1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    Laat maar ik heb het antw.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2003
  2. johnablade

    johnablade get a life!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    op het oude metallica is niks aan te merken. het is van mistens even grote hoogte als iron maiden (ben trouwens fan van beide). albums als ride the lightning, master of puppets en black album zijn gewoon fantastisch!

    de nieuwe albums (load, reload, st.anger) daarentegen zijn van veeeeeeeeeel mindere kwaliteit. hier en dar staan wel wat aardige nummers, maar de hoogtij dagen liggen in het grijze verleden. iron maiden kent hetzelfde probleem! nadat bruce weg was, was het over met de goede muziek (zelf het laatste album fear of the dark vind ik al tegen vallen). de nieuwe albums zij wel aardig, maar weten toch niet het oude niveau te bereiken. geef mij maar het maiden (en metallica) van de jaren tachtig!
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Die albums van metallica zijn idd vreselijk goed.. Hoewel ik jouw mening over het black album niet helemaal deel.
    Dat album is in mijn ogen een beetje het begin van het einde.

    Wat metallica heeft gedaan is plots met de massa meegaan.. Black was een album die ook bij niet hardrock/metallica fans in de smaak viel.
    De volgende cd's die metallica toen heeft gemaakt waren niets meer als een copy van het Black album concept.. Nummers die bij het grote publiek in de smaak vielen op het Black album werden ietwat aangepast en op load/reload geflikkerd.
    En waar metallica zeker de fout mee is ingegaan is het afgeven op hun oude fans.. Fans die liepen te klagen over hun nieuwe albums dat ze niet zo goed waren als hun oude liepen volgens James te zeuren en wisten niet wat voortgang was, waren geen echte fans.

    En nu is er st-anger.. een poging om juist die oude fans weer terug te winnen.. Ik heb de cd.. en ik vond hem in het begin wel leuk.. Maar eigenlijk komt ie nu nog nauwelijks in mijn cdspeler. Die cd heeft eigenlijk net zo weinig diepgang als de loads., etc.
    Nee, wat ik dan liever draai is een justice for all.. of master of puppets.
     
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Homo stem? :{

    Afentoe klinkt het niet helemaal als op de albums, daarom vind ik ze live juist beter. Nu is het ten minste niet helemaal perfect en inelkaar geknutseld, dat is mijn enige opmerking op Meteora t.o.v. Hybrid Theory. Daar was het nog wat 'rauwer' allemaal, dat bedoel ik dus met de emotie die je hoort.

    Hopelijk word het in het volgende album nog meer geschreeuw door Chester, dat zijn echt de hoogtepunten van de meeste liedjes (voor mij). :cool:
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2003
  5. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    lighten up...
     
  6. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Shut up................



    @johnablade als je mijn posts in dit topic terug had gelezen had je gemerkt dat ik jouw mening ongeveer deel.........................
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2003
  7. johnablade

    johnablade get a life!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    black album viel juist wel in de smaak bij de kenners, en wordt vaak gezien als hét metallica album! ben ik met ze eens, echt een superalbum met een aantal metallica klassiekers (enter sandman, sad but true, the unforgiven, en nothing else matters) oké he is allemaal wat rustiger, maar nog steeds heel goed. op load en reload staan bijna geen goede nummers. op een concert spelen ze eigelijk alleen van hun oude periode (tot en met the black album dus).
    van die fans is helemaal waar! op een gegeven moment zijn ze meer mainstream geworden, wat ten koste van de muziek is gegaan. geen vooruitgang, maar achteruitgang dus.
    tja, dan st.anger. de pers was er vol lof over, het zou weer helemaal back to the roots zijn. ik hoor het er eigelijk niet aan af. ik heb de cd ook meteen blind aangeschaft, en vond het in het begin wel een aardige cd. maar dat was eigelijk snel weer over, nu draai ik hem eigelijk nooit meer.
    de beste nummers staan voor mij toch wel op ride the lightning (for whom the bell tolls, fade to black, creeping death!!)
     
  8. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    Black album vind ik ook een van de beste!

