1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Goeie Digitale Camera's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door doOpY, 24 aug 2003.

  1. bass

    bass bass ...®

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    hm zal vanmiddag eens kijken of ik andere heb...... moet nu naar school. sorry
     
  2. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    nee je moet de links even kopieren en dan in een nieuwe browser opstarten 8)

    maar beetje zuur, de camera die ik wil gaan halen (Kodak DX6340) is nu voor €329,-- verkrijgbaar bij digicamshop.nl, maar dat is een actie.. en eind van de maand (wanneer ik het geld ervoor heb) is die waarschijnlijk weer duurder;/
     
  3. bass

    bass bass ...®

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah dat is wel balen... ik zag teovallig op internet de Kodak CX 4230 staan voor € 169 is ook een hele goede camera... mischien dat iemand er wat aan heeft. Ik ben in ieder geval heel erg blij met die van mij ... :D :D
     
  4. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zag hier ook nog goedkope cameras staan..
     
  5. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Hmm bij discount camera verkopen ze geen kodak.. :mad: jammer, tis wel weer een stukje goedkoper allemaal..

    naja ik zie net bij kieskeurig.nl dat ik de kodak DX6340 voor €305,-- euro kan bestellen bij pixmania.com.. het zier er best betrouwbaar uit, en ik kan via de rabobank meteen het geld over maken.. dus ze hebben lijkt me met de rabobank een afspraak..
    maar mayb heeft iemand hier ervaring met die site?
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Vandaag de Canon A60 besteld. Met 'slechts' 2 megapixels maar mét optische zoom - Dat ik toch verkozen heb boven een 3 megapixel camera zónder.
     
  7. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Idd, ik vind optische zoom ook meer een must dan het aantal megapixels..
     
  8. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Veel camera's hebben optische èn digitale zoom. Ik heb ook een 3.2 megapixel camera met optische zoom. Kwaliteitsverschil merk je wel als je met beide camera's dezelfde foto maakt en deze laat afdrukken. :)

    Enne, laat die camera wel thuis tijdens XBW events, ik word al genoeg geflitst... :+
     
  9. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    goedzo, laat is een piccie zien, kwil de kwaliteit van dat spul wel is zien ;) en een piccie van de cam.
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    [​IMG]

    [​IMG]

    Klikken voor vergroting.

    Lijkt mij een goede middenweg tussen kwaliteit en geld. Morgen moet 'ie als het goed is binnenkomen.
     
  11. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Bwhehe, ik las het laatste deel van de zin pas nadat ik de foto gezien had... Ik dacht even... wtf, woont Wouter in dat huis!? :eek:

    Maar inderdaad kwaliteit valt inderdaad wel mee, als ie binnenkomt gewoon eens mee experimenteren.
     
  12. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Een Digitale camera is leuk, maar als je mooie foto's wilt hebben dan raad ik toch echt een normale camera aan. En als je echt perfecte foto'tjes wilt hebben moet je een negatieven scanner hebben.

    Digitale camera'tjes gebruik ik eigenlijk alleen maar voor als je even een dag weggaat met wat vrienden en gewoon paar grappige foto'tjes te maken.
     
  13. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom een negatieven scanner? denk je dat je opkan tegen de professionele apparatuur die bedrijven in huis hebben?
     
  14. Dawn

    Dawn ...

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk er ook over om zo'n cameraatje te kopen, maar ik vroeg me af: Je kunt die foto's toch ook bij een fotowinkel laten afdrukken? En dan zit er toch geen verschil in kwaliteit met 'gewone' foto's?
     
  15. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Er zit altijd verschil in kwaliteit. Foto's die je maakt met een normale foto camera zijn nog altijd beter van kwaliteit dan de gemiddelde digitale camera. Er is op dit moment een nieuw model in ontwikkeling die beide type fotocamera's combineert en dat zou dan wel betere kwaliteit moeten opleveren. Uiteraard kun je wel je foto's van een digitale camera bij een winkel laten ontwikkelen. Je kunt ze via het internet uploaden, aangeven waar je ze wilt ophalen en klaar ben je. :)
     
  16. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6

    Dat eerste wat je vertelde is niet helemaal waar! Mijn vader heeft een (zeer) goede fotocamera, en had voor de vakantie een digitale gekocht (Konica Revio DX-500Z ofzo, 5.0 megapixels), en hij was zelf versteld van de kwaliteit van de digitale foto's, zo scherp enzo, de kleuren worden ook veel mooier weergegeven!

    Ik vind zelf met de digitale leuker om foto's te maken, kan je tenminste beetje zoomen en al die sjit...:)
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ben er sinds gisteren flink mee in de weer geweest. Heb weinig ervaring met normale fotografie, dus ben lekker aan het aankloten :) Heb eigenlijk vooral problemen met de bekende bewogen foto's :eek:
     
  18. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb deze sony camera alweer bijna 3/4 jaar. Hij was duur maar dan heb je ook wat. Alleen WTF wat kan ik er slecht tegen dat ik bijna dezelfde camera (alleen dan met 5.0 megapixels) nu in de winkel voor bijna dezelfde prijs zie liggen als dat ik die van mij (4.0 megapixels) toendertijds heb gekocht.

    Camera is goed en heeft ook optische zoom. En nog iets, je moet niet alleen naar de megapixels kijken maar er moet ook zeer zeker een goede lens in de camera zitten. Soms zie ik thrust camera's in de winkel liggen met 3.2 megapixels voor 139 euro, maar als je goed kijkt dan zit er een plastic speelgoedlensje in... :{ Sorry voor de mensen hier die zo'n camera hebben.

    Heel vet van deze camera die ik heb is dat je er ook heel erg goed mee kan filmen, heb er nu een memory stick van 128MB in zitten en daar kan ik 6 minuten op ietsjes minder dan TV kwaliteit mee filmen...

    Ik ga binnekort nog kijken naar de nieuwe memory stick kaarten van sony genaamd 'Magic gate'. Deze nieuwe memory kaarten gaan wel tot de 1GB!! *) *)

    Maar ja, dan vliegen er weer een heel aantal flappen uit je letterlijke danwel digitale beurs...

    Nou ja, zo ziet mijn camera er in ieder geval uit:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2003
  19. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Deels een kwestie van smaak. Ik heb zelf een Konica Revio van 3.2 mexapixel en ben er ook tevreden over. Als jij foto's op je pc bekijkt dan zien ze er inderdaad ontzettend scherp en mooi uit. Op een digitale afdruk valt vaak wel wat op aan te merken. Het beste resultaat behaal je nog altijd met een goede 'ouderwetse' fotocamera met een goede lens. :)
    Hehe, dat klopt. Een digitale camera doet er iets langer over om de foto vast te leggen waardoor je de camera iets langer dan gemiddeld stil moet houden. Maar dat went wel... :)
     
  20. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Inmiddels heb ik wat geld bij elkaar, en wat meer dan verwacht, ik kan nu naar de prijsklasse 350 - 400 euro kijken..
    Iemand enige aanraders?
     

Deel Deze Pagina