Nieuw Rechts: Wat vind jij ervan?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DaNoS, 19 jan 2004.

  1. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    Ow.. en jij wou zeggen dat er nooit nederlanders op brute wijze zijn vermoord door andere volken? Dat andere volken zich nooit hebben beziggehouden met zulke praktijken? Ik praat het niet goed hoor. Maar ieder land heeft zich schuldig gemaakt aan dit soort praktijken. Wij net zo goed als de Indonesiers, de Zuid-afrikanen, de Surinamers, de indianen en noem de rest maar op. (en ja ik weet dat ik inwoners van een land heb genoemd en niet de bevolkingsgroepen.. als ik me daar mee bezig moet gaan houden zit ik hier over een uur nog te typen)

    ik wil je er dus op wijzen dat we ons hier niet echt voor moetten schamen, iedereen heeft dit gedaan. Het is niet netjes.. maar ik zou bijna zeggen dat het een noodzakelijk kwaad is voor een land wat langer dan 2 dagen bestaat..
     
  2. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Dus jij vind het ook normaal dat Hitler in de tweede wereldoorlog miljoenen mensen vermoorden, want het is al zo vaak gebeurt, dus wat maakt het uit?
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Iks nap geen ene donder van je text. Eerst zeg je trots te zijn op het koloniale verleden van nederland. Vervolgens zeg je dat dat koloniale verleden een noodzakelijk kwaad is geweest en dat elk land een gewelddadig verleden heeft. En dus ben je trots op ons geweldadige verleden...?:confused:
     
  4. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    nee... dat zeg ik niet... Hitler had een ondoorgronde hekel aan bepaalde volkeren. Dat heeft niks met mijn punt te maken.

    Wat ik probeerde te zeggen was dat zulke incidenten mij er niet van weerhouden om trots te zijn dat wij vroeger zo'n machtige natie waren.
     
  5. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dat waren we ja, nu laten we ons aan alle kanten pakken: door de EU en door Amerika. Maar als jij in het verleden wil leven, ook best
     
  6. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Zo'n machtige natie?? En waar hebben we dat allemaal aan te danken gehad? Door uitbuiting van ander culturen/beschavingen. Wij Nederland heeft aan het begin van vorige eeuw zijn economische groei vooral te danken gehad aan Indonesië. En al had dit voordelen voor het land, het was niet in overeenstemming met het land (landen) gebeurd.

    Maar laten we het debat alsjeblieft terugbrengen naar Nieuwrechts, wat voor mij niets anders is als nóg een lpf-partij die de partij wel op orde denkt te hebben, maar weer zonder enige steekhoudende oplossingen te komen.

    "zo'n machtige natie' Sorry, maar dit doet me echt denken aan nazisme, niet dat ik hier iemand mee wil beschuldigen. Maar voor mij is dit geen heldere en lieve term.
     
  7. Nesem

    Nesem the realest NESEM

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0

    Zeg dan Antillianen en geen negers want je betrek in jouw ogen dan een hele ras de negroieden ras en voor je informatie kijk maar in de grootte van Dalen naar het woord neger er staat namelijk dat een neger iemand is die woonachtig en afkomstig is uit Afrika dus als je iemand bedoelt zegt het dan, een marrokaan is ook een neger dus wees wat duidelijker. En uitschelden voor &^&^@& dat hoeft ook weer niet he.

    Wat mijn sterk opvalt is dat veel Autotonen afkerend staan tegen andere culturen maar niet tegen allen. Lees hier vaak en volgens mij zei jij dat ook , dat ze maar Nederlands moeten spreken in het openbaar wat ik een grootte onzin vindt. Ik durf te wedden dat je het Duitse taal niet bedoelt, Franse taal, Engelse taal en misschien het spaans en Italiaans niet. Ik spreel zelf namelijk spaans kom uit Latijns Amerika en ik krijg altijd wel leuke reactie van mensen zowel op het werk als op school. Mensen willen altijd wel dingen weten, maar voor andere talen zoals turks of arabisch is er geen interresse ik vraag me af waarom het zo is.

    Ik vindt dit namelijk een bekrompen gedachten dat je in het openbaar alleen nederlands mag spreken, echte onzin want dan zou dus iedereen en ook de toerist eerst de taal moeten beheersen voordat die een voet in het land mag zetten, als elke land dit ook nog zou overwegen dan hebben we allemaal dus een probleem. Het enige dat je van buitenlander moet eisen is dat ze normaal ABN spreken en niet dus Algemeen Buitenlands Nederlands, respect van de Nederlandse normen en waarden en water bij de wijn doen he. Water bij de wijn zowel aanbeiden kanten de Nederlander moet rekening houden dat het onmogelijk is om je eigen cultuur tevergeten, en dat kun je ook niet eisen. Kijk maar wat er in elke land op deze wereld wel te vinden is, een Nederlanders club is overal wel 1. De nederlandse emigranten spreken de taal en houden ook hun cultuur dus waarom zouden andere dat dan niet mogen.

    Je ziet veel Nederlanders die ook emigreren zowel uit ruimte gebrek en uit economische oogpunten maar als het in eigenland gebeurd dan klaagt iedereen steen en been.

