Zeg dan Antillianen en geen negers want je betrek in jouw ogen dan een hele ras de negroieden ras en voor je informatie kijk maar in de grootte van Dalen naar het woord neger er staat namelijk dat een neger iemand is die woonachtig en afkomstig is uit Afrika dus als je iemand bedoelt zegt het dan, een marrokaan is ook een neger dus wees wat duidelijker. En uitschelden voor &^&^@& dat hoeft ook weer niet he.
Wat mijn sterk opvalt is dat veel Autotonen afkerend staan tegen andere culturen maar niet tegen allen. Lees hier vaak en volgens mij zei jij dat ook , dat ze maar Nederlands moeten spreken in het openbaar wat ik een grootte onzin vindt. Ik durf te wedden dat je het Duitse taal niet bedoelt, Franse taal, Engelse taal en misschien het spaans en Italiaans niet. Ik spreel zelf namelijk spaans kom uit Latijns Amerika en ik krijg altijd wel leuke reactie van mensen zowel op het werk als op school. Mensen willen altijd wel dingen weten, maar voor andere talen zoals turks of arabisch is er geen interresse ik vraag me af waarom het zo is.
Ik vindt dit namelijk een bekrompen gedachten dat je in het openbaar alleen nederlands mag spreken, echte onzin want dan zou dus iedereen en ook de toerist eerst de taal moeten beheersen voordat die een voet in het land mag zetten, als elke land dit ook nog zou overwegen dan hebben we allemaal dus een probleem. Het enige dat je van buitenlander moet eisen is dat ze normaal ABN spreken en niet dus Algemeen Buitenlands Nederlands, respect van de Nederlandse normen en waarden en water bij de wijn doen he. Water bij de wijn zowel aanbeiden kanten de Nederlander moet rekening houden dat het onmogelijk is om je eigen cultuur tevergeten, en dat kun je ook niet eisen. Kijk maar wat er in elke land op deze wereld wel te vinden is, een Nederlanders club is overal wel 1. De nederlandse emigranten spreken de taal en houden ook hun cultuur dus waarom zouden andere dat dan niet mogen.
Je ziet veel Nederlanders die ook emigreren zowel uit ruimte gebrek en uit economische oogpunten maar als het in eigenland gebeurd dan klaagt iedereen steen en been.
Veel mensen zijn ondankbaar voor wat ze hebben en nemem het maar voor lief. Maar stel je je eigen eens voor wat het is om te leven in armoede zonder je xboxje dvd school auto eurotje wat zou jij dan doen?? blijf je daar 2 a 3x per week eten of ga je maar naar een land waar je wel toekomst hebt??
Ik zal je ook eerlijk vertellen wat ik denk. Ik ben naar Nederland gekomen door een leugen. Me ma heeft al eeuwen een Nederlandse man toen ik 4 was dus al 20 jaar. ik kwam met 11 jaar naar Nederland zogenaamd voor vakantie maar ik moest tegen me zin in hier blijven. Inmiddels ben ik van nederland gaan houdem en juich ik ook als nederland wat wint ( *) vooral toen Ajax de Uefa 1 won ik heb een nederlandse paspoort en voel me nog steeds na 13 jaar geen Nederlander en waarom niet?? ik spreek de taal en volg een HBO studie kijk naar RTL boulevaard en NOVA moet Lache om Vara laat en eet Pindakaas toch voel ik me geen Nederlander want wat ik ook doe wat ik ook eet en welke complet van de wilhelmus ik ook zing de Nederlandse man ziet me nog steeds als een allochtoon dus waarom zou ik me als een Nederlander moeten voelen als ik toch niet geaccepteerd word??
Ik las dat mensen en volgens mij was je het ermee eens willen dat alles wat niet Nederlands is het land uit wordt gekikt, nou dan word Nederland morgen dus een Republiek want de oranjes zijn meer duits dan Nederlands, kunnen we niet meer naar de Macdonalds en gaan we alleen maar naar Nederlandstallige films en eten we ook alleen maar boerenkool met braadworst en geen pizza meer. Het is allemaal zo bekrompen met sommige mensen. In mijn wijk woont een rascist dat is bekent maar wat ik raar vindt is dat die bij de chinees eten gaat halen en dat zijn zoontje een Indo als vriendin heeft terwijl dat ook allochtonen zijn.
Wat ik eigenljik wil zeggen is dat het bekrompen en selectief is wat er allemaal gezegt word of alles of niets dus niet alleen de turk marokkaan surinamer antilliaan is allochtoon en moet het land uit of zich aanpassen en ABN spreken maar ook de Frans man Engels man en de Duitse man moeten dat ook, want iedereen accepteerd een Duits, Frans en Engels accent maar geen Turks of Marokkaans en dat is vreemd of niet???
Laatst bewerkt: 2 feb 2004