1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Je mag afwijken van die stemwijzers he?
     
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Komt 'ie nu mee
     
    Dyonko vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Dit was voor mij een reden inderdaad. @Dyonko . Prima hoor. Ik mag Mart Smeets wel. :+
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wist je dat je niet perse op de pvv moet stemmen als de stemwijzer dat zegt :eek:

    Ik ben heel benieuwd naar hoe de stemwijzer wordt ingevuld (hoevaak elke stelling met eens oneens etc. Beantwoord wordt). 90% van de stellingen zal over 4 jaar ongetwijfeld nog steeds actueel zijn, en ben benieuwd hoe je je partijprogramma (voor zover dat overeenstemt met de stemwijzer) zodanig verwoordt, of beter, hoe je als partij de stemwijzer zodanig instelt/invult dat je bij een maximum aantal mensen bovenaan (of: in de top:cool: belandt, ervan uitgaande dat de kiezer haar standpunten de komende vier jaar niet aanpast natuurlijk. Zal waarschijnlijk een vrij vreemd samenraapsel van standpunten worden, maar die data is wel super interessant.

    Net zo interessant is de vraag hoevaak elke partij nu bovendrijft als best matchende partij of top3 partij en in hoeverre dat matcht met de uitslagen (corrigerend voor representativiteit panel). Ik vermoed dat heel kleine partijen het in de stemwijzer ceteris paribus iets beter doen dan in de uitslag, dat een match op standpunten door kiezers belangrijk wordt geacht maar een stukje stabiliteit en continuïteit waar grotere partijen sterker op scoren enk ik ook van belang wordt geacht.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.566
    lwn, B Tender en Taab vinden dit leuk.
  6. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ik vind stemmingen juist wat misleidend want die wordt ook sterk beïnvloed door coalitieakkoorden. Ene regeringspartij kan niet 100% vrij stemmen, een oppositiepartij wel.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Je bedoelt stemmingsmakerij?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.566
    Dan rijst de vraag, wil je op een regeringspartij stemmen die zich sterk laten beïnvloeden door coalitieakkoorden? Het lijkt er sterk op dat de VVD de grootste gaat worden, wil je dan gaan stemmen op een D66 als je nu al ziet dat ze altijd meegaan met de VVD ook al ben je het daar mee eens?
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Of wil je stemmen op een oppositiepartij die 4 jaar lekker aan het schoppen is maar geen drol voor elkaar krijgt...
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Je moet gewoon stemmen waar je achter staat. Ook kleine partijen kunnen de komende 4 jaar iets meer van zichzelf laten zien zodat ze bij volgende verkiezingen wel een groter aandeel kunnen krijgen. Maar je moet eerst présence in de kamer krijgen.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Sta middle of bolo met alle chappies te wachten voor bureau

    Wrm stem k nog
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat doe je dan? Bejaarden wachten. Mensen die weten hoe internet werkt checken waar het druk is en pakken een stembureau waar het niet druk is.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    [​IMG]

    ok ok nu al zin in jou met xbw uitje
     
    B Tender vindt dit leuk.
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ja dan zijn sportscholen weer open en ga je flink pompen zeker om me in elkaar te slaan
     
    Daz vindt dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    hahaha ja ik sla je helemaal in elkaar
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.566
    Als jij denkt dat ze wel goede punten hebben maar niets voor elkaar krijgen is dat wel een reden om eens op ze te stemmen toch?
     
    Taab vindt dit leuk.
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Tim, fredfenster, Yerewn en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Klopt, maar dat geldt ook voor het stemmen op 'een coalitiepartij' die zich 'sterk laat beïnvloeden door coalitie-afspraken'. Ik proefde uit je reactie dat jij niet heel vrolijk werd van het vooruitzicht te stemmen op een (mogelijke/vermoedelijke) coalitiepartij, maar ben je coalitie dan moet je buigen, ben je oppositie dan 'moet' je schoppen. Je kunt het de oppositie wat dat betreft net zo min kwalijk nemen dat ze schoppen als een coalitiepartij dat ze buigen.
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Al met al geen verkeerde uitslag lijkt 't. Hopelijk gaat het formeren vlotjes.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.566
    Ik zeg enkel dat stemmen op basis van stemgedrag van de partij uiteindelijk de beste keuze is. Ik herken in het stemgedrag absoluut niet dat de oppositie schopt omdat ze in de oppositie zitten, heb je daar concrete voorbeelden van? Dat er coalitieakkoorden bestaan snap ik wel namelijk.
     

Deel Deze Pagina