1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote Vluchtelingen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Reckuuza, 24 aug 2021.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Als je alles open gooit is geen enkel plekje op aarde straks meer solid tho.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Waarom denk je dat.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Vluchtelingen welkom (in principe zolang het nodig is), 'vluchtelingen' optyfen. Wel eens met @Yi-Long dat we nooit aan die 'oorlog' in Afghanistan hadden moeten deelnemen.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2021
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Omdat de verzorgingsstaat die stukjes aarde als de onze zo chill maakt voor mensen die om wat voor reden 'op achterstand staan', niet (meer) op te brengen valt als de ratio verzorgers/verzorgden verkleint (want laten we eerlijk zijn, het is niet dat die bootjes vol hartchirurgen en microchip-engineers zitten). Dat maakt onze stukjes aarde wanneer zo'n trend zich voortzet op termijn dus minder 'solid' en uiteindelijk gewoon onmogelijk / onhoudbaar.

    Daarnaast zijn het vaak ook de iets kapitaalkrachtigeren /pro-actieven / jongerem die als eerst de sprong naar het westen maken (mijn beeld, kan ik niet onderbouwen met onderzoek zeg ik vast), het land wat ze achterlaten wordt er daardoor ook niet automatisch daadkrachtiger / veerkrachtiger op bij een dergelijke exodus.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2021
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Het wordt me te complex. @Tyrant , kun je ff bijschakelen aub
     
    Chrizzle vindt dit leuk.
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Geld, grondstoffen en voedsel zijn oneerlijk verdeeld. Als we dat probleem op zouden kunnen lossen, dan hoefden mensen zich ook veel minder te verplaatsen. Voeg daar nog leven in een eerlijke en vrije samenleving aan toe in alle landen en er is geen reden meer tot verplaatsing. Zolang die zaken niet goed geregeld zijn gaan mensen op grote schaal vluchten. En hoe mooi het gebaar ook is dat iedereen hier welkom is, dat is niet houdbaar als je de oorzaken niet wegneemt.

    Ingewikkeld probleem. Van alle tijden.
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Laten we het hier oplossen
     
    Jimmy J. en Reckuuza vinden dit leuk.
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    The Great XBW Reset.

    Wie wordt onze Klaus Schwab?
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Yellow is de enige die kaal is

    Ohnee yerewn
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ben paar dagen op vakantie
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168



    Deze mensen weten het goed te verwoorden.
     
    Reson vindt dit leuk.
  12. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Ik ben het niet vaak met je eens. Bij deze noted.

    Vluchtelingen zijn een kleine minderheid van immigranten naar Nederland. Daardoor denk ik dat wanneer je het globale speelveld 'gelijk' maakt, dit het migratieprobleem (voor zover dat bestaat) niet oplost. Cijfers hier: https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/do...tie/hoeveel-immigranten-komen-naar-nederland- en https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/do...ie/hoeveel-asielzoekers-komen-naar-nederland-

    Nederland verouderd in een rap tempo. Om onze arbeidsmarkt en zorgstelsel gezond te houden, moeten er meer arbeiders aangetrokken worden om de krimp van de beroepsbevolking tegen te gaan.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    @Yi-Long pas op he
     
    lwn vindt dit leuk.
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ons zorgstelsel had je een stuk ‘gezonder kunnen houden’ als we er geen miljardenverslindende verzekerings industrie tussen zorgaanbieders en zorgafnemers hadden gezet …
     
  15. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Hahaha, alweer eens, al gaat de scope van dat onderwerp wat verder dan verzekeringsmaatschappijen en immigratie. Met zorgstelsel bedoel ik overigens ook de 'verzorgingsstaat' (sociaal vangnet)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Geld staat er ook bij als motief. Verder is het probleem dan wel opgelost denk ik. Oh ja, klimaat is ook nog wel een dingetje.

    Verder mag iedereen overal naartoe wat mij betreft hoor. Zolang het niet te veel ten koste gaat van de levensstandaard. Maar ja dat is ook lekker vaag.
     
    lwn vindt dit leuk.
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Vage post idd weer van je Taab. Iets meer inbreng aub.
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik ben ook kaal.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Het klopt dat we in theorie meer jongere mensen nodig hebben maar koppel aan een verblijfsgunning dan ook een minimaal niveau of werkjaren. Bijv dat je mensen voor max 5 jaar opvangt en dat ze moeten vertrekken als ze geen aansluiting hebben gevonden op de arbeidsmarkt. Op die mensen zitten we dan blijkbaar niet te wachten. Dit moeten wij ook als we bijv in Australie of Amerika aan de slag willen als arbeidsimmigrant.
     
    lwn en B Tender vinden dit leuk.
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik denk oprecht dat dat probleem groter was geweest als de overheid nog se zorg regelde. Als het iets is wat de overheid niet kan is het zuinig omgaan met geld en efficiënt werken.

    Het bedrijfsleven is beter in besparen van kosten en met concurrentie gaat dit ook beter.

    Een groot verschil.met de tijd van het ziekenfonds is de levensverwachting.

    Vroeger werden mensen gemiddeld 70 tot 75. Het aantal werkenden dat de pot spekt was veel groter t.o.v. zorgafnemers. Omdat mensen veel ouder worden blijven ze verlangen gebruik maken van zorg.

    Ook zijn veel ziektes die vroeger een snel sterfbed betekenden nu goed te behandelen. Dit kost ook geld.

    In de tijd van het ziekenfonds waar iedereen met weemoed naar terug keek was het niet goed geregeld behalve voor de rijken met een particuliere verzekering. De ziekenfonds patiënten stonden op langere wachtlijsten en lagen met grotere aantallen op zaal.
     

Deel Deze Pagina