Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Steun jij die militaire steun van ons land nu nog steeds eigenlijk?

    En steun je die oorlog van Amerika nog steeds?

    Wat me opvalt is dat je nu de haat al afbakend en neerlegd bij de Irakezen. heel goed. Dat is een vooruitgang, nu generaliseer je al een stuk minder. Je spreekt niet meer over moslims. Want alle moslims zijn gene irakezen en alle irakezebn zijn zelfs gene moslim......

    Het verbaasd mij niks dat er vijandigheid is. Het was een invasie de VS is gewelddadig binnengevallen. Verwacht je dan een hoop bloemen en blijdschap?

    Overigens feitelijk is de onrust niet in heel Irak maar in bepaalde delen waar echt oorlog is. Je hebt zeker gelijk, maar niet elke irakees is militant en sadistisch. Evenals de Amrikaanse soldaten die ook niet vertegenwoordigd worden door die fotomakende mafketels.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2004
  2. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Enige dankbaarheid verwacht je wel ja, en die was er ook! Een invasie is nooit echt positief te noemen, maar als je daarmee een wrede dictator van zijn troon stoot en beloof de macht terug te geven aan de irakeze, dan zou ik wat meer dankbaarheid tonen. En als je daar iemand door verloren hebt dan sta je hier anders tegen over uiteraard, maar absoluut gezien, hoeveel % van die bevoking is dat 0,01%? Die bloemen en blijdschap hebben ze gekregen, alleen moest amerika orde zien te houden, die irakezen begrijpen niet dat dit nodig is. De eerste dagen na de bevrijding was een puinhoop. Nu die orde er is geven ze meteen Amerika de schuld van onderdrukking en komt die haat weer boven. Dat is wat er al al die jaren in dat land zit. Dat is wat ik hoor van mensen die er veel van af weten, en die martelingen zijn al keer op keer aan het licht gebracht. Dus ik wil zo graag eens van jou of glue ofzo horen waarom het dan maar 1% is die zo negatief zijn, want daar ga je naar mijn mening serieus de fout in.

    Bovendien is het aantal zelfmoordaanslagen op burgers bij deze bevolking ongekend. Dat zijn wel feiten, iedere dag is er weer een allah aanhanger met een anslag. Kunnen we daar helemaal niets uit afleiden over wat voor een kwade invloed de islam heeft? Enige acceptatie van jullie daarbij zou ook wel reeel zijn.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2004
  3. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    De Islam is een onderdrukkend middel van het westen om het oosten dom te houden.... Het is bedacht door rooms katholieke moniken 1200 voor chr....

    echt waar...


    *)


    Nee hoor geintje..... ik wil niet dat dit een derde wereldoorlog word..
     
  4. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo'n vreemde opmerking is het nog niet. Door de eeuwen heen is geloof in welke vorm dan ook misbruikt om groepen mensen te onderdrukken en te vermoorden. Wil je een groep uitschakelen maak er een geloofskwestie van en hup hele groepen mensen helpen je.

    En dat is het probleem tot nu toe in deze thread. Men kijkt een geloofsstroming er op aan dat er gruwelijke dingen gebeuren terwijl het een klein groep mensen is die het geloof misbruikt voor persoonlijke ideologien. Als 10 mensen de Bijbel/Koran lezen zullen en er waarschijnlijk meerdere visies ontstaan op het geloof dus kun je nooit zeggen "Oh dit gebeurt er nou wat een nare Moslims/Christenen/Joden/etc etc.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2004
  5. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    heavy gear, lul niet zo slap. Je geeft hiermee duidelijk aan dat je het goedkeurt.

    Tevens zijn ze wel trots, aangezien ze allah zijn wil hebben gedaan. Dit soot extremisten gaan hier helemaal in op, en je kunt me niet wijsmaken dat dit niet zo is. Jij komt met allemaal aannames. Verklaar jij dan maar eens met feiten waarom het zo'n klein groepje is terwijl gebeurtenissen als falluja, massale parades op 9/11 en bronnen die ik spreek totaal het omgekeerde zeggen. Als je dat met feiten kunt aantonen praat ik wel weer tegen jou terug.

    dit is tevens het puntr steeds onze meningsverschillen over gaan.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2004
  6. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0

    Je mag zo vaak asl je wilt dat zin citeren van mij, maar ik heb al gezegd dat dat niet de bedoeling is van dat zin. En je hebt het over de islam en zelfmoordaanslagen die twee dingen zijn er wel in dit geval, maar er zijn ook christenen en ( Nucleare) Wapens, tanks, straaljagers, 100-tal bommen ( elk van een verschillende type) en dan natuurlijk een leger niet van alleen de amerikanen maar van over de hele wereld; maar natuurlijk zijn zelfmoordaanslagen erger. Ik denk dat dit alleen al aantoont waarom de mensen daar dit soort dingen moeten doen.
     
  7. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat het ook iets anders kan aantonen. Iets waar wij weinig van begrijpen. Hun geloof is zo sterk aanwezig in de hele cultuur dat wanneer er een vijhand wordt 'benoemd' men alle acties kan goedpraten a.d.h.v. ditzelfde geloof en waarheden hiermee kan verbuigen. Dit is niet alleen het geval bij extremisten.

    Het is vaker voorgekomen dat een geestelijke in een regio de amerikanen of nederlanders zijn persoonlijke probleem benoemde (dit was 3 weken geleden in t nieuws, zal bron zoeken als het nodig is) waarna er direct een link te leggen was met de toename van het geweld in de desbetreffende regio. Dit vind ik een goed voorbeeld van het 'gevaar' van de islam. Hoe makkelijk de mening van mensen beinvloed kan worden voor kwaad. Het is duidelijk dat dit niet een selectieve groep aansprak.

    edit: sorry dan, die zin had ik anders begrepen.
     
  8. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me niet zo makkelijk ongergeschikt stellen aan iets wat duizenden jaren geleden door een ongeloofijk biasde monnik is geschreven....
     
  9. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik deze thread wat breder mag nemen... er zijn ook veel te veel moslims die misbruik maken van hun geloof. Ze stellen vrouwen ondergeschikt aan mannen en profileren hun haat op een gemeenschappelijke vijand, en de conservatieve Mullahs generaliseren als de pest en alle moskee gangers nemen het maar al te graag over.
     
  10. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat je hier een kernprobleem aan het licht zet, alleen het overnemen is wat te makkelijk. Het wordt er d.m.v. geloof gewoon ingemanipuleerd. Moskeeen zijn niet voor niets de grootste broedplaatsen voor terrorisme. Dit naar aanleiding van inlichtingendiensten over de gehele wereld.
     
  11. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist het geloof is manier waarop men mensen zover krijgt niet de bron....


    Het echte probleem is de angst voor alles wat anders is..

    westerse wereld, homo's, kapitalisme etc. etc.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2004
  12. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    @Sykes
    Begijp je dan niet dat de mensen die dagelijks vermoord worden door "Allah aanhangers" zoals jij het zegt de meeste ook moslim zijn en dat deze mensen dus ook "Allah aanhangers" zijn en niet mee doen in de terroristsche campagne.
    Voor de terroristen maakt het niets uit wie er dood gaat. Voor hun is de ideologie om een islamitische staat te stichten belangrijk en voor hun ideologie misbruiken ze natuurlijk de islam.
    Als je naar de sjiietische bevolking van irak kijkt, die 65% van de iraakse bevolking vormen, en kijkt hoeveel mensen nou echt aanslagen plegen, zie je toch dat het slechts de groep van Sadr is die haat en geweld predikt terwijl de meeste Imams zeggen dat men moet samenwerken met de Amerikanen.
     
  13. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Onzin, religies zijn gewoon gebruikt als verklaring. Dom houden als onderdrukking....
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Sykes, wij zeggen nimmer dat 1% negatief is. Ik denk zelfs dat bijna alle Irakezen niet blij zijn met de Amrikaanse aanwezigheid. Eerder in deze thread spraken wij nog over het feit dat jij de oorlog gerechtvaardigd vond en dat irakezen er gelukkig mee waren.

    Jij concludeerd dingen uit mijn woorden die ik niet gezegd heb. Ik zeg niet dat Irakezen niet negatief zijn. Ik zeg dat slechts een klein deel militant is,en dat deze militante groepen de meeste aandacht hebben. Daarbij is er ook nog verschil in gebieden waar het ene gebied onrustiger is dan het andere. De meeste Irakezen willen een normaal leven hebben, dat kan niet in een oorlogssituatie. Onder een wrede dictator was het een stuk stabieler in de regio dan op dit moment. In bepaalde gebieden vechten clans nu zaken openlijk uit, daarbij vechten ze tegen het leger. Wie zijn dan de dupe? Het gewone volk, onschuldige mensen.

    Waar ik en Glue op doelen is jouw veroordeling van moslims in het algemeen. Die is feitelijk niet juist. Moslims zijn evenzo tolerant als welke andere gelovigen dna ook. Moslims in Turkije hebben een andere cultuur dan moslims in Marokko en ga zo maar door. Je draait wat dit betreft inmiddels bij en je overgeneraliseerd minder.

    Zie het bovenstaande niet als reden om weer in dogma's te gaan vervallen omdat het idee dat alle moslims het westen haten, gewelddadig zijn en niks doen dan profiteren niet waar is.

    Geloof als reden voor oorlog? Ja dat is waar, mensen hebben religie misbruikt om te moorden. Neem nu de kruistochten. Dat is niet meer van deze tijd. Evenals Christennen zijnd e meeste moslims daar ook achter. Jammer genoeg heb je groeperingen die er anders over denken, en oproepen tot een heilige oorlog. In Amerika heb je strijders die willen strijden voor het einde der tijden en d everovering van het beloofde land. En dan heb je Osama, die ook maar wat preekt. Feitelijk is de heilige oorlog niet een oorlog van iedereen die religeus is maar eerder een oorlog van mensen die hun eigen strijd willen rechtvaardigen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2004
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    heb je gelijk in. Maar voor hun is het westen wel vijhand nummer 1. En dat is iets wat mij direct aangaat. Wanneer wij een aanval in de vorm van madrid om onze oren krijgen, misschien dat je dan snapt dat je deze gasten niet moet onderschatten.

    Wat er binnen die moskeen afspeeld is trouwens iets anders dan wat ze publiekelijk toegeven, ik hoop dat je snapt dat daar een groot verschil in blijkt te zitten. Dat er binnen die bevolking een gigantisch draagvlak is voor wat ze te vertellen hebben blijkt wel uit het aantal leden. En de uitvoering van een aanslag hoeft natuurlijk slechts door een fractie van die club en gedachtengang te gebeuren. Maar is de rest van de aanhang dan helemaal onschuldig en hadden ze hier niet iets aan kunnen doen? Onthoud dat ook.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2004
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2004
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Die landen waren veel minder antiwesters voordat deze inval plaatsvond. Nu zal de boycot van Irak door het westen niet meegeholpen hebben.

    Wat Amerika doet met hun oorlog voor het terrorsime heeft niet het beoogde effect. Inplaats van Irak hadden ze dan sowieso andere landen aan moeten pakken. Door de bemoeienis van Amerika in de regio krijgen ze daar juist meer terroristen.

    Deze oorlog heeft niks met zelfverdediging te maken. De enige redenen zijn ene uitvalsbasis in het midden oosten en een pro Amerikaanse regering om tegen redelijek prijzen olie te leveren.

    Haat heeft overal ene draagvlak, vooral op plaatsen waar sprake is van onderdrukking en oorlog. De Verenigde Staten zaait haat.

    Als het bij zelfverdediging hoort had Amerika beter over hun beleid na moeten denken en inplaats van een niet te winnen oorlog te beginnen tijd moeten besteden aan de wortels van de problematiek.
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Overigens voor hen, waarmee je doelt op de moslim in het algemeen is het westen geen vijand. De meerderheid van de moslims is zelfs verwesterd. Het enige gevaar vormen fundamentalisten die slechts ene klein deel van de moslims beslaan. Islam en Christendombeleving verschillen voor de normale gelovigen eigenlijk niet.

    En hou alstjeblieft op met het zij spreken en er is draagvlak voor hen en andere vage termen. In een gemiddelde moskee wordt op dezelfed manier geloof beleden als in de gemiddelde kerk. Mensen die de Koran lezen weten dat zij respect moeten hebben voor anderen en de volkeren van het boek.

    Jij praat over enkele moskees met extremistische ideëen. Die dus nog geen 1% van het totaal van de moskees in Nederland vormt.

    Alstjeblieft, je bent toch iemand met een ontwikkelde geest. bezig dan niet de hele tijd van die clichématige uitspraken die niet gebaseerd zijn op feiten.

    Als je minder generaliseerd en de vinger op de werkelijke zere plek legt discussieerd dat een stuk makkelijker. Ik zou zelf zeggen dat ik het geen goede ontwikkeling vind dat er moskees zijn in Nederland waar extremisten de kans krijgen te spreken. ikz ou niet zeggen dat er in elke moskee van alles gebeurt omdat je feitelijk kan nagaan dat dit niet het geval is.

    Jij zegt telkens dat cijfers je niet boeien en verhalen uit de eerste hand beter zijn. Mijn Marokaanse studiegenoten maken zich vooral zorgen dat mensen een verkeerd beeld krijgen door de wandaden van een kleine groep.
     
  19. The_Dutch_force

    The_Dutch_force Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    De Al Almeyria slachtoffers:
    In de Al Almeyria schuilkelder krijgen we een les in
    "Verschil tussen de oorlog op CNN en in Bagdad". In ‘91
    werd deze kelder voor een honderdtal families omgetoverd in
    een menselijke oven door twee Amerikaanse bommen. De eerste
    boorde zich door twee meter gewapend beton om een
    ontploffing teweeg te brengen in de twee verdiepingen. Zes
    minuten later penetreerde een fosforbom zich in het
    ventilatiesysteem om alle mogelijke overlevenden alsnog te
    verkolen. Op dat moment waren er 412 mensen aanwezig.
    Bedenk dat mannen tussen 18 en 60 jaar hier niet
    binnenmochten en u raadt snel wie de slachtoffers van deze
    gruweldaad zijn geweest. Naast de vernielde bunker is er
    ook een museum gebouwd, waar verschillende persoonlijke
    spullen zoals speelgoed, kledij, schoolgerief, sportgerief,
    … uitgestald liggen. Want alle slachtoffers waren echte
    personen met echte wensen, dromen, bezittingen,
    toekomstperspectieven, emoties,… Ik dacht een harde kerel
    te zijn. Maar het beeld van die verkoolde lichaampjes en de
    afdrukken van moeder en baby die in de muur letterlijk
    gesmolten zijn.

    Hoe zouden jullie het vinden als het jouw moeder was, en wat zou jij doen? Een rechtzaak aanspannen?!? De Irakezen wilden wraak. De Amerikanen zeiden niet eens sorry. En hoe je dan ook voelt als je ziet dat je moeder gewoon letterlijk in de muur gesmolten is. Daar wordt je gewoon zo woedend van dat je elke Amerikaan wel neer kan schieten. En dat hebben Irakezen. Want de Amerikanen schieten gewoon iemand neer en zeggen dat ze zich bedreigd voelden. Zoals mijn neefje hij was 13 jaar, hij woonde in Baghdad. Hij moest boodschappen doen voor zijn moeder op de mark. Er waren mensen aan het protesteren tegen de bezetting. De amerikanen schoten paar kogels. En één van die kogels ging door zijn hoofd.
    En raad maar hoe de moeder zich voelde, en dat was haar enige kind die ze nog had, de andere overleed paar jaar geleden door een ziekte. Er waren toen geen medicijnen vanwege de economische sancties
    Ik ben zelf ook Irakees. En ik begrijp waarom de Irakezen verzet plegen tegen de Amerikanen. Hoewel ik sommige daden niet steun, zoals de onthoofding van Nick. Geen één echte moslim vindt wat die zogenaamde "moslims" deden goed. Zelfs hizbollah (Volgens de VS een Terreurgroep) die Israel en Amerika haat heeft de onthoofding veroordeelt.

    En Al-Sadr. Hij vecht tegen de Amerikanen omdat ze niet te vertrouwen zijn. En terecht. In 1991 toen de golfoorlog voorbij was, zei president Bush Sr dat de Irakezen in opstand moesten komen, en dat deden ze, maar ze werden bloedig neergeslagen door Saddam's leger. De Amerikanen zouden de Irakezen helpen, maar deden ze niet. Gevolg was 100.000 of zelfs meer doden. Meeste waren sjieten. En nu opeens komen de Amerikanen weer. Om demcratie in te voeren. Gewoon zomaar. Ze bombarderen Irak voordurend en nu komen ze om de Irakezen te helpen.

    En even over de foto's die in de abu graib gevangenis zijn genomen. Ze zijn zeer vernederd, vooral voor Moslims. Er werd een Irakese vrouw daar verkracht en toen ze haar vrijlieten werd ze nog vermoord door haar eigen familie. Omdat ze verkracht was door de Amerikanen. Ze had geen identiteit meer. Terwijl de Amerikanen schuldig zijn. Ik zeg niet dat alle amerikanen slecht zijn. Ik zelf vindt amerika een geweldig land. Maar hoe de regering zich opstelt tegenover de Arabische Wereld en wat ze in Irak doen. Dat is gewoon schandalig. En wie zei dat de Irakezen alle niet-moslims haten? De Irakezen haten alleen de Amerikanen, maar niet Alle Irakezen. Ze zien jullie Nederlanders als "broeders". Alleen Al-sadr's mensen hadden een Nederlander neergeschoten, wat ik persoonlijk helemaal verkeerd vindt. Waarom zouden ze een nederlander neerschieten. Al-sadr moet zijn militie's ontmantelen en ik denk dat dat snel gaat gebeuren. Als er meer vooruit gang wordt geboekt en de veiligheid wordt verbetert en infrastructuur denk ik dat de Irakezen langzamerhand zichzelf gaan keren tegen fundamentele groeperingen zoals Al-qaida
     
  20. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    dit probeerde ik nou ook te zeggen ( nou de eerste gedeelte dan ).
    maar ik ben hier dan voor een heel groot deel zekr mee eens.
     

Deel Deze Pagina