1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

10.000 banen op de tocht bij sony 11 Fabrieken met sluiting bedreigd.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door harry potter, 22 sep 2005.

1. harry potter

harry potter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft dit jaar ook nog een recht zaak verloren die tegen hen was aan gespannen. Om
    Dat ze ten onrechte een tril functie in hun controllers hadden gebruik terwijl die technologie niet van hun was. En er geen patent op hadden en dat ander bedrijf wel.
    Ze moesten 90 miljoen euro aan dat bedrijf betalen en een percentage van de winst wan elke verkochte ps2 afstaan. Daar buiten moesten 47 games uit de schapen worden gehaald. Buiten dat werd ook nog eens bekend dat de ontwikkeling van de psp veel duurder bleek te zijn dan sony Gedacht had. Toen is gezegd geworden dat sony in de problemen zou kunnen komen of ze deze problemen bedoelde ik weet het niet.

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Sony is in hoger beroep gegaan tegen die uitspraak, dus ze hebben helemaal nog niets betaald aan dat bedrijf. En aangezien grote bedrijven als Sony altijd wel een legertje aan advocaten klaar hebben staan om zoiets nog jarenlang uit te stellen en te begraven in papierwerk moet je er niet verbaasd van opkijken als het uiteindelijk wel weer tot een schikking zal komen tussen Sony en Immersion. En dan hoeft er in ieder geval al een stuk minder betaald te worden, mocht het zover komen.

Eigenlijk hadden ze dit net als Microsoft gelijk al moeten doen. Had een hoop gedoe gescheeld.

Laatst bewerkt: 22 sep 2005
  3. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar sony is ms niet het zijn een stelletje eigenwijze die bij sony het schijnt ze niks te schelen dat er een patent wet is en deinzen er ook niet voor terug om die te schenden.
    Ik noem dat stelen. Die deken lekker gemakkelijk hoeven wij dat niet te ontwerpen.
    Als ze er achter komen gooi een smak geld optafel en klaar.

4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Microsoft heeft precies hetzelfde gedaan :{. Om een zelfde rechtzaak als die tegen Sony te voorkomen hebben zij het echter op een schikking gegooid om er maar gelijk vanaf te zijn.

Dus waar blijf je nu met je schijnheiligheid?

5. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    73 miljoen vind ik best meevallen als verlies... voor zo'n groot bedrijf dan ;)

6. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar wat als de PS3 voor de deur staat? Mogelijk zijn er dan wel weer meer fabrieken nodig. En dan zullen die gesloten fabrieken weer opengaan.. lijkt me. Ik denk dat het wel goed komt ;)

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Fabrieken die gesloten worden gaan nooit meer terug open .
    Waarom denk je dat die fabrieken gesloten zijn , juist ze zijn meer dan waarschijnlijk onrendabel ,door de verouderde infrastructuur en door de hoge loonkost .
    Nee , het is voor sony véél goedkoper om in eigen land 11 zo'n verouderde fabriekjes te sluiten en 11.000 man op straat te zetten en binnen enkele maanden een splinternieuwe fabriek neer te poten met alles erop en eraan in een land zoals zeg maar turkije omdat de werknemers daar spotgoedkoop hun arbeid te verrichten zodat sony binnen 2 jaar weer met grote winsten kan uitpakken die hun aandeelhouders nog véél rijker zullen maken dan ze nu al zijn.

8. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat he took vrij weinig met de Playstation spullen te maken heeft.

9. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ga denk ik bij SONY werken ;) :+

10. soccer2005

soccer2005 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan koopt Phillips het toch over.O-) Dan word Nederland iets rijker en hebben we miss een eigen spelcomputer:9

11. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij raar dat ze PS fabrieken sluiten. De PSP is een groot succes. Overal is hij uitverkocht. Dus om nou te zeggen dat het zo slecht gaat weet ik niet ;). Ik moet ook zeggen dat ik liever een PSP heb dan X360. Maar daar gaat dit topic niet over :)

12. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig doet SONY meer dan alleen Playstation en PSP... Al dat andere electronica loopt niet zo goed (moeten ze het ook maar goedkoper maken...heb me 1,5 jaar terug een Home cinema van Sony gekocht voor 1099 euro... en ik ben er helemaal niet blij mee... Ik dacht...het kost wat, maar wel kwaliteit)....

13. soccer2005

soccer2005 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had ook een home cinema van Sony vorig jaar gekocht maar die koste maar 200. Dus ik weet niet waar jij hem had gekocht

14. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een hele uitgebreide met aparte receiver en dergelijke en veel vermogen. Kan alles wat ik wil ook instellen. Die ik heb is niet met die van jou te vergelijken.
    Ach ja, koop volgend jaar wel nieuwe set ofzo met een HD TV.

15. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit meer iets voor het ASEL-forum, daar gaat dit onderwerp dan ook heen.

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dan gaan ze toch bij Micro$oft werken, aan 10.000 man hebben ze vast genoeg :+

(Dat was een grapje, want het is natuurlijk hardstikke lullig voor die mensen).

17. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
  18. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
    8 reden dat het fout gaat met sony.

Ik denk dat de ps3 de ondergang van sony word en wel om de volgende rede.
    1 de ontwikkeling van de ps3 heeft veel geld gekost en de productie er van is duur.
    2 ontwikkelen van games voor de ps3 kost meer dan 20 miljoen per game wat veel ontwikkelaars te duur vinden. En dan hun game maar op een ander platform uitbrengen
    Wat goedkoper is de xbox 360 dus.
    3 de productie van de ps3 is 100 dolar duurder dan de xbox 360. Daar door kan Microsoft
    Meer met de verkoop prijs schuiven. En hem daar door goedkoper kunnen aanbieden dan de ps3. bovendien gaat de ps3 zeker meer dan de 399.99 die je voor de xbox 360
    Moet neer tellen kosten en dan heb je nog geen HD.
    4 de xbox 360 komt eerder uit daardoor hebben ze een voorsprong. Boven dien komt de ps3
    Pas in april of mei uit in japan en waarschijnlijk pas eind 2006 of begin 2007 hier en
    De xbox 360 is einde 2005 wereld wijd overall te koop.
    5 voor de xbox 360 zijn de meeste games in ontwikkeling 200 tegen 103 voor de ps3.
    6 halo 3 gaat een ps3 killer zijn en dan heb je ook nog dat geheime bungie project.
    7 sony kan niet op tegen xbox live. ze hebben zelfs een award gekregen voor xbox live.
    8 Microsoft heeft meer geld dan sony daar door kunnen ze verliezen beter compenseren.

Deel Deze Pagina