    S&M vond ik ook erg goed, jammer was dat ze oude nummers gebruikten :mad: .

    load vind ik echt een slecht album en veruit het slechtste van metallica!
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2003
  9. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoewel het grootste deel Load en Reload vindt zuigen vind ik deze twee albums redelijk ok. Hoewel ze in een totaal andere stijl zijn als de voorgaande en ook Black album (die ik overigens goed vind) zijn Load en Reload tijden de tijden waarin vooral James volwassener werd met betrekking tot het zingen. Kijk bijvoorbeeld naar Outlaw. Kirk had bij Black al duidelijk gemaakt dat hij zichzelf niet meer hoefde te bewijzen door 1000 triplets per seconde te spelen maar door juist meer melodie in zijn solo's te stoppen. Zijn stijl was meer bluesy indertijds hetgeen begon in Black album days.

    Progressie in speelstijl van Kirk is al te vinden in The Unforgiven, het nummer was niet in dezelfde stijl van sololeren als hij gewend was vandaar dat hij dr. ik dacht twee maanden, over deed om daar een solo voor te vinden. Wat ik gewoon ok vind is dat ze muziek spelen die zij zelf willen spelen, wij zijn alleen maar fans om de muziek die zij in principe voor zichzelf maken. Op het moment dat ze zelf geen muziek meer gaan spelen waar ze zichzelf in kunnen vinden is het over. Ik heb in het begin veel aan Anger moeten wennen maar nu zie ik in dat het voor mij een goed album is aangezien het echt het puurste is wat ze tot nu toe gemaakt hebben. Ik heb ze twee weken geleden zaterdag nog gezien en ze zijn nu echt beter dan ooit, de nummers van Anger waren live ontzettend energy-packed en strak. Kan neit wachten om ze volgend jaar weer te zien.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2003
  10. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    veel mensen vinden ST. Anger vette bagger dat ben ik niet met ze eens. het is niet het beste album en ik moest er idd ff aan wennen maar het is zeker een behoorlijke comeback cd.
     
  11. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelfs als er solo's in zaten waren er nog mensen die er om zouden zeiken. Zelfs als het een tweede Master was gingen mensen er nog op zieken. Ik heb Dirty Window mét solo gehoord en het klopt gewoon niet....
     
  12. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    Mét solo :confused: .
    als het zou kloppen zouden ze er wel inzitten
     
  13. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    'We tried to add solos into the songs, but they were actually made the songs weaker so we didn't put them in...'
    -Kirk Hammett

    Was in principe wel leuke solo hoor, ter plaatse geimproviseerd. Maar het gaat gewoon niet.
     
  14. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, Meteora is (te)geperfectionneerd en daardoor misschien met minder emotie.
    Ik vind de stukjes dat hij 'echt' zingt (Easier ro run, Breaking the habit) juist de hoogtepunten. Jouw favo nummer zal zeker wel Don't Stay zijn?
     
  15. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Het is wel 'n leuk nummer, maar niet mijn favoriet. With You en A Place for My Head zijn erg goed volgens mij (op LiT), maar ik heb hem nog maar een keer bekeken dus heb ik nog geen echte favorieten.
     
  16. johnablade

    johnablade get a life!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    het is zeker geen slacht album, maar het is gewoon niet echt metallica. het is meer nu-metal geworden, en dat vind ik jammer. ik heb zo ook live gehoord (fields of rock) maar daar vond ik de live versies van st.anger en frantic tegen vallen. overigens was het concert echt onvergetelijk, gewoon geweldig, super, gewoon metallica.........
     
  17. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Hij zing op dat moment "blood is pouring", dat herhaalt hij een aantal keer voordat het 'shut up' deel begint. Bedoelde je dat?
     
  18. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    Je had ze afgelopen 6 dec moeten horen, ontzettend goed. James heeft heel veel veranderd aan de nummers qua vox. Echt ECHT heel erg goed, FoR was er niks bij. Nu op naar volgend jaar...
     
  19. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
  20. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina