1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

14 oktober geen treinen: Staking NS

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 12 okt 2004.

1. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    OK... sorry van het verdikken van die beroerde spelling dan, mijn excuses.
    Maar het ging meer om het feit dat je totale uitspraak van weinig verstand getuigt...

2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Dat is waar, maar mijn fiets kan niet zwemmen, moet een kanaal over. Per fiets is het meer dan het dubbele.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik word hier echt helemaal ziek van. Wie hebben ze hier uiteindelijk nou mee te pakken? Niet de regering hoor! Ze pakken er alleen de scholieren en werkenden mee. Donderdag is voor mij een hele belangrijke dag. Heb dan namelijk een computercursus en voorbereiding op tentamens. Dat gaat nu dus niet door!!!! Ik woon in Gouda en kan dus niet naar school in Rotterdam
    Ik kots ervan!

4. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Kan mijn fiets idd ook niet...
    Tsja sommige mensen zullen er altijd hinder van ondervinden.

5. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    :+

Ik vind t nogal dom dat ze alweeeer staken?! :confused: sukkels! wij zijn hier dus de duupe van

6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik kots een beetje op de mensen hier. Als hun korte termijn actie niet uitgevoerd kan worden beginnen ze in één keer domme dingen te roepen zonder even na te denken waar de actie op gericht is, namelijk een lange termijn toekomstbeeld proberen af te dwingen. Zit toch allemaal niet te zeiken dat je niet naar school kan. De meeste studenten zullen een gat in de lucht springen (wederom om de verkeerde reden) :{

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ook ik ben de dupe. Een aantal weken terug waren er al plannen over een staking rond 12 oktober. Ik heb gelukkig een projectmatige opleiding met weinig lessen, waardoor het niet zo erg is dat ik er donderdag niet ben. Een hoop mensen uit mn projectgroepje kunnen zo niet naar school komen, waardoor we gewoon thuis blijven.

8. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Ja, ik vind het persoonlijk ook wel jammer; ik kan dus ook niet naar school (Roosendaal-Tilburg wordt ver fietsen).Mijn college op die dag vervalt en wordt waarschijnlijk naar maandag verplaatst wat mij slecht uitkomt. En nee, ik wil niet even wat skippen; dit is belangrijk voor tentamens over een paar weken.

Maar ach, het scheelt me vroeg opstaan op donderdag en dat betekent een avondje met vrienden het café in :D.

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Niet zeiken??? Laat me raden, jij hebt zeker een auto? Ik hoor normaal een computercursus te krijgen die heel erg belangrijk is, en we hebben van een vak nu pas eindelijk het boek, en daar zouden we uit gaan werken, omdat het laatste les voor het tentamen was, plus dat ik ook nog eens een werkstuk moet inleveren met een presentatie.
    En dat gaat nu allemaal niet door.
    Ze pakken er echt alleen maar de studenten en werkenden mee.
    Heeft de staking van de RET begin deze maand iets opgeleverd?? Nee!
    Heeft de demonstratie/staking in Amsterdam wat opgeleverd?? Nee!

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Sam Fisher voert dyslexie aan, maar zijn inhoudelijke boodschap is ook niet erg interessant. net als zijn verwijt dat vakbondleiders niet onafhankelijk zijn omdat ze opkomen voor arbieders. Sorry, maar die vakbonden zijn er voor de arbeiders en niet om werkgeverskabinetten hun zin te geven terwijl er ook andere oplossingen zijn!

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En jij denkt dat die MBO van jou daar geen rekening mee houdt...? :{

12. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Wat beter plannen ;).

En ja, er is een boodschap naar de regering afgegeven... goed, niet de meest geweldige boodschap ooit, maar de regering heeft misschien door dat ze haar beleid moet aanpassen (alhoewel we toch echt moeten bezuinigen :)).

Om nou het OV stil te leggen, nah, meningen zijn verdeeld, maar ik had ook liever een staking in A'dam gezien waar ik niks mee te maken hoef te hebben :).

13. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Achterlijk gedoe dit allemaal weer. De vakbonden beweren voor de mensen op te komen, en wat doen ze vervolgens.....een actie organiseren waar alleen de burger last van heeft. |:-

Heb zelf donderdag een verplicht college, maar kan waarschijnlijk wel de auto meekrijgen. Kost natuurlijk weer een vermogen aan benzine en het zal natuurlijk superdruk zijn op de weg richting groningen. :mad:

Van het platleggen van het openbaar vervoer zal de regering echt niet onder de indruk zijn hoor.

Ten eerste spreek je jezelf een beetje tegen, als je zeikt dat je niet naar school kan is het niet goed. Als je blij bent dat je niet kan is het ook niet goed. Ten tweede sommige mensen zijn geintresseerd in hetgeen ze leren of ze hebben gewoon iets belangrijks op school die dag. Mogen ze dan ook ff klagen?

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het discriminatie, Staking oke, fijn mooi kan me niet schelen.
    Maar dat mensen met de fiets (gezond) wel naar school moeten en mensen met de trein niet naar school hoeven... gvd..

Waarschijnlijk is heel mijn projectgroepje (4 totaal, dus 3 komen er waarschijnlijk niet) er donderdag niet en kan ik alles zelf gaan doen..
    Dus in zekere zin ben ik ook gedupeerd :+

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Leuk dat je mijn stelling zo probeert te ondergraven, want je begrijpt best wat ik bedoel. Denk je dat iedereen zit te wachten op deze staking. Dat het voortkomt uit een gedachte van 'laten we even gaan staken want we hebben niks beters te doen?" Deze staking is een signaal naar het huidige kabinet om zaken anders aan te pakken, iets wat hard nodig is. En ja, als je daarbij een dag school verliest, so be it. Van de 300 dagen die je er hebt, kan er eentje echt wel af. De onderwijsinstellingen in dit land houden ook rekening met de staking. En uiteindelijk gaat het om jouw en mijn toekomst, liever dan een staking die impact heeft dan een dag geen school.

Ik wil overigens niet deze staking niet geheel goedkeuren, maar de meeste mensen gaan gewoon voorbij om het feit waaróm deze staking wordt gehouden. Als we dáár nou eens over gingen discussieren in plaats te huilen van dat je niet naar school kan, je niet je nieuwe xbox game in de stad kan halen, je vriendinnetje niet kan zien en al die andere opmerkingen.....

16. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Op mijn school (universiteit van Tilburg) houden ze er geen rekening mee; we mogen het zelf oplossen :mad:.

Voor de rest ben ik het met je