1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

11-jarige probeert auto te stelen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 1 okt 2006.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    uit de krant, Het Laatste nieuws

    Antwerpen, de antwerpse politie heeft donderdagnacht vier piepjonge dieven betrapt toen ze in het centrum een auto probeerden te stelen.
    De jongste was 11 jaar oud en de oudste 13 jaar.
    Niettemin bleken de vier bij de politie bekend te staan voor een hele waslijst aan strafbare feiten waarbij de oudste van dertien jaar alleen al 44 processen-verbaal op zijn actief had.
    De tieners werden om kwart vóór twee bij de kraag gevat en hun verklaring luidde "we kwamen van een feestje, en omdat we de laatste tram gemist hadden wilden we een auto nemen."
    De tieners werden nu ter beschikking gesteld van een jeugdrechter aangezien ze géén veertien zijn en dus te jong om in een jeugdinstelling te worden opgenomen,en o ja we hebben het hier over allochtone jongeren.

    edit:hier de link
    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_267317.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

    Nu , zo gaat dat nu dus in het leven, daar waar wij destijds braaf te voet naar huis gingen en dan waren we wel al een stukje ouder dan dit viertal, jatten ze nu dus het liefst een auto, of ze er écht mee kunnen rijden of niet lijkt er hier niet toe te doen.....
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2006
  2. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatste zinnetje verpest mijn idee over de Belgische media een beetje, maar tis wel redelijk ziek.. 44 processen :eek:
     
  3. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm slim plan maar ze hadden een bank moeten overvallen.

    Op je 11e een superkraak zetten.
    Lukt het zit je gebakken.
    Lukt het niet krijg je taakstraf :+.

    Naja jeugd van tegenwoordig.... :/
     
  4. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    kut ben al 16 :mad: had het 5 jaar geleden gezegd :+

    mja, gekke 'kinderen' :eek: en idd die laatste zin slaat echt nergens op!! :confused:
     
  5. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    ze verpesten het zelf !!!!!!!! (denk niet dat ik ze allemaal haat ;) ) die opp dit forum zit dies wel chill :) maare sommige BLEGHH
    PS de laatste zin slaat op alles altijd weer die allochtonen ! ALTIJD ! inbreken, jatten en verder niks doen !
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2006
  6. basovich

    basovich Guest

    waarschijnlijk willen ze laten zien dat belgen toch niet dom zijn :{.
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, dat laatste zinnetje is wel inside-informatie,en het komt van mijn neef die bij de antwerpse politie werkt én die die gastjes heeft gearresteerd.
    De belgische media mag de nationaliteit van minderjarige misdadigers hier niet publiceren...maar agenten hebben óók familie...en zodoende wéét ik uit welke hoek de wind hier kwam...en nu zeg ik alleen maar allochtoon en noem er niet bij uit welk land ze precies komen...al zou ik dat best wel kunnen doen ,maar dan stigmatiseer ik hier dan alleen maar één bepaalde bevolkingsgroep mee die momenteel hoe dan ook al zwaar onder vuur ligt....
     
  8. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, dus jij schreef het gewoon :+

    Nouja, jou ken ik ondertussen wel ;) :+
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    De rest komt dus wel degelijk uit dat krantenartikel hoor...
    Wat lopen trouwens 11 tot 13 jarigen om kwart voor twee nog op straat te doen, da's hier de hele vraag.
    En stel dat ze het lukt om die auto te stelen , wat dan...zou EEn van die vier echt met die auto hebben kunnen rijden...en stel dat jij daar loopt en die gasten flikkeren met die auto over je heen... wat dan...heb je daar al eens bij stilgestaan...:+
     
  10. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    marokkanen? :D

    toen ik 11 was kon ik niet eens tot 10 uur 's avonds opblijven of ik lag al te slapen...
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe,toen lag ik ook al lang in mijn bedje weet je...het gaat er gewoon om dat ze van niet-belgische afkomst zijn...
    Ik weet via mijn neef welke bevolkingsgroep het betreft...en om geen controverse op te wekken houdt ik het bij allochtoon .:b:
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Kinderen en GTA ........... hmmm
     
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    misschien lag er een mp3 speler in de auto :x
     
  14. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat weer goed vooruit met de Belgische jongeren :)
     
  15. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    :x :cool:
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe,nee lord,het was die gastjes hun bedoeling om die auto te stelen om mee naar huis te rijden....jaja , je zal maar tegenkomen dat wanneer jij sávonds een wandelingetje door antwerpen maakt van je sokken wordt gereden door een stelletje 11 tot13 jarigen ....de vraag is hoe dan ook,waar blijft het respect voor andermans eigendom,en dit dan afgezien van de vraag,wat gaat er juist gebeuren indien zo een stelletje je te grazen neemt op het voetpad...als je het al overleefd mag je héél erg blij zijn.
     
  17. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. Lekker is dat, en het begint allemaal bij de ouders. Die doen niets, want welke ouder laat zijn 11jarige nou om dat tijdstip nog buiten zijn? Je zou die ouders moeten aanpakken, want die zijn uiteindelijk de veroorzakers van dit alles. Totaal geen controle op hun kind en laten die gewoon maar zijn gang gaan. Nogal logisch dat deze dan ontspoort. Dit betreft veelal allochtone ouders, waardoor je ook zo vaak dit soort dingen hoort waarbij de daders allochtoon zijn. Maarja wat doe je hieraan?

    Ik neem aan dat in Belgie net zoals in Nederland de 11 jarige niet strafrechterlijk vervolgd mag worden, en je dus uiteindelijk zeer weinig er al tegen kunt beginnen. Zeker aangezien ze al meerdere feiten op hun naam hebben staan en taakstraf (weet niet of er soortgelijke bureau HALT bestaan in Belgie) dus eigenlijk geen nut heeft. Ook aangezien de ouders het gedrag veelal niet corrigeren.

    Gaat helemaal de verkeerde kant op met de (allochtone) jeugd als er niet beter door de ouders op het gedrag van hun kind wordt gelet.

    (geldt natuurlijk niet alleen voor allochtone ouders, deze doen dit meestal omdat vanuit hun cultuur normaal is. Maar dit geldt ook voor autochtone ouders, dit meestal omdat beide ouders werken en dus geen tijd hebben om op hun kind te letten)
     
  18. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    ah dus in belgie hebben ze ook al last van dat volk die niet van westerse afkomst is... Hmm vreemd, hier in Holland ook al... Waar niet trouwens? Vind dit niet leuk meer, ga toch maar extreem rechts stemmen denk ik.

    Ik mocht toen ik 11 was trouwens niet eens de straat op na 10 uur ofzo (wat 100% normaal is!!! (dat dat niet mag dus) ) Maja, van normen en waarden hebben ze in die landen nog nooit gehoord.

    Zat in de trein laatst ook tegenover een meisje van die afkomst en wat die allemaal vertelde tegen een ander meisje over uithuwelijken enzo... Echt ik ben de gelukkigste man ter wereld wetend dat ik niet daar geboren ben maar gewoon in onschuldig Nederland :)

    Amen
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad,alles begint en eindigd met de controle van de ouders...maar wat als die controle zo goed als onbestaande is... tja dan krijg je een losgeslagen jeugd die geen respect heeft voor anderen of de eigendom van anderen.
    En in belgie kunnen minderjarigen niet vervolgd worden..ze kunen hoogst door de jeugdrechters in een home worden ondergebracht,maar aangezien alle instellingen al overvol zitten worden ze terug naar huis gestuurd.....
    En als die gasten 18 zijn vervalt hun hele jeugddossier en voelen zij zich ongenaakbaar aangezien ze al verscheidene delicten in het verleden hebben gedaan ze er toch ook nooit of nooit voor gestraft zijn geweest....
     
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Weet je 20 jaar geleden wandelde ik en mijn vrouw met de kinderen s 'avonds in de schemering door Mechelen stad zonder ook maar lastig gevallen te worden...en nu is binnenstad mechelen na zonsondergang verboden en ook verlaten gebied aangezien iedereen tegen dan hoe dan ook op de loop gaat en je eens het duisternis ingaat je zéér zeker niet mag op hopen dat je er zonder verlies van geld,bankkaarten ,gsm ,schoenen en jas nog uitgeraakt...
    Waarom dacht je dat een ultra-rechtse partij zoals het vlaams belang van Filip de Winter er één is hier dan zo hoog scoort.
     

Deel Deze Pagina