1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

‘Ik had nu miljonair kunnen zijn’

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 18 dec 2006.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    neu het wordt sowieso bekend als je wint of niet wint omdat je vermeld wordt met naam en achternaam. kies je zelf ook niet voor.

    maar het is een feit dat krankzinnige mensen boven de wet geplaats moeten worden.
     
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook kinderachtig zoals jij reageerd. Jij kan toch niet weten hoe ze psychisch is? En waarom hoop je dat ze al haar geld kwijtraakt aan die rechtzaak, waar verdient ze dat aan? Een beetje sociaal mens zou zich toch kunnen inbeelden dat die vrouw psychisch in de war zou kunnen raken door zo'n voorval?
     
  3. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik snap best dat mevrouw psychisch in de war zou kunnen raken, maar dat wordt toch niet met een vergoeding opgelost.

    Als ze echt psyschisch in de war is geraakt, dan moet ze met een proffesional gaan praten om het op te lossen. De kosten van de proffesional kan ze mij vergoed krijgen om haar er weer bovenop te helpen. Maar ze moet geen vergoeding krijgen om er zelf een zakcentje aan over te houden, want dit verdiend ze niet
     
  4. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel ook niet een vergoeding in Euro's maar in hulp. En verder misschien wat inkomsten die ze heeft misgelopen omdat ze haar winkel niet open heeft kunnen houden. Maar die kosten zullen nooit veel zijn. En misschien dat ze van de PCL haar hele leven lang gratis lid mag worden (:9).
     
  5. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan zou ik maar snel verhuizen als ik haar was, want op de postcode waar ze nu woont valt echt niet nog een keer zijn prijs :+

    En dan is het voor haar ook minder erg natuurlijk, want dan ziet ze de buurt bewoners niet in de dure autootjes rond rijden :D
     
  6. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Onzin. Als je niet wint sta je ook niet in de krant. Aangezien zij ook niets gewonnen heeft, staat ze ook niet in de krant. Echter ze heeft zelf de media gezocht.

    ik vind jou maar een eng mannetje met zulke uitspraken.
     
  7. RichoX

    RichoX 360 gaat ownen!

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Dr is gewoon een heel televisieprogramma aan dat mens geweid. Zegt genoeg over de televisie van tegenwoordig dacht ik zo. :)
     
  8. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeg ik omdat mensen er niet verder over nadenken en alleen maar denken "ha ha, dom mens".
     
  9. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist, en 90% van de mensen speelt mee omdat ze dat risico niet willen lopen. Ik vind het toch wel neigen naar chantage.
     
  10. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Je wordt echt niet vermeld als je verloren hebt... Er wordt alleen verteld welke postcode er gewonnen heeft, en welke mensen op eens miljonair zijn geworden. De andere bewoners krijgen ook geen brieven van de Postcode Loterij, tenzij ze ooit wel aangemeld zijn en het vakje "Geen verdere (reclame) boodschappen etc. etc." niet aangevinkt hebben bij het opzeggen van hun abbo.

    Ik kan me goed voorstellen dat je nogal gefrustreerd raakt als je buren van het ene op het andere moment wél miljonair worden, maar als je je aan dit soort zaken gaan ergeren en jezelf er voor heel Nederland voor schut mee wilt zetten, ben je gewoon niet helemaal goed in je hoofd. Ik zou het echt absurd vinden als ze deze rechtzaak wint. Áls ze het wel wint, zal dit wel weer een wereldnieuwtje worden, ik zie het al staan: "Het kleine landje Nederland verleent schadevergoeding aan verliezer PLC" |:-
     
  11. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niet zo absurd hoor. Jij zegt zelf al dat je je kan voorstellen dat je er gefrustreerd door raakt, ik vind het niet zo moeilijk om de lijn door te trekken naar mensen die wat minder tegen zoiets kunnen en dus echt psychische schade oplopen. De schade is dan volgens mij toch echt veroorzaakt door de PCL, niet door de persoon zelf aangezien zij niets ondernomen heeft wat de schade veroorzaakt zou kunnen hebben. Ja, niet maandelijks de PCL afkopen misschien. Maar dat lijkt me geen juist argument.
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Het is pure afgunst. Ze kan niet hebben dat anderen wel iets gewonnen hebben en zij niet. Natuurlijk is het ongelofelijk kut als iedereen wint en jij niet, maar je doet uberhaupt niet mee met de loterij. Je postcode is je lotnummer, maar als je gene lot koopt kun je niets winnen.
     
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    het gaat niet om krant maar het wordt echt wel duidelijk wie er wel of geen porsche voor de deur heeft staan.

    en het geeft niet dat je gebrekkig bent. Integendeel, als er een fonds was zou ik je wel willen steunen
     
  14. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Voor iedereen die het zo goed weet en zegt dat deze vrouw kansloos is. Ik ga een kenteken loterij starten, ja Het kenteken van JOUW auto die JIJ bezit waar via de verzekering JOUW naam op staat en waar JIJ wettelijk voor verantwoordelijk bent heeft een prijs van 10 Miljoen gewonnen.... OHHHH wacht ff je had je lot niet geactiveerd wat jammer nu krijg je niets. DAT is toch te krom voor woorden. Jij moet geld betalen aan een loterij, maar je mag je lot nummer niet kiezen, want dat is je post code. En als er een prijs is dat op jouw BEZIT valt dan moet jij BETALEN om daar aanspraak op te maken. Dit kan volgens mij wettelijk nooit kloppen en die gasten van de postcode loterij zullen ongegeneerd hun zakken vullen tenzij mensen eens een keer in protest komen tegen dit soort dubieuze praktijken. Immers Gelijk krijg je niet GELIJK moet je halen.

    Dus ik heb alleen maar hulde aan deze mevrouw dat ze de eerste stap zet.

    Trouwens wat nog dubieuzer is: Als de postcode loterij goede doelen steunt, en goede doelen belasting aftrekbaar zijn waarom kan ik het meespelen aan de postcode loterij dan niet van de belasting aftrekken????
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ooh, dus als ze een hypotheek heeft krijgt de bank ook een gedeelte van het geld?
     
  16. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Euuhm een hypotheek is een lening dus het huis is geen bezit van de bank maar onderpand indien je het huis niet kan afbetalen. Anders zou een Computer die jij betaalt met een lening of een auto met een lening niet jouw bezit zijn?????? FF terug naar school en verder leren??

    Met andere woorden een hypotheek is een afspraak tussen jou en de bank waarbij jij zegt ik wil een X bedrag lenen om een huis te kopen. Mocht het nou zo zijn dat ik mijn schuld niet kan terug betalen dan krijgen jullie mijn huis. En omdat jij je huis als onderpand opgeeft voor de bank is een hypotheek een goedkopere lening dan een losstaande lening omdat de bank meer zekerheid heeft dat het zijn geinvesteerde geld terug krijgt.

    Dus het huis is jouw bezit tenzij jij je schuld niet afbetaald. Trouwens als je echt goed had na gedacht had je geweten dat de bank zoiezo profiteert als jij de loterij wint, want het geld wordt op jouw rekening gestort dat jij bij de bank hebt.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Het is alleen een voorbeeld van een net zo kromme redenering als die van jou.

    Als je weet dat er een prijs valt op jouw bezit INDIEN je een lot hebt, kan je achteraf niet zeuren dat je het verdient. De vrouw in kwestie heeft in dit geval gewoon geen recht op een prijs. Dat is gewoon een logisch verband.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  18. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Mijn vergelijking is niet krom. Want als loterijen op niet vrijblijvende zaken hun trekkingen baseren is het eigenlijk niet legitiem, laat staan dat het niet helemaal 100% is in verband met privacy (recalme postcode loterij zet jouw naam in KOEIEN letters op voorkant VALT 23 Miljoen OP UW POST CODE EN UW NAAM, hoe komen die gasten aan mijn gegevens?? Krijg ik daar geld voor dat zij mijn gegevens op reclame zetten??)

    Je moet maar een zien hoe paranoia mensen worden als je trekkingen gaat baseren op Kentekens van auto's, serie nummers van producten etc. Je kan wel overal een loterij van maken en dan zeggen hey je had een Xbox 360 met dat serie nummer waar een miljoen op gevallen is, maar ja je krijgt niets want je had geen lot gekocht of en op je gebruikers naam van XBW is ook 10 miljoen gevallen, maar ja je hebt geen lot gekocht, trouwens die school waar je net je diploma hebt gehaald, je had beter een jaartje kunnen blijven zitten want dan was je 20 miljoen rijker geweest, als je een lot gekocht had natuurlijk.

    Edit: Trouwens even het ultieme doordenkertje waarom de postcode loterij niet legitiem kan zijn. Je mag alleen meespelen aan een loterij wanneer je 18 jaar of ouder bent. Wat gebeurt er nu als ik een huis bezit en ik ben jonger dan 18 (je hoeft geen 18 te zijn om huizenbezitter te zijn)?? Mijn postcode speelt automatisch mee, dus ik speel mee met een loterij terwijl het officeel niet mag, en ik mag ook nog eens niet kiezen of ik wel of niet mag meespelen want het gaat op postcode.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  19. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0

    hoezo '"krijg ik daar geld voor dat ze mijn gegevens op reclame zetten'" die reclame is alleen voor jou bedoeld, een ander persoon zal nooit post ontvangen met jouw naam eraan verbonden zonder jouw toestemming.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Daar heb jij zeker gelijk in.
    @ Killerbee: reclame is reclame... Die mensen sturen je wel iets wat je misschien niet wilt hebben.


    Het is echter gewoon zo dat een loterij een KANSspel is. Er is altijd een kans dat je iets kan winnen, zolang je meedoet.

    Als er hier op XBW aangekondigd wordt dat je ALS je een lot koopt een miljoen KAN winnen, kan je na afloop niet zeuren als het toevallig op jouw naam valt. Je had van tevoren kunnen weten dat je de KANS hebt om dit te winnen met een lot, dus je hebt gewoon geen recht van spreken.
     

Deel Deze Pagina