Bollywood-films kennen nogal oververtegenwoordiging van Indiërs (= asia = minority)... Zo'n film is het niet echt een afspiegeling van 'de wereld', maar in enige mate wel van 'India'.
Is het nu een film met veel ruimte voor minorities (Asians) of niet.
Ik vind het prima dat ze regels hebben gemaakt, en het is met de beste bedoelingen. Maar als je ' echt de diepte ingaat met zulke turf-regels en lastige begrippen als 'minority' en onder/oververtegenwoordiging dan wordt het al heel snel echt heel ingewikkeld. Met name wanneer de regels tot een verschuiving in onder/oververtegenwoordiging kunnen leiden.
Ik vind het gewoon interessant om daarover na te denken. Aan de exacte formulering en uitwerking in regels van een grotere gedachte (is bij de oscars denk ik nog niet over nagedacht), en de bedoelde en onbedoelde effecten die de wijze waarop regels geformuleerd worden met zich mee kunnen brengen, de afwegingen tot het formuleren van regels op een bepaalde wijze, en hoe allerlei gekke gevallen in die regels passen. Daarom val ik zelf ook relatief vaak terug naar definities e.d., ook eerder hier mbt racisme.
Op allerlei vlakken trouwens. Speelt ook bij iets totaal anders als de NOW-regeling of de herziening van de verhuurdersheffing.
Laatst bewerkt: 9 sep 2020