis!

    Er zijn 195 erkende landen in de wereld en wij staan 7e.


    Over je 'probleem': In Nederland kun je niet zomaar je gang gaan. Alleen al het feit dat de meeste zaken waar je waarschijnlijk op doelt (corruptie en geld witwassen ofzo) al illegaal zijn zegt al genoeg. Daarnaast is corruptie nog steeds moreel verwerpelijk. Dus als bepaalde mensen hier achter komen ben je de sjaak.

    Echter is corruptie niet uit te roeien. Als je dacht dat het in Nederland erg is, dan moeten we blij zijn dat we een juridisch systeem hebben dat 99% goed draait. 100% gaat niet lukken.

    In het complete bestaan van de wereld is er nog nooit een moment geweest waar er geen problemen waren. Sommige dingen kun je niet oplossen en moet je ook niet willen oplossen. Want nogmaals, denken in probleem als een lijst waar je 8e staat en niet 1e is een prachtig voorbeeld van negativisme en pessimisme.

    Ik snap ook niet dat jij begint over 'geld bij elkaar schrapen'. Met de verhoogde welvaart lijken weinig mensen meer te beseffen dat ze nog voldoende zaken kunnen 'schrapen', maar nee, die iPhone, LED TV en Xbox 360 zijn gewoon noodzakelijke goederen.

    Ik ben trouwens niet iemand die zijn eigen welvaart bepaalt op basis van mensen die het slechter hebben hoor, ik heb gewoon weinig empathisch vermogen.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Misschien is het juist wel goed om weinig empatisch vermogen te hebben. Je moet ook zeker niet teveel kijken naar wat anderen wel of niet hebben, zowel in positieve als in negatieve zin.

    Kijk, dat bericht over die 8ste plaats is gewoon sensatie en om mensen het zoveelste negatief geladen bericht te laten lezen.

    En neem dat schrapen van mij niet te letterlijk hoor, want als ik idd kijk naar sommige van die achterlijke RTL programma's, dan zijn er gewoon mensen die niet met geld om kunnen gaan. Geld hebben ze daar vaak zat, op een programma als dat van Martijn Krabbé na misschien.

    Er zijn in dit land idd zo gigantisch veel regelingen die het leven van een Nederlander aangenamer kunnen maken, maar dat mensen dan idd vast houden aan negativisme is idd niet hoopgevend voor ze, maar je kiest er zelf in de meeste gevallen voor.

    Ik probeer vooral altijd voor het positieve te kiezen in dit land en te genieten van al die keuzes, mogelijkheden etc die wij gewoon hebben en veel andere landen niet. Positivisme is misschien wel de oplossing, maar probeer dat de doorsnee Nederlander maar eens aan het verstand te krijgen met zoveel negatief (sensatie verkoop) nieuws.

    P.s. Bovenstaande is gewoon een beetje mijn gedachte over dingen, niet bepaald een oordeel over anderen willen vellen. En ik ben ook nergens op uit met mijn post.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Gisteren of eergisteren was er een man met een mooie nieuwe denkwijze: Depressionisme. Zoek maar op, ik vond het erg interessant :)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Hierboven: Het gaat hier niet om de welvaart in ons land en of we de graaiers wel/niet op een goede manier aanpakken. In Nederland hebben we een progressief belastingstelsel om al te grote inkomensverschillen te voorkomen en om er voor te zorgen dat de sterkste schouders de meeste lasten dragen. Dat is een systeem dat prima werkt.

    Echter in de bezuinigingswaanzin van het huidige kabinet en een PvdA die blijkbaar nogal veel te zeggen heeft wordt nivelleren te pas en te onpas toegepast. Een huur die gekoppeld wordt aan het inkomen, een zorgpremie/eigen risico die afhankelijk is van de hoogte van het inkomen (gaat goddank niet door), de afschaf van de zelfstandigenaftrek en ga zo maar door. Daar komt nu dan het voornemen bij om de algemene heffingskorting af te schaffen. Voor zover ik weet wordt die per persoon berekend. Een goed verdienend gezin die 2x 56k verdienen mogen dan dus 4000 bruto inleveren. Waar is de visie?

    De argumenten 'maar ze verdienen toch genoeg' is een kul argument, helemaal als het in een gezin 1x 56k betreft. Ten eerste hebben die gezinnen beslissingen gemaakt op een bepaald inkomen zoals een auto, huis, kinderen etc. Dat draai je niet zo maar terug en dus ook die gezinnen zijn vatbaar voor financiële problemen. En daarnaast zijn juist die gezinnen al keihard bezig om dag in dag uit de staatskas te spekken.

    Dit demotiveert ontzettend voor de werkenden in Nederland en motiveert de mensen met een bijstand niet voldoende om aan het werk te gaan. Er zijn banen zat in Nederland die zo wenig verdienen dat je beter in de bijstand kan blijven hangen. Daarnaast doen we de mensen die het geld echt hard nodig hebben zoals ouderen en gehandicapten zo te kort.

    Er moet gesneden worden in uitgaven, fraude moet aangepakt worden, de zorg moet op orde en wat mij betreft weer terug naar de EEG. Er zit nog genoeg lucht in de economie.
     
  13. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    :thumbs:

    Kan het niet beter verwoorden.
     
  14. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Rutte (+ dit kabinet) maakt er een potje van
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Mooi antwoord Kevf. Zelf weet je wel een beetje waar ik onder val. Nu je antwoord gelezen te hebben, moet ik zeggen dat het wel een lichtend antwoord is. Natuurlijk moet je niet alle hoge inkomens belasten, maar dankzij het huidige kabinet, en het vorige, snap ik niet meer wat nu precies de beste beslissing is. PVDA zou ik voor de verkiezingen op gestemd hebben, maar ik twijfel geen moment bij de volgende, blanco. Kan ik toch mijn politieke zeggie doen, over alle partijen, i.p.v. mijn stem te verdedigen voor die van één partij. Ik wil zelf ook het beste voor Nederland, maar dan zo breed als mogelijk is. Vraagje: Waar stond EEG ook alweer voor en wie of wat zijn ze ook alweer?
     
  16. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat denken jullie eigenlijk van Syrië?
    Moet de VS op eigen houtje zonder toestemming van de VN militaire actie ondernemen?

    Ik ben het persoonlijk met Rusland eens dat er eerst onderzocht moet worden wie die gifgas aanval heeft uitgevoerd. Het is een heel raar verhaal dat Assad opeens een gifgas aanval zou uitvoeren als die gifgas-experts in de buurt zijn, terwijl hij al aan de winnende hand was. Het zou zomaar kunnen dat die rebellen zelf een aanval hebben gedaan om een steun te krijgen van het westen.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Europese Economische Gemeenschap, in andere woorden een gemeenschappelijke Europese markt. Je verwarring is terecht. Volgens mij voelt elke kiezer in Nederland en in het bijzonder die van de PvdA en VVD zich genaaid. Het is een zootje en daarnaast wordt er constant teruggekomen op beslissingen (wie weet de 1e maanden nog?) en vervolgens worden er weer nieuwe maatregelen voorgesteld. Ik heb zelf vorige keer op een one issue partij gestemd (PvdD), die blijven iig qua dat standpunt trouw :+

    Syrië is echt een raar verhaal aan het worden, maar goed geldt dat niet voor alle landen daar? Het is idd vreemd dat juist dan gifgas wordt ingezet. Echter aan de andere kant, dat kan Assad ook weer als argument gebruiken. Daarnaast meen ik dat het aanvallen van Syrië de Taliban weer zou helpen. Het is er echt een zootje en ik geloof niet dat ingrijpen zeker weten nut heeft. Als je van de minister van Buitenlandse zaken dan hoort dat ze zelfs een WOIII geen probleem vinden dan moet je je toch achter de oren krabben.
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    In Franrijk ook van die fucked up grote nasty motherfuckers gehad. Ben niet bang voor insecten maar dit zijn gewoon halve vogels 8) Wil daar echt no way ooit door gestoken worden...
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wees eens specifieker... Dit is makkelijk roepen.


    Oja, bij deze allemaal gefelicteerd: wij Nederlanders staan 4e in de wereldranglijst van meest gelukkige mensen! :D
     

Deel Deze Pagina