1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

‘Ik had nu miljonair kunnen zijn’

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 18 dec 2006.

  1. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    @ modder-eter.

    volgens mij heb je mijn reactie niet gelezen, want jouw reactie op de mijne snap ik niet
     
  2. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    En als de brief nu in de verkeerde bus komt? Of de brief waait uit de handen van de bezorger? Wie kan mij 100% garanderen dat ik die brief alleen krijg te zien??

    Het zal mij persoonlijk een worst wezen. Maar wat ik met die brief en andere voorbeelden wil aangeven is dat de postcode loterij niet 100% is. Er zijn een hoop grijze gebieden (die eigenlijk met een voet nog in het zwarte gebied staan) waar zij zich in bevinden die wettelijk strafbaar kunnen zijn. De mensen moeten alleen actie ondernemen.

    Ik bedoel arbeiders hadden vroeger ook nergens recht op, tot dat zij een keer in opstand kwamen. Wetten zijn geen vaste gegevens en ook niet heilig, daar waar wetten niet toerijkend genoeg zijn om strafbare feiten te bestraffen kunnen zij worden aangepast als genoeg mensen dat willen.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ze komen aan jouw informatie (naam en adres) zonder dat jij daar om hebt gevraagd. Vervolgens krijg jij het in je bus gestopt in de vorm van reclame. Ik weet zelf alleen niet in hoeverre dit inbreuk op privacy is.
     
  4. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan deze post heb ik me dood zitten irriteren. met je ff terug naar school. Ik denk dat jij je ogen open moet trekken want hier in Nederland bezit je niks helemaal niks. Want als jij allemaal niet kan aflossen of niet meer kan betalen komen ze de rotzooi bij je ophalen.
     
  5. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Precies, maar ze krijgt dus ONGEVRAAGD samen met de overige bewoners al een lot. Dát is het principe, de PCL geeft elke bewoner een in Nederland een lot en iedereen zegt "ja, moet je maar meedoen". Wat nou als je niet mee wilt doen, dan nog zit je ongevraagd met een frustrerend gevoel. :{

    De Postcode Loterij haalt haar geld op door mensen ongevraagd automatisch mee te laten spelen, alleen is hun lot niet altijd geldig. Ze halen geld op door middel van emotionele chantage. Verbieden die hap.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  6. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat je dat als onderpand hebt. Een huis is wel degelijk van jou, ook al koop je hem met geleend geld. Of wou jij zeggen dat de bank moet dokken als je huis afbrandt? :emo: :lol: Overigens vind je iets irritant, of je ergert je ergens aan. Je kan niet ergens aan irriteren.
     
  7. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol: dat nog mensen zijn die denken dat je WAT bezit hier in Nederland
     
  8. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Iederen loopt nu de PLC af te zeiken omdat zij iedereen al loten 'geven' die je nog moet activeren, dit slaat nergens op. Ten eerste kun je je afmelden voor dit soort onzin, en ten tweede zijn er nog veel gestoordere loterijen.
    De staatsloterij bijvoorbeeld, die reclames daarvoor zijn echt geschift; "Toch nog eens die droomreis maken" en "Nooit meer wachten tot de uitverkoop", flitst er voorbij terwijl je beelden ziet van mensen die blijkbaar nog niet blij zijn met wat ze hebben. Elke maand weer wordt er al 10 dagen voor de trekking verteld dat "je nog 10 dagen hebt om staatsloten te kopen!". Of die loterij met die koffertjes die je uit moet knippen ofzoiets; ik krijg nog steeds ongevraagd allerlei vage papieren gouden koffertjes opgestuurd waar op staat dat ik miljonair wordt. Elke loterij heeft dubieuze kanten, en misschien kun je jezelf wel trots voelen als jij je, in tegenstelling tot je buren, niet hebt verlaagd tot het kopen van loten.
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    dat was deze mevrouw misschien ook wel.. tot haar buren ineens de straatprijs wonnen. En ik vermoed de rest van de straat ook.
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep dat dacht ik ook...
    Enkele weken geleden kwam hier nog zo een spelersgroepje in belgie in het nieuws.
    Zij deden elke week aan euromillions mee met een groep van 30 spelers die ieder voor 5 euro inleg elke week met dezelfde cijfers speelden....
    En nu komt het mooiste...de week voor de beruchte trekking hadden er 5 hun inzet niet betaald en de dame van de boekenwinkel had die inleg bijgepast.
    Toen die 5 de week daarop weer niet betaald hadden ,heeft die dame van de krantenwinkel voor het resterende bedrag van de 25 andere spelers een quick pick biljet uitgeprint waar uiteraard andere combinaties op vermeld waren....
    Nu gaf die vrijdagse trekking toch wel de getallen die ze als vast speelden op....en iedereen in dat cafe blij en feesten maar met champagne aangezien ze dachten dat ze gewonnen hadden....niet dus aangezien er op dat quick pick biljet héél andere combinaties vermeld stonden.....
    En nu willen die spelers elke 25.000 euro van de nationale loterij eisen als morele schadevergoeding voor die 27.000.000 euro die ze zijn misgelopen.
    Ze zouden beter die 5 die twee weken niet betaald hebben een pak slagen geven aangezien die 5 de échte hoofdschuldigen zijn en niet de nationale loterij noch die dame van de krantenwinkel die de meest logische beslissing nam....
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  11. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Deze uitspraak vind ik niet kloppend. NIEMAND krijgt ongevraagd een lot, je krijgt pas een lot als je meedoet. Mensen die meedoen stemmen er mee in om met hun postcode MEE te spelen.

    Mevrouw heeft er voor gekozen om NIET mee te spelen, daardoor is haar postcode niet meer dan een postadres. Mevrouw heeft nu gewoon de pech dat ze vroeger in haar leven de verkeerde keuze heeft gemaakt om niet mee te spelen.

    Mevrouw wordt steeds aan die verkeerde keuze herinnert doordat ze haar postcode moet gebruiken en doordat ze de buurtjes in dikke auto's ziet rijden. Ze moet dan met een psychiater gaan praten en als die vaststelt dat ze echt schade heeft opgelopen, dan kan ze een vergoeding krijgen. Maar meteen de PCL aanklagen heeft geen zin in mijn ogen, omdat ik "denk" dat ze dit gaat verliezen.
     
  12. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Je krijgt wel ongevraagd een lotnummer, je weet de nummers waarmee je kan winnen en die krijg je ongevraagd.
     
  13. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Je mist het punt volledig. Ook al kreeg je 0,0 post van de PCL dat maakt niet uit. Het gaat erom dat je ongevraagd in dubio komt en dat ze inspelen op 'what if'-gevoelens. :{

    Misschien willen mensen wel helemaal niet gokken, maar dan worden ze toch verleid omdat hen anders overkomt wat deze mevrouw wel is gebeurd. Zo fout. =(
     
  14. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Die what-if gevoelens heb je toch bij elke loterij, wat als ik nu eens het winnende lot aanschaf? Het blijft gewoon gokken en het is je eigen keuze of je daaraan meedoet.

    Het is alleen zo bij de PCL dat je weet dat je halve straat ineens miljonair is. De mensen die gewonnen hebben waren bereid om een gokje te wagen en hebben geluk gehad. Mevrouw heeft er voor gekozen om niet te gokken en is de prijs misgelopen, niets aan te doen
     
  15. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Had ik ook vorig jaar met de Oudejaarsloterij (eigenlijk het enige iets waar ik vaak aan mee doe). Soms neem ik een lot dat zal eindigen op een 6 (kan je kiezen welk getal) en soms zeg ik 'naja, doe maar wat' als ze vraagt welk eindcijfer ik wil.
    Net toen ik dat gedaan had *willekeurig eindcijfer* viel er een grote prijs bij de loterij op een eindcijfer 6 !

    Dus toen dacht ik effe ... nou ''what-if''

    :+ echt waar
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    De what-if gevoelens zijn in dit geval heel anders, aangezien je automatisch een lotnummer krijgt, waardoor je dus altijd weet of je wel en niet gewonnen hebt. Dát is het verschil met andere loterijen.
     
  17. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Je weet altijd dat je niet gewonnen hebt als je niet meedoet, dat is bij elke loterij hetzelfde en als je wel mee doet dan weet je ook of je gewonnen hebt. En je krijgt niet automatisch een lotnummer, je moet meespelen om een lotnummer te krijgen. Het maakt niet uit of het lotnummer 5464564576 of je postcode is. Je moet meedoen om kans te maken en dat heeft mevrouw met eigen ogen ondervonden.
     
  18. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    je spreekt jezelf constant tegen.

    zwak hoor zo'n opmerking. teken voor mij dat je (niet kloppende) argumenten op zijn. ik ben klaar met de discussie met jou.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik probeer je alleen maar te helpen, maar als je dat niet aanneemt, dan is dat je goedrecht. Wist trouwens niet dat we in een persoonlijke discussie verwikkeld waren? ( nouja, afgezien van het feit dat jij ineens losbarstte in een scheldbui )..dacht ik dat het hier om een algemene discussie ging.

    Ik heb mezelf nergens tegengesproken, je snapte het alleen niet. Daarom ben ik er nogsteeds voor om een regionaal fonds op te richten; om verdere misverstanden te voorkomen.
     
  20. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Duuuuuuuuuuh. :{

    Het probleem is dat de PCL iedereen bij deze loterij betrekt, terwijl sommige mensen dat helemaal niet willen. Maar tóch heeft iedereen lotnummer, en TOCH wordt iedereen geconfronteerd met de 'what if'-vraag.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2006

Deel Deze Pagina