1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland verturkt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Clawviper, 9 nov 2003.

  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Inderdaad, ik vond het tijd om de meest recente cijfers even te gebruiken. Ik heb zelf vrij verouderde boeken (1997) over integratie en dergelijke. In de tijd dat ik aardrijkskunde studeerde heb ik me veel met dit onderwerp bezig gehouden. Veel mensen zijn er gevoelig voor en zullen alleen het feit dat het kleine aantal allochtonen dat crimineel is procentueel groter is dan het aantal autochtone criminelen wel weer aan gaan grijpen als een bewijs voor hun stellingen, en zo gaat het steeds door. De grenzen zijn praktisch dicht, allochtonen beginnen te wennen aan de fase van demografische transitie waar we hier in Nederland in verkeren (kortom, ze krijgen na verloop van steeds minder kinderen per gezin) maar er blijft een klaagzang rondgalmen.

    De geschiedenis leert ons dat mensen in moeilijke tijden hun problemen moeten afreageren en dat minderheden dan goed van pas kunnen komen als slachtoffer. En dan worden er bepaalde "vraagstukken" gecreëerd die ooit als een klein akkefietje begonnen en later zijn omgevormd tot complottheorieën. We mogen blij zijn dat het niet echt slecht gaat in ons land, anders wordt het zogenaamde "Volk"steeds groter.

    Iemand die direct begint over een burgeroorlog, die deze integrerende cultuurbarbaren zullen beginnen bezigt een wel heel bekende retoriek.

    40% van de stemmen is genoeg………………………………..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2003
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Da Z, ik was dus niet de enige die daarom moest lachen. Maar goed, misschien vormen zijn spelfouten wel een uitmuntend voorbeeld van onze Nederlandse cultuur.
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Precies, dan moeten er ineens termen als Kristalnacht tevoorschijn getoverd gaan worden.....

    Ik heb zelf geschiedenis gestudeerd en nalezend in mijn ouwe boeken van 1996 (:)) vind ik het ook echt weer zo'n vergelijking van tja.... hoe kan ik de boel lekker opruiend maken zonder veel moeite.

    Het is goed dat je dit erin hebt gezet Walrus:

    Nu nog kijken of ze het snappen...
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik ruik wel kansen. Ik ben druk bezig om mooie leuzen te verzinnen ;)
     
  5. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    TheWalrus vor prezidend, wand hei znapt ut!

    :D
     
  6. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Stoffige mensjes moeten hun neus eens een keer uit stoffige boekjes halen. Leer eens begrijpend lezen (en mierenneuk nu eens een keer niet over schrijffoutjes) en begrijp eens een keer het gevoel achter een tekst ipv alles maar letterlijk te nemen.

    *kijkt naar de tijd en zegt slaap ze..... of beter gezegt, wordt eens een keer wakker.
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wel een heel slappe reactie Gothic Rulez. Nu de feiten je tegenspreken is het gevoelscomponent ineens het belangrijkste onderdeel? Ik begrijp jou niet, alhoewel ik begrijp je reactie wel. Ik had wel een wat fijnere post van je verwacht (desnoods iets over Jaques Herb, maar dit is wel heel erg Adje).

    Wel heel mierenneukerig van je om over ons mierengeneuk over de spelfouten van Kane te beginnen.

    Bij begrijpend lezen gaat het om het analyseren van een tekst. Voor teksten met gevoelens wend ik mij liever tot Fransie Bauer ;)

    En stoffige mensen. Geeft het feit dat je boeken met stoffige mensen associeert blijk van een boekfobie en een haat jegens het boekenweekgeschenk?

    Leuk citaatje van Rosenmuller haal je trouwens aan...........
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2003
  8. PONKX

    PONKX New Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen de reacties van Walrus....

    Walrus....jij bent toppie!
     
  9. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hoe moet ik iemand die een heel pleidooi houdt voor de nederlandse serieus nemen die zulke stukken schrijft. En als je het ook nog eens met zijn text eens bent....sorry hoor, maar dat zijn puur valse sentimenten wat hier wordt opgeroepen. Maar goed, doemdenken is ook wel eens leuk, alleen een beetje verstoppend voor je logisch denkvermogen. Beter stoffig dan warhoofdig :)
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    "The masses weren’t allowed to think, all they had to do was feel”
     
  11. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Hmmm als je het nu hebt over het hele cijfergegoochel dat zich altijd afspeelt in dit soort threads wil ik je er wel even op wijzen dat ik mij daar, voor zover als ik mij kan herinneren tenmiste, niet aan heb bezondigt. Weet je nog dat ik je vroeg om andermans posts niet op de mijne te projecteren?


    @ TheWalrus & da -Z-

    Om eerlijk te zijn was mijn laatste post van gisteravond meer een geirriteerde opmerking over het feit dat als wanneer twee mensen zoals jullie bij elkaar komen, de discussie al snel in meligheid lijkt te verzanden. Ik blijf echter wel bij mijn opvatting dat er wat beter naar een tekst moet worden gekeken.

    Als we het echter weer even over Kane's post willen gaan hebben. Ik kan natuurlijk niet over zijn eigenlijke bedoelingen achter het stuk oordelen, maar de mijne natuurlijk wel. Ik neem het idee van een burgeroorlog natuurlijk niet meteen zo letterlijk als TheWalrus dat deed. Alhoewel.... wie had ooit gedacht dat er in de jaren '90 nog eens een burgeroorlog zou uitbreken in Europa? Maar dit even terzijde. De Kristalnacht vond ik wat dat betreft een beter voorbeeld. Hier hebben we immers imo al een voorproefje van kunnen zien. Na de moord op Pim Fortuin hadden we ook al te maken met een overwacht kortstondig "volksopstandje" weet je nog. Je kunt het natuurlijk wel weer heel simpel afdoen met de gedachte dat het maar een paar raddraaiers waren die de boel ophitsten en daar een paar meelopers mee op de been wist te krijgen, maar ik zag dat toch echt anders. Wat ik zag was echte woede en verontwaardiging in die mensen hun ogen veroorzaakt door een jarenlang langzaam sluimerende onvrede. Ik vraag me af wat er was gebeurt als de dader een allochtoon zou zijn geweest zoals velen hoopten? Nu is men weer bezig met het opkroppen (gelukkig hebben we nu het internet als uitlaatklepje ;)), maar ik verwacht wel degelijk een toekomstige uitbarsting. We zullen het wel zien... helaas. Mijn motto blijft echter dat voorkomen beter is dan genezen... al is dat echter weliswaar geen reeele gedachte meer. Misschien ben ik wel een vastgeroest fossiel dat halsstarrig weigerd mee te gaan in de ontwikkeling van Nederland. Ik ben idd niet echt een liefhebber van verandering, zeker niet op de manier zoals het nu gaat en ik zal mij er zeker tegen blijven verzetten. We zullen wel zien hoe het gaat aflopen.

    *doemdenker GothicRulez trekt zich terug uit al dit soort herhalende threads en sluit zich op in zijn schuilkelder wachtend op wat komen gaat ;)
     
  12. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    OMFG!! GOD HAS SPOKEN!! _O_

    :cool:
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Gothic Rulez,

    Ik projecteer nu niet andermans posts op jouw hoofd. Jij bent echter wel iemand die zich niet baseert op feiten maar zijn mening omvormt tot feit en vervolgens mensen die zich wel op feiten beroepen uitmaakt voor leden van de bevolking van het land der blinden.

    Jouw interpretatie van de Kristallnacht, tja. Daarbij ging het om een grote groep domme mensen die opgeruid was door een demagoog. Gevoed door ontevredenheid en onterechte haat jegens de joodse gemeenschap.

    De heisa na de dood van Pim Fortuijn heeft mij een ding doen inzien; De niet intellectuele massa bestaat nog steeds, en als iemand in staat blijkt ze te mobiliseren en ze voor verkeerde doelen aan te wenden kan alles heel snel weer ontsporen. Veel mensen geven niet om feiten, ze willen alleen maar voelen, en hoe minder rationeel ze zijn des te makkelijker het is om ze te kneden.

    Maar goed, nu zijn we bij een nieuw onderwerp aanbeland........
     
  14. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    ja sorry hoor.. maar ik ben dislecties.. dus ik mag woorden verkeert schrijven.. sterker nog.. ik kan er niks aan doen..
     
  15. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    trouwens.. ik heb duidelijk in mijn post aangegeven dat ik bepaalde delen overdrijf..
    de oplettende lezer had dat wel door had

    mijn hele post was bijwijze van spreken... een sterke overdrijving van de werkelijkheid.. wat ik ermee wou zeggen is dat eens, zeker de nederlanders het niet meer zullen pikken.. terecht of niet..

    en dat terecht of niet heb ik ook duidelijk in mijn tekst gezet... waarom? presies omdat ik die kristalnacht uitkoos.. die was niet terecht, en omdat de angst voor buitenlanders (misschien wel) onterecht is..

    DAAR probeerde ik juist op in te haken..

    mijn post komt misschien op het eerste opzicht kortzichtig en grappig over.. maar als je wat beter leest, en wat beter nadenkt zit er toch echt meer in dan dat je denkt..

    ik hoop dat ik hier een stuk meer duidelijkheid mee heb gegeven

    (excusses voor de typo's.. maar ik ben dus dislecties... respect daarvoor plz :))
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nee, sufkut, je komt uit verweggistan en je hebt de inburgeringscursus nog niet voltooid :)
     
  17. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    sorry? wat is dit voor totaal onzinnige post?
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Kijk naar de locatie die je zelf hebt opgegeven in je profiel......
    Das dus geen dyslexie ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2003
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik had je andere post niet gezien. Ik richtte me tot Gothic Rulez. En iets dat slaat op een veel later punt in onze discussie.

    Jouw verhaal was vrij chaotish, en ik moet bekennen dat ik er niet helemaal uit op kon maken wat je bedoeling was. Als dit komt omdat je dyslectisch bent dan kan ik me daar iets bij voorstellen.

    Maar was hetgeen je vertelde nu cynisme of niet? Je hebt het over jouw eigen gevoel van onvrede en de groei van rechts (een beweging die overigens alweer verouderd is). Ik denk dat je in jouw overdrijving doorgeslagen bent en dat jouw verhaal hierdoor elke vorm van geloofwaardigheid heeft verloren. Als je dergelijke zaken in jouw post zet kun je verwachten dat je een reactie krijgt op jouw stijl.
     
  20. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    @Kane, het was mijn bedoeling niet om je af te zeiken maar je post vond ik ongefundeerd en niet sterk. En ik héb het een paar keer doorgelezen en ik blijf bij mijn mening: je poneert valse sentimenten. Natuurlijk zou het mogelijkerwijs ooit eens kunnen zan dat er ooit een dergelijk iets plaatsvindt, maar ik vind het te vergezocht! En dáár ageer ik tegen, niet tegen je dyslectie (alhoewel ik je tegenreactie wel begrijp hoor ;))
     

Deel Deze Pagina