1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Dan kom ik op €42.965 uit, das toch een bizar hoop geld voor een Fiesta ST? Klopt dan de BPM wel met zo'n hoog bedrag of heeft dat niks met elkaar te maken?
     
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Die catalogusprijs is inderdaad vreemd. Een nieuwe maxed-out Fiesta kost ongeveer €36.000. Lijkt me sterk dat de oude 7k duurder kon zijn. De vanafprijs was 26k ongeveer.
    De BPM is ook vrij laag. Die zou eerder rond de 3 à 5 k moeten liggen.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    BPM is inbegrepen in de catalogusprijs, en komt er dus niet nog 'bovenop', weet niet of dat helpt?
     
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Klopt, maar aan de hand van de BPM kun je achterhalen of het een schadeauto is. Als de auto schade had tijdens import, dan was hij (op dat moment) veel minder waard en moest er dus veel minder BPM afgedragen worden. Zo zie je soms auto's van 20k te koop staan met een BPM van €500,-. Die waren dus half om een boom gevouwen of binnengekomen zonder motorblok e.d., ingevoerd, opgelapt, verkocht. Lees: auto's die je niet wilt.
     
  5. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Met twee dealers gebeld maar die konden helaas niets doen omdat het geen auto is doe in hun landelijke database stond, ze kunnen niet over de grens 'kijken'. Vriend van me ging f googlen en kwam een website tegen die best gedetailleerd was met het VIN nummer. Daaruit bleek dat de auto uit Amerika Californië was geïmporteerd, twee keer schade had gereden en dat de laatst bekende kmstand rond de 60.000 miles was, dus aardig teruggedraaid. Dus helaas! Bedankt voor de tips anyway.
     
    Tyrant, Yellow 13, B Tender en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Hoofdprijs aan ellende dus.
    Welke site was het btw?
     
  7. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Nee van de auto!
     
  9. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jammer dat het niet was wat je hoopte, maar beter nu erachterkomen dan over een halfjaar zegmaar! :)

    Hij lijkt dus hiervandaan te komen. Zie hem staan op pagina 2.

    http://drive4ever.nl/occassions


    De google-reviews van drive4ever (voor wat het waard is) (5-sterren unaniem) komen niet echt 'echt' over of licht dat aan mij (verkoopverhaaltjes, nagenoeg allemaal reviewers die 1 review hebben afgegeven, en allemaal ongeveer tegelijk (1-2 maanden geleden). Tikje sketchy wel :) ). Bedrijf lijkt vermoedelijk sinds eind-2017 van ene Kamal Ajroud te zijn, 24 jaar, voorheen actief in de cafetaria-snackbar-business, als ik de kvk erop nasla.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2019
    Daz en RaouLioo vinden dit leuk.
  11. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Weet gelijk wie ik moet hebben als ik een nieuwe auto voor ogen heb.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  12. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Vanaf morgen eigenaar van een BMW z4 2.5i, voornamelijk voor woon werkverkeer. Zal niet de meest goedkope oplossing zijn maar heb 10 jaar lang gefietst en hard gelopen naar mijn werk en wilde toch nog een beetje buiten gevoel hebben zonder een motorrijbewijs te hoeven halen. Had budget van 10.000 euro dus een nette 3.0 zat er net niet in.
     
    Reckuuza, Rossi46, B Tender en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    In sport+ stand heeft mijn c180 genoeg koppel om hem te laten uitbreken, helemaal met dit vochtige weer. Tot een kwart rotonde lukt nog, langer niet.

    Zou die zichzelf nou automatisch herpakken? De vertraging NM? op het gaspedaal is ook net te laag om het gaspedaal te doseren en eventueel tijdig weer wat gas bij te geven als hij weer recht dreigt te komen.

    Iemand tips? Moet ik iets handmatig uitschakelen als dat kan. Is trouwen automaat maar schakel soms terug dmv flippers

    Snap dat de auto er niet perse bestemd voor is, maar achterwielaangedreven moet toch leuker kunnen zijn
     
  14. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Ik weet niet precies hoe dat bij Mercedes zit maar als ik bij mijn BMW hem op sport+ zet dan gaat de traction controle maar gedeeltelijk uit (dynamic traction controle). Hij laat dus wel een kleine drift toe maar grijpt dan weer in, om veilig toch een beetje plezier te hebben. Het klinkt alsof dit ook het geval is bij jou Mercedes.
    Voor het echte werk moet ik de traction control knop een paar seconden ingedrukt houden, dan gaat hij er volledig vanaf. (1x drukken is niet genoeg)

    Bij Volkswagen bijvoorbeeld kan je de traction control nooit volledig uitzetten. Weet dus niet hoe dat bij Mercedes geregeld is.
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    *laughs in drift-mode*
     
    janter, Kimi NL en Bobst27 vinden dit leuk.
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    ik had gisteren een lading klei onder mijn auto zitten (bietenrooitijd) en dat maakt traction control niks meer uit hoor :) Alleen nu een probleem om mijn velgen en banden te wisselen. Ze zijn de moer kwijt die bij de slotbouten van de velg horen en weten niet welke het is. Dus waarschijnlijk moet die nu kapot gedraaid worden voordat ik op mijn setje winter kan worden gezet.
     
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Gewoon kapot laten draaien. Zelf ook een keer gehad. Is niet anders. Zit er onder de bagageruimte geen mooie uitsparing voor zoiets?
     
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    jawel maar niks te vinden en zelfs tussen de voorstoelen zitten speciale klittenbandjes om zulke dingen vast in je auto te leggen maar ook daar niks. Dus zal wel kapot moeten dan.

    Had hem gisteren achter de a5 van mijn buurman staan maar dan is het echt een kort laag wagentje. [​IMG]
     
    WorkingTitle, Taab, Daz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dit is zo'n gaaf model. Ook eigenlijk mooier als pre-facelift, met de ronde knipperlicht. Toffe aankoop!
     
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Deze is van 2003 dus pre-facelift van 2006.
     

Deel Deze Pagina