1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

‘Ik had nu miljonair kunnen zijn’

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 18 dec 2006.

  1. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: laat eigenlijk ook maar.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  2. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Staatsloterij weet je niet of je gewonnen zou hebben als je geen lot koopt. Bij de PCL kan je dat wel achteraf weten. 90% van de deelnemers speelt mee omdat ze achteraf niet de prijs willen mislopen. Beschouw het zo; de PCL legt je een risico/dilemma (hoe je het ook wilt noemen) op. Dat is in dit geval "neem het risico dat je een hoop geld misloopt of koop je risico bij ons af". Bij andere loterijen bestaat zo'n dilemma niet. Het risico bij andere loterijen is pas aanwezig ná aanschaf van een lot. Bij de PCL vóór de aanschaf.
     
  3. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    ja idd,... of je er nou mee te maken wil hebben of niet....
    je heb weinig invloed want de kans is er dat je straat wel wint
     
  4. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag die nova-uitzending vond het echt meteen geweldige televisie, zoiets verzin je toch niet? Het hoogtepunt: de advocate die met het privacyargument kwam aanzetten (in de zin van: zij wordt opgezadeld met de kennis dat ze in het bezit van loten had gewonnen, en dat zou een inbreuk op de privacy zijn.) en dan met je bolle huilgezicht vol in de camera kijken, so much for privacy, ik kwam echt niet meer bij. Geweldig!
     
  5. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Om mijzelf even te quoten, @blox en de rest. Kan je even bekijken.
    Idd mooie televisie om te maken als NOVA zijnde }:]
     
  6. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou die Porche voor haar deur parkeren.
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    en vervolgens aanbellen om te vragen of je gloednieuwe Porsche niet te veel in de weg staat
     
  8. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, aanbellen en dan zeggen: pardon mevrouw, ik wil heel even laden en lossen, zou u uw porsche even willen verzetten?
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ja, maar dan ziet ze toch dat het de buurman is..
     
  10. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom juist. Wacht eens even....die is van mij! Sorry, hij is ook zo nieuw. Wat heeft u trouwens met het prijzengeld gekocht? :+
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    en natuurlijk een kerstkaart sturen met een foto van je porsche.
    prettig kerrrrrrstfeest.
     
  12. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan niet in de bus doen, maar ook echt opsturen met een extra grote POSTCODE.
     
  13. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker sociaal bezig jongens. :{
    Een beetje gek om dat zo voor de camera te zeggen, maar het feit dat het opzadelen van de kennis dat ze in het bezit van loten gewonnen zou hebben vind ik - zoals ik nu wel vaak genoeg duidelijk heb gemaakt - een kwalijke zaak.
     
  14. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het geen kwalijke zaak. Je hebt toch een keuze: je kan meedoen of je kan niet meedoen. Als je meedoet weet je dat er een hele kleine kans is dat er een prijs op je postcode valt, als je niet meedoet weet je dat ook, met het verschil dat jij dan niet zal meedelen in die prijs. Als je die kennis nu vooraf hebt, kan je toch zelf een afweging maken? Ik doe mee en dan deel ik mee in een bepaalde kans met mijn postcode of ik doe niet mee en dan deel ik dus niet mee in die kans en is mijn postcode dus ook niets waard als er een prijs op valt.

    EDIT: draai het ook eens om: als men nu jaren meedoet met de postcodeloterij en er nooit een prijs op valt, dan zeggen de buren toch ook niet: de buurvrouw heeft zoveel geld uitgespaard, terwijl ze dezelfde postcode als ons heeft. De kennis dat de buurvrouw precies hetzelfde lotnummer als ons had, maar er nooit voor heeft betaald is ondragelijk, want wij hebben nu hetzelfde als zij: geen prijs, terwijl wij wel jaren betaald hebben. SNIK, waar is die camera!
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  15. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol:
     
  16. RichoX

    RichoX 360 gaat ownen!

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je zegt nu eigelijk dat je gewoon geld uitgekeerd moet krijgen van een loterij waar je niet eens aan meedoet? Dat is toch bizar of niet..? Ze deed jaren mee, maar nu niet meer, dus valt ze buiten de boot. Had ze maar wel een lot moeten kopen dan had ze nu ook miljonair geweest. Dat noemt men PECH.
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, misschien is hier het woord "stom"meer op zijn plaats...

    Edit:
    Dit is pas pech..... voor 25 spelers was dit echt pech..... maar die 5 andere waren echt stom.......
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2006
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    [​IMG]


    Zo. Ook weer klaar. Voor nu iig.
     
  19. tommert

    tommert PCR

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    ZO hoort het idd, niks meer aan doen..

    Wat een enorm treurig mens zeg, echter wat ik nog triester vind is dat mensen haar gaan verdedigen met der psychise schade: Ze heeft er zelf bewust voor gekozen om NIET mee te doen, dus moet je ook niet achteraf gaan huilen..

    Bij de staatsloterij kan je ook niet je eigen lotnummer bepalen, en als je dan miljoenen mist op 1 cijfertje ga je ze toch ook niet aanklagen omdat je getraumatiseerd bent omdat je die prijs bent misgelopen.. Wij spelen ook al jaren mee met de staatsloterij en wij hebben nog nooit echt iets leuks gewonnen, echter kennissen van ons die hadden laatst 8 miljoen.. Nu moet ik zeker ook de staatsloterij aanklagen omdat hun zoon wel een mini cooper S voor zijn 18e verjaardag heeft gehad?

    In plaats van dat ze blij is voor haar buren en ze feliciteerd gaat ze huilen in een hoekje, hoe bedoel je slechte verliezer...

    Zoals elke moeder tegen haar kind zou zeggen:
    Eigen schuld dikke bult!

    Lompe mensen op deze planeet |:-
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    dat is het grootste zwaktepunt van de mens: Jaloezie.......
     

Deel Deze Pagina