    Veel mensen zijn ondankbaar voor wat ze hebben en nemem het maar voor lief. Maar stel je je eigen eens voor wat het is om te leven in armoede zonder je xboxje dvd school auto eurotje wat zou jij dan doen?? blijf je daar 2 a 3x per week eten of ga je maar naar een land waar je wel toekomst hebt??

    Ik zal je ook eerlijk vertellen wat ik denk. Ik ben naar Nederland gekomen door een leugen. Me ma heeft al eeuwen een Nederlandse man toen ik 4 was dus al 20 jaar. ik kwam met 11 jaar naar Nederland zogenaamd voor vakantie maar ik moest tegen me zin in hier blijven. Inmiddels ben ik van nederland gaan houdem en juich ik ook als nederland wat wint ( *) vooral toen Ajax de Uefa 1 won ik heb een nederlandse paspoort en voel me nog steeds na 13 jaar geen Nederlander en waarom niet?? ik spreek de taal en volg een HBO studie kijk naar RTL boulevaard en NOVA moet Lache om Vara laat en eet Pindakaas toch voel ik me geen Nederlander want wat ik ook doe wat ik ook eet en welke complet van de wilhelmus ik ook zing de Nederlandse man ziet me nog steeds als een allochtoon dus waarom zou ik me als een Nederlander moeten voelen als ik toch niet geaccepteerd word??

    Ik las dat mensen en volgens mij was je het ermee eens willen dat alles wat niet Nederlands is het land uit wordt gekikt, nou dan word Nederland morgen dus een Republiek want de oranjes zijn meer duits dan Nederlands, kunnen we niet meer naar de Macdonalds en gaan we alleen maar naar Nederlandstallige films en eten we ook alleen maar boerenkool met braadworst en geen pizza meer. Het is allemaal zo bekrompen met sommige mensen. In mijn wijk woont een rascist dat is bekent maar wat ik raar vindt is dat die bij de chinees eten gaat halen en dat zijn zoontje een Indo als vriendin heeft terwijl dat ook allochtonen zijn.

    Wat ik eigenljik wil zeggen is dat het bekrompen en selectief is wat er allemaal gezegt word of alles of niets dus niet alleen de turk marokkaan surinamer antilliaan is allochtoon en moet het land uit of zich aanpassen en ABN spreken maar ook de Frans man Engels man en de Duitse man moeten dat ook, want iedereen accepteerd een Duits, Frans en Engels accent maar geen Turks of Marokkaans en dat is vreemd of niet???

    :confused:
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2004
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    we komen allemaal uit afrika...volgens opgravingen komt de eerste mens daar vandaan.
    dan ben ik volgens van dale ook een klein beetje neger...niets mis mee toch?
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Beuker is een roetmop ;)
     
  10. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou nesem hun noemen ons blanken dus noem ik hun negers:)
     
  11. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    wel voor 75% mee eensO-)
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    je heb gelijk......we zijn allemaal gekleurd.
    [​IMG]
     
  13. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat heeft te maken met het aantal keer per dag dat men er mee te maken heeft. In bepaalde steden is Nederlands al bijna een vreemde taal geworden en het Arrabisch de voertaal.
     
  14. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    idd en dat kan toch eigenlijk niet het is toch Nederland??????? met als hoofdtaal Nederlands of niet?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    :{ Soms kan je een beetje overdrijven ... zelfs in A'dam spreken de meeste nog ABN hoor ... en tja we gaan in een Multi culturele samenleving toch niet verbieden dat je een vreemde taal mag spreken (anders dan Nederlands) |:-
     
  16. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt mij ook niet horen zeggen dat ze geen nederlands kunnen praten ik zeg alleen dat er in bepaalde delen van Nederland onderling bijna alleen Arabisch wordt gesproken. En dat is hun goedrecht natuurlijk maar net zoals het sommige mensen hun goedrecht is om zich er aan te irriteren.
     
  17. G@MERZ4EVER

    G@MERZ4EVER all g@merz united!!!

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    ben op sommige punten eens van die partij, maar ik zal noooooit op die partij stemmen. Te veel recht toe recht aan ( die Michiel is beetje teveel een Pim wanabe, al is Pim onterecht als rechts bestempeld ).
    Patriotisme kan geen kwaad, maar teveel patriotisme kan ook gevaarlijk zijn. Teveel patriotisme kan leiden dat men de ogen sluit voor andere volkeren en dat kan nooit goed zijn.
     
  18. G@MERZ4EVER

    G@MERZ4EVER all g@merz united!!!

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad Kane...jij moet toch de geschiedenisboeken nog een keer doornemen.
    Wat had Nederland in 1948 gedaan??? Zij hebben geprobeerd om Indonesie nog een keer te bezetten.
    Precies...dat is dus maar 3 jaar nadat ze zelf bevrijd zijn van de duitsers.
    Ja ik hou van Nederland...ik dans de polonaise als nederlands elftal of de hockeyers of Verkerk wint...maar NEE ik ben niet trots op ons koloniale verleden.
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wat een flauwekul uitspraak dat Nederlnads niet meer onze voertaal is. Bijna iedereen spreekt Nederlands in Nederland. Alhoewel, veel mensen spreken thuis een dialect, maar goed, dat is geen taal.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nu trap je een paar Friesen op hun tenen ;) ... maar je hebt gelijk Nederlands is een wereldtaal ....

    in Nederland
     

Deel Deze Pagina