1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
  2. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Hoop onzin maar herken er ook wel dingen in. Zat vorig jaar op 4x per week in de gym en op 5x5x90 op de benchpress. Doel was eigenlijk om deze naar 100 te tillen, maar ik merkte dat mijn motivatie zoek raakte. Voelde toch een beetje pointless.

    Fitness nu 1 a 2 keer per week, ben weer gaan voetballen en train voor een marathon. Deze balans, meer allround fitheid zegmaar, bevalt erg goed!

    Die benchpress zit ondertussen op 80kg overigens. Zal wel rond dit niveau blijven hangen.
     
  3. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik heb vandaag eens een groepsles gevolgd. Beviel me echt uitstekend! Veel meer het gevoel dat ik echt heb gesport, dus dit ga ik dan ook veel vaker oppakken. Echter heb ik toch een vraag: waarom doen er zo weinig mannen mee? En nee, ik praat niet over groepslessen als zumba maar high-intensity trainingen. Bang om van vrouwen te verliezen?

    Overigens, ik neem mijn sportschool even als de algemene steekproef. Wellicht verschilt het enorm.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @UpInSmoke0611 : mooie squats!
    @PineaPPle JOE: @UpInSmoke0611 draait 531 en bijna iedereen die ik een schema voorschrijf laat ik 351 of 531 draaien. Top programma.

    Deze keer 215 zonder hitch en pas na 3,5 uur. Training gehad met Ijzersterk en Profectus twee studentenverenigingen:



    Daarna 230 geprobeerd, lukt binnenkort wel:



    En een 2.5kg pr op de squat, er zit nog heel veel meer in:



    @janter : Wat is een high intensity groepsles? :+
     
    UpInSmoke0611 en Pine NL vinden dit leuk.
  5. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Gaat goed! Heb je een wedstrijd in de planning staan?

    Deze week moet ik weer tegen mijn projected max aan trainen dus ik ben benieuwd, ik ga proberen om ze allemaal te filmen.

    Hier mijn deadlift van afgelopen week, moest 1-2 reps doen. Actie op 0:36



    Ik zal volgende keer even horizontaal filmen :rolleyes:
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  6. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Video is privé.
     
  7. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    In feite is een HIT een training in een korte tijd, hoge intensiteit en zeer korte intervallen. Afgelopen zondag heb ik een dergelijke training uitgevoerd. Wat een uithoudingsvermogen komt er bij kijken! Heerlijk! Ik heb me toch een spierpijn zeg haha. Binnenkort wil ik Grit eens aandoen.
     
  8. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Als het goed is nu niet meer.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Lekker hey, echt een fors gewicht. Voor de zekerheid: op een meet zijn straps niet toegestaan. Verder zou je je knieen nog iets meer naar buiten kunnen drukken, hierdoor komt de barbell ook nog wat dichter bij je wat de pull gemakkelijker maakt. De 2e rep heeft een up and down movement maar je had hem al helemaal boven :)

    Ik zou meedoen met de DRC maar dat zit er door die kloteschouder gewoon niet in. Daarom doe ik mee aan een meet van onze eigen club en dan alleen squatten en deadliften. Ben gisteren echter van een opstapje gedonderd dus heb nu mijn enkel in drukverband en kan even niks |:-

    @janter : ik snap het nog steeds niet. Wat doe je tijdens zo'n training? Overigens snap ik wel dat in een groep bezig zijn tof is. Daarom ben ik juist zo blij met onze vereniging van powerlifters en weightlifters. Met zijn allen bezig om sterker en beter te worden.
     
    Pine NL en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Makkelijkste om het uit te leggen lijkt me door een video:
    Dit weergeeft goed wat er zoal in een dergelijke training wordt gedaan.
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Lekker bezig jongens.. Ik doe 351 (531 iets) inderdaad.

    Mijn schema is beetje aangepast op kevfs zn advies.

    Day 1: Squat volgens 531 schema. Sumo DL 5x5 70-80%. Assistance iets
    Day 2: Bench volgens 531, Strenght Assistance (incl db, ohp, spoto bench press)
    Day 3: Conv. DL volgens 531, Squat 5x5 70-80% (of squat variant). Assistance iets
    Day 4: Bench volgens 531, Hypertrophy Assistance (incl db, ohp, cg bench press)

    Ik ben het sterkst in de 333 en 531 week. De 555 gaat altijd moeizaamer. De 7de week deload ik en week 6 is ook altijd heavy af
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2016
  12. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ziet er uit als een goed schema. Zoveel volume trek ik echter niet.

    Wat raad jij aan als assistance workouts? Ik volgen gewoon het normale Wendler schema dus heb een OHP, Bench, Squat en Deadlift dag. Wil er max 2-3 assistance oefeningen bij doen.
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Weet niet of ik het aanraden zal noemen, want dit is wat voor mij werkt. Met power bedoel ik setjes van 3-5 en hyper 10-12.

    Bench assistance: Incl db press op 30graden (power/hyper afwisselend), OHP (power/hyper afwisselend), Close Grip Bench (hyper), Spoto Press (power) en aan het einde 5x20 tricep pushdowns
    Squat assistance: front squats (hyper) , zercher squats (power), Good morning (hyper)
    Deadlift assistance: lat pulldown (hyper), pullups neutral/shoulder width, en bend over rows maar op Ed Coan zn manier (zie filmpje hieronder vanaf 2:45)

     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2016
  14. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Doet me beetje denken aan insanity wat ik een tijdje deed (was high intense aerobics maar dan zonder gewichten)
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @janter : Dat doet me denken aan bodypump, of bestaat dat niet meer? Van oudsher is het al zo dat vrouwen fitness liever in een groep doen en mannen alleen. Dat lijkt overigens met crossfit te veranderen. De reden waarom ik het niet interessant vindt is omdat het een workout is ipv een training. Een workout gaat om fysieke activiteit op dat moment, zweten, lekker bezig zijn min of meer ongeacht wat je doet. Een training voer je uit met een doel in de toekomst, vaak een wedstrijd. Een training is bedoeld om de prestatie op dat ene moment in de toekomst te verbeteren en dan is het plezier, zweten etc op dat moment van secundair belang.

    Voordat ik powerliften leerde kennen en later gewichtheffen kende ik alleen maar generieke krachttraining en dat deed ik om sterker en groter te worden zonder vastomlijnde doelen. Nu ik echt train om mijn prestatie te verbeteren haal ik er eindeloos veel meer lol uit.

    @PineaPPle JOE : Kan je wel aan hoor ;) Maar het wordt pas interessant als je daadwerkelijk ook zoveel volume nodig hebt.

    Gisterene een 5kg pr op de squat:



    en een 10kg pr op conventional. Conventional en Sumo zijn nu even hoog



    Er zit nog veel meer in, maar rustig aan en kleine stapje.
     
    Pine NL en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176

    Nice! Deadlift easy
     
  17. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Wat is nu echt een goed schema voor spiermassa? Ben wel een beetje klaar met al die lower body gefocuste krachtschema's.
     
  18. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    De naam klinkt goed! Ik zal eens een paar video's ervan bekijken, ben benieuwd. :)

    @Kevf
    Het heeft inderdaad raakvlakken met Bodypump, alleen voelde dit dan net wat zwaarder aan. Werd aan 't einde zelfs een beetje duizelig/misselijk.

    Ik snap enigszins je punt, maar naar mijn mening kan je dergelijke heftige workouts ook inzetten om in de toekomst je prestaties op bepaalde gebieden te verbeteren. Daarbij kan je dan ook doelen opstellen. Alleen worden deze workouts dan veel meer indirect ingezet dan direct.

    Ik ben het met je eens dat veel mensen dergelijke workouts uitvoeren om lekker te zweten en af te vallen. Echter zie ik het ook meer als een workout om mijn conditie te verbeteren en om explosiever te worden. Het doel is nog niet meetbaar, maar dat kan nog wel komen.
     
  19. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    @Kevf, nee kan ik echt nog niet, ben een ecto die moeilijk aankomt en herstelt, en daarnaast ook nog eens drie keer per week honkbalt. Heb een periode gehad waarin ik 3 keer per week full body deed en zelfs tijdens het aankomen achteruit ging in kracht. Ben dit op advies van een paar ervaren powerlifters gaan doen, ze zeiden alleen dat ik zelf even moest gaan uitzoeken hoeveel assistance ik er nog bij zou trekken.

    Cijfers zijn nog niet heel boeiend maar hier een update van mijn 1RM's:

    Military Press: 52,5kg
    Deadlift: 130kg
    Bench Press: 80kg
    Back Squat: 107,5kg
     
  20. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Ja mijn deadlift gaat echt met stappen vooruit. Klopt, ik ben nu ook begonnen met grip training, heb je nog tips? Dat is klote, hoe lang gaat het nog duren tot het hersteld is? Dat kwam doordat de bar wat van mijn lichaam vandaan ging, dat moest ik herstellen.

    Wanneer is trouwens het NK? Ben wel benieuwd wat voor lifts daar neer worden gezet.

    Ben begonnen met Westside Barbell program, iemand die hier ervaring mee heeft? Ik moet dan ook werken met power bands, ben benieuwd hoe dat gaat.

    Hier mijn deadlift PR van vorige week, 3x235
     
    Kevf, UpInSmoke0611 en PineaPPle JOE vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina