1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.759
    [​IMG]
     
    RaouLioo, Reckuuza en lwn vinden dit leuk.
  2. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Ik zag net nog een kleine opleving in het nieuws-topic over dit onderwerp.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Hoeveel kostte dat aan dataverkeer!? :+
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.759
    Ik zag inderdaad bijna geen Marokkanen bv op de uni, goed dat er iets aan wordt gedaan
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Ik had op de universiteit een hele goede Roemeense witte man als docent. Moet die nu weg? Of mag die blijven omdat hij uit Roemenië komt? Kwesties, kwesties.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hoog tijd dat Minister Van Engelshoven ook eens een kijkje neemt in de staalbouw, afvalverwerking, stratenmakerij en cementbranche. Daar maken mannen (van alle etniciteiten) ook de dienst uit, #walgelijk.

    en verder: Theo Maassen over de blanke man
    https://www.dumpert.nl/item/7976057_5a9452d2
    ;)
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik wil ook meer diversiteit. Vind het jammer dat er weinig LBGT Imams zijn of imams van Aziatische afkomst.

    Daarnaast zie ik graag meer Latino frietzaak eigenaars en meer vrouwen en Scandinavische mensen in de grillrooms.

    Daarnaast is er een chronisch tekort aan schoonmakers en kamermeisjes in hotels en op vakantieparken. Hier werken teveel witte Oost Europeanen, maar genoeg carrièrekansen voor iedereen ongeacht etniciteit.
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    lwn en B Tender vinden dit leuk.
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Benieuwd welke definitie ze hanteren voor ''een ondervertegenwoordigde etnische groep''.
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Niet-blanken gok ik, grofweg de huidskleuren buiten het cirkeltje.
    [​IMG]

    Benieuwd wat er gebeurt wanneer een film met met name blanken wordt uitgebracht door een filmstudio die (op papier) is gevestigd in Senegal.. Telt dit dan wel als een film met ondervertegenwoordigde minderheden..? Als iedereen z'n blanken-films uitbrengt vanuit Senegal, zijn blanken daar natuurlijk al snel niet meer ondervertegenwoordigd... Of zouden ze op regio kijken, dus op provincie-niveau.

    En stel nu dat door deze hype allemaal ondervertegenwoordigde groepen mooie rollen gaan krijgen. Dan worden ze daardoor niet meer ondervertegenwoordigd.... en verliezen ze daarmee hun toegang tot de Oscars? En als de huidige onderveregenwoordigden de nieuwe oververtegenwoordigden zouden worden, worden de oververtegenwoordigden dan de nieuwe ondervertegenwoordigden?
    En zijn op het Oscar-feestje straks de ondervertegenwoordigden niet per definitie oververtegenwoordigd?
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2020
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Natuurlijk niet.
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Bollywood-films kennen nogal oververtegenwoordiging van Indiërs (= asia = minority)... Zo'n film is het niet echt een afspiegeling van 'de wereld', maar in enige mate wel van 'India'.

    Is het nu een film met veel ruimte voor minorities (Asians) of niet.

    Ik vind het prima dat ze regels hebben gemaakt, en het is met de beste bedoelingen. Maar als je ' echt de diepte ingaat met zulke turf-regels en lastige begrippen als 'minority' en onder/oververtegenwoordiging dan wordt het al heel snel echt heel ingewikkeld. Met name wanneer de regels tot een verschuiving in onder/oververtegenwoordiging kunnen leiden.

    Ik vind het gewoon interessant om daarover na te denken. Aan de exacte formulering en uitwerking in regels van een grotere gedachte (is bij de oscars denk ik nog niet over nagedacht), en de bedoelde en onbedoelde effecten die de wijze waarop regels geformuleerd worden met zich mee kunnen brengen, de afwegingen tot het formuleren van regels op een bepaalde wijze, en hoe allerlei gekke gevallen in die regels passen. Daarom val ik zelf ook relatief vaak terug naar definities e.d., ook eerder hier mbt racisme.

    Op allerlei vlakken trouwens. Speelt ook bij iets totaal anders als de NOW-regeling of de herziening van de verhuurdersheffing.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2020
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Ik heb echt spijt dat ik dit topic heb aangemaakt.
     
    Zeepsop vindt dit leuk.
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Een film met veel minorities.

    Zo snel zal het niet lopen denk je wel?
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dit fenomeen wordt ook wel cherry picking genoemd en heeft niets te maken met gelijkheid of diversiteit.
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het begrip 'minority' dient dus op een globale schaal te worden bezien.

    Dat denk ik ook niet, maar zoals (in m'n edit uitgetypt) vind ik het leuk om daarop te brainstormen. :)


    ----

    Cherrypicking is toch wat heel anders?
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hoezo globale schaal? De Oscars zijn een Amerikaans feestje. Het gaat om minorities in de Amerikaanse filmwereld.

    Ik denk vooral dat je het allemaal wat te serieus neemt. Dit heeft niet enorme impact ofzo hoor, lijkt meer op een actie waar de Oscars beetje proberen mee te varen op de woke hype.
    Zal niet heel veel mee veranderen. Je kunt nog prima een film maken die aan 2 puntjes voldoet zonder dat je een homoseksuele Aziaat moet inzetten als een 13 eeuwse ridder.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2020
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het gaat niet alleen om acteurs. Gaat ook om cameralui, marketing etc. Iedereen in dienst bij maken van een film.

    Als je 2 transseksuele kleine mensen uit Ghana met autisme in een rolstoel in dienst neemt ongeacht de functie komt het wel goed. Dan vink je alle kruisjes af.
     

Deel Deze Pagina