[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    240
    Dan kom ik op €42.965 uit, das toch een bizar hoop geld voor een Fiesta ST? Klopt dan de BPM wel met zo'n hoog bedrag of heeft dat niks met elkaar te maken?

2. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    1.621
    Die catalogusprijs is inderdaad vreemd. Een nieuwe maxed-out Fiesta kost ongeveer €36.000. Lijkt me sterk dat de oude 7k duurder kon zijn. De vanafprijs was 26k ongeveer.
    De BPM is ook vrij laag. Die zou eerder rond de 3 à 5 k moeten liggen.

3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.482
    BPM is inbegrepen in de catalogusprijs, en komt er dus niet nog 'bovenop', weet niet of dat helpt?

4. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    1.621
    Klopt, maar aan de hand van de BPM kun je achterhalen of het een schadeauto is. Als de auto schade had tijdens import, dan was hij (op dat moment) veel minder waard en moest er dus veel minder BPM afgedragen worden. Zo zie je soms auto's van 20k te koop staan met een BPM van €500,-. Die waren dus half om een boom gevouwen of binnengekomen zonder motorblok e.d., ingevoerd, opgelapt, verkocht. Lees: auto's die je niet wilt.

5. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    240
    Met twee dealers gebeld maar die konden helaas niets doen omdat het geen auto is doe in hun landelijke database stond, ze kunnen niet over de grens 'kijken'. Vriend van me ging f googlen en kwam een website tegen die best gedetailleerd was met het VIN nummer. Daaruit bleek dat de auto uit Amerika Californië was geïmporteerd, twee keer schade had gereden en dat de laatst bekende kmstand rond de 60.000 miles was, dus aardig teruggedraaid. Dus helaas! Bedankt voor de tips anyway.

Tyrant, Yellow 13, B Tender en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.087
    Hoofdprijs aan ellende dus.
    Welke site was het btw?

7. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    240
  8. Tyrant

Tyrant XBW Fuhrer

Leuk Bevonden:
    5.017
    Nee van de auto!

9. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    240
  10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.482
    Jammer dat het niet was wat je hoopte, maar beter nu erachterkomen dan over een halfjaar zegmaar! :)

Hij lijkt dus hiervandaan te komen. Zie hem staan op pagina 2.

http://drive4ever.nl/occassions

De google-reviews van drive4ever (voor wat het waard is) (5-sterren unaniem) komen niet echt 'echt' over of licht dat aan mij (verkoopverhaaltjes, nagenoeg allemaal reviewers die 1 review hebben afgegeven, en allemaal ongeveer tegelijk (1-2 maanden geleden). Tikje sketchy wel :) ). Bedrijf lijkt vermoedelijk sinds eind-2017 van ene Kamal Ajroud te zijn, 24 jaar, voorheen actief in de cafetaria-snackbar-business, als ik de kvk erop nasla.

Laatst bewerkt: 12 nov 2019
    Daz en RaouLioo vinden dit leuk.
  11. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    240
    Weet gelijk wie ik moet hebben als ik een nieuwe auto voor ogen heb.

B Tender vindt dit leuk.
  12. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    879
    Vanaf morgen eigenaar van een BMW z4 2.5i, voornamelijk voor woon werkverkeer. Zal niet de meest goedkope oplossing zijn maar heb 10 jaar lang gefietst en hard gelopen naar mijn werk en wilde toch nog een beetje buiten gevoel hebben zonder een motorrijbewijs te hoeven halen. Had budget van 10.000 euro dus een nette 3.0 zat er net niet in.

Beltoni, Bobst27, WorkingTitle en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina