1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Gaat prima met dit weer. Warmt je lichaam sneller op joh.
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    116kg, vetpercentage van 38% volgens m'n chique Lidl weegschaal :+.
    Wel een raar ding, staat normaal in de kamer van m'n ouders en als ik m daar gebruik weeg ik meer dan op m'n eigen kamer 8).
    Anders die van de sportschool maar eens gebruiken.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Flinke jongen, dat ben je niet geworden dmv het dieet op de vorige pagina ;). Er even vanuit gaan dat je 3 keer in de week in de sportschool zit ,heb je op een onderhoud van 2800-3000kcal per dag. Je eet nu dus echt fors te weinig. Ik zou eerst eens op 2900 kcal gaan zitten. 200 gram eiwitten (=800kcal) en 110 gram vetten (=990kcal), de rest haal je dan uit carbs (1800/4 = 450 gram).

    Dat hou je een week vol en je weegt jezelf elke dag. Idealiter meet je je middel om het dikste punt aan het begin en aan het einde van de week. Vervolgens bekijk je aan het einde van de week het resultaat. Je kijkt hoeveel je die week gemiddeld woog (pas na de tweede week kan je het vergelijken met het vorige gemiddelde) en kijkt of je middel al is afgenomen in omvang. Afhankelijk van het resultaat ga je aanpassen. Wanneer je netjes afvalt dan de week er op hetzelfde eten en anders er 100-150kcal afhalen (door te schrappen in carbs). Idealiter kom je elke dag op hetzelfde aantal kcal uit, zo niet, zorg dan dat je gemiddeld die week wel goed uit komt.

    Que voeding: niet elke kcal is hetzelfde, wat sommige mensen ook beweren, maar het hoeft ook niet allemaal perfect te zijn. Als je op een vrijdag zin hebt in 2 biertjes oid dan gewoon zorgen dat dat past in je dieet. Idem voor een keer wat lekkers. Echter >80% van je kcal moet mi komen uit gezonde voedingsstoffen. Veel groente, redelijk wat fruit etc.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  4. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja het is ook mega awesome want iedereen vind je kannonengroot daar. Echt hilarisch.


    Verder ga ik ook nog op reis. Heb een kaartje gekocht voor op de Gaintrain naar Bigcity. Haha vind het helemaal awesome bij die nieuwe gym. Morgen weer.
    Gisteren met z'n drieen moeten spotten voor een dude; ging zn benchpress PR zetten. 302,5 KG!!

    Vind het hele powerliften ook steeds leuker worden zo. Vooral omdat dat onderdeel van die gym daar speciaal voor gebouwd is. Bij de basicfit moest je steeds maar een plekje zoeken en hopen dat er een stang was. Hier heb je gewoon je spots voor deadlift etc.
     
  5. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    wat raad jij mij aan als verdeling vet/carb/eiwitten? Ik weeg 65 kilo ongeveer met 25% vet percentage
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bij drie keer sporten ongeveer 2150-2300kcal per dag. Aangezien je voor een vrouw een normaal vet% hebt is de basis verder: eiwitten x2 en vetten x1. De rest verdeel je over carbs. Dus 130gram eiwit * 4 = 520, 65gram vet *9= 585. 2200-520-585 = 1096kcal aan carbs. 1095/4 = ongeveer 275gr carbs.

    Overigens zijn vrouwen iets gevoeliger voor carbs en zijn 65 gram vetten niet zo veel. Je zou daar nog wat mee kunnen spelen. De hoeveelheid eiwitten zijn aan de veilige kant. Voordeel van eiwitten is dat het verteren van eiwitten iets meer energie kost, dus scheelt weer mbt de verbranding.

    Maar het blijft slechts een vertrekpunt. Vanaf daar bijhouden en aanpassen. Nooit al te grote stappen nemen en geen veranderingen doorvoeren zolang het werkt (aankomen of afvallen). Met hele kleine tekorten kan je nog spiermassa winnen:

     
    Scarlett vindt dit leuk.
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ze wilt afvallen he..
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Klopt, maar dan nog zou ik de eerst week op onderhoud eten en kijken hoe je reageert.
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Hoe denken jullie over hulpmiddelen voor afvallen? Caffeine en Nicotine zijn makkelijk beschikbaar en werken goed(in mijn geval te goed). Om nou alleen te gaan roken om af te vallen is natuurlijk zonde en het niet waard, je levert ook conditie in dus het is alleen geschikt voor hele luie mensen I guess. Maar koffie drinken ipv thee lijkt me toch geen slecht idee? Hoor deze tips nooit van andere mensen dus ben benieuwd hoe mensen hier over denken.

    edit:
    Oke je moet ongezond veel koffie binnenkrijgen wil je het als vetverbrander gebruiken. Als je mn insomnia lifestyle hanteert en je nachtrust vervangt met cafeïne en blijft bijhouden met cafeïne zodat je daadwerkelijk niet meer kan slapen zit je al snel op een dosis dat je gewicht gaat verliezen. :+

    Je kan het wel timen door eerst te drinken voordat je gaat verbranden. Dat zou moeten helpen als ik het goed begrepen heb.

    Ach ja, zit nu op 1 koffie per dag bij het opstaan en roken heb ik al vaarwel gezegd. Nu is het weer tijd voor de gym en mn gezonde lichaam terug claimen. Massa komt toch op de juiste manier terecht hopelijk. :+
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2015
  10. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Hoeveel mg caffeine zat je aan te denken? Heb zelf een keer 0.8g caffeine in een x binnengehad maar dat deed niet heel veel goed haha.

    Drink zelf koffie tegen de eetlust. Twee/drie bakjes per dag.
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik moet van koffie juist vaak naar de wc en daardoor heb ik juist meer en vaker honger :p
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/31618-vet-verbranden-met-behulp-van-cafeine.html

    Onder het stukje vet verbranden vind je meer. Mn eigen ervaring met cafeïne was gewoon zo veel mogelijk drinken(ik dronk veel cafeïne en was behoorlijk tolerant, dit was gewoon mijn ongezonde lifestyle) en 2x per dag thuis of in de gym workouts doen zodat mn verbranding aan de gang bleef ipv een strak schema met rustdagen. Je hoeft niet veel of hard te trainen om vet te verbranden natuurlijk. Maar als je constant koffie drinkt moet je ook constant vet kunnen verbranden. Maar of dit de meest efficiënte en veilige methode is durf ik niet te zeggen. Ik heb niet veel mee geëxperimenteerd want in no time was ik op een gewicht waarbij je eigenlijk niet meer wil afvallen. Maybe ben ik gewoon lucky met mijn genen.
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Huh wat? Waarom niet gewoon beter je best doen in de gym of met je diet :p
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Sportschool heeft z'n limiet natuurlijk. Diëten is voor knaagdieren.

    Maar ben meer geïnteresseerd in jullie ervaringen dan in het aanraden ervan. Als het zo goed zou werken zou iedereen het toch doen lijkt me?

    En anders is er nog altijd:
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2015
    being-xboxed vindt dit leuk.
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    leef je uit:

    http://examine.com/stacks/fat-loss

    Maar aan het einde van de rit blijven het hulpmiddelen, verwacht geen wonderen. Overigens is caffeine sowieso een prima pwo.
     
  16. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Looool ik groei dus nog steeds. Van 179 naar +/- 182 in anderhalf jaar. Was de twintig al gepasseerd dus had ik niet verwacht. Maar ben deze week bij m'n ouders en mijn moeder bleef maar zeggen dat ik langer leek. Dus bij de oude streepjespaal gaan staan en inderdaad, 3cm langer. Heightgainz.
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Andere houding aannemen en je bent ook weer wat groter. Maar het kan altijd!
     
  18. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat is ook zo, maar vroeger hadden we altijd zo'n paal waar je met je rug tegen aan moest staan, dan is je houding in principe altijd hetzelfde. Het zal iig geen drie centimeter verschil opleveren. Maakt niet uit verder, maar geinig is het wel. Zeker met een pa van 2m :9
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Zojuist een nieuw PR gezet met deadliften: 3 x 120 (PR) en daarna nog 1 x 130. En dat bij die gruwelijke benauwdheid, warmte en om 09:00 's ochtends (ik ben een avond mens :+). Ik heb het gefilmd, omdat ik altijd al afvroeg hoe het eruit zag. Ik zal deze hier nog uploaden, want zelf ben ik niet 100% tevreden en kan ik wel wat externe feedback gebruiken.
     
  20. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    EC stack gebruiken kan ook ja.
     

Deel Deze Pagina