Inderdaad, ik vond het tijd om de meest recente cijfers even te gebruiken. Ik heb zelf vrij verouderde boeken (1997) over integratie en dergelijke. In de tijd dat ik aardrijkskunde studeerde heb ik me veel met dit onderwerp bezig gehouden. Veel mensen zijn er gevoelig voor en zullen alleen het feit dat het kleine aantal allochtonen dat crimineel is procentueel groter is dan het aantal autochtone criminelen wel weer aan gaan grijpen als een bewijs voor hun stellingen, en zo gaat het steeds door. De grenzen zijn praktisch dicht, allochtonen beginnen te wennen aan de fase van demografische transitie waar we hier in Nederland in verkeren (kortom, ze krijgen na verloop van steeds minder kinderen per gezin) maar er blijft een klaagzang rondgalmen.
De geschiedenis leert ons dat mensen in moeilijke tijden hun problemen moeten afreageren en dat minderheden dan goed van pas kunnen komen als slachtoffer. En dan worden er bepaalde "vraagstukken" gecreëerd die ooit als een klein akkefietje begonnen en later zijn omgevormd tot complottheorieën. We mogen blij zijn dat het niet echt slecht gaat in ons land, anders wordt het zogenaamde "Volk"steeds groter.
Iemand die direct begint over een burgeroorlog, die deze integrerende cultuurbarbaren zullen beginnen bezigt een wel heel bekende retoriek.
40% van de stemmen is genoeg………………………………..
Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2003