Sykes, wij zeggen nimmer dat 1% negatief is. Ik denk zelfs dat bijna alle Irakezen niet blij zijn met de Amrikaanse aanwezigheid. Eerder in deze thread spraken wij nog over het feit dat jij de oorlog gerechtvaardigd vond en dat irakezen er gelukkig mee waren.
Jij concludeerd dingen uit mijn woorden die ik niet gezegd heb. Ik zeg niet dat Irakezen niet negatief zijn. Ik zeg dat slechts een klein deel militant is,en dat deze militante groepen de meeste aandacht hebben. Daarbij is er ook nog verschil in gebieden waar het ene gebied onrustiger is dan het andere. De meeste Irakezen willen een normaal leven hebben, dat kan niet in een oorlogssituatie. Onder een wrede dictator was het een stuk stabieler in de regio dan op dit moment. In bepaalde gebieden vechten clans nu zaken openlijk uit, daarbij vechten ze tegen het leger. Wie zijn dan de dupe? Het gewone volk, onschuldige mensen.
Waar ik en Glue op doelen is jouw veroordeling van moslims in het algemeen. Die is feitelijk niet juist. Moslims zijn evenzo tolerant als welke andere gelovigen dna ook. Moslims in Turkije hebben een andere cultuur dan moslims in Marokko en ga zo maar door. Je draait wat dit betreft inmiddels bij en je overgeneraliseerd minder.
Zie het bovenstaande niet als reden om weer in dogma's te gaan vervallen omdat het idee dat alle moslims het westen haten, gewelddadig zijn en niks doen dan profiteren niet waar is.
Geloof als reden voor oorlog? Ja dat is waar, mensen hebben religie misbruikt om te moorden. Neem nu de kruistochten. Dat is niet meer van deze tijd. Evenals Christennen zijnd e meeste moslims daar ook achter. Jammer genoeg heb je groeperingen die er anders over denken, en oproepen tot een heilige oorlog. In Amerika heb je strijders die willen strijden voor het einde der tijden en d everovering van het beloofde land. En dan heb je Osama, die ook maar wat preekt. Feitelijk is de heilige oorlog niet een oorlog van iedereen die religeus is maar eerder een oorlog van mensen die hun eigen strijd willen rechtvaardigen.
Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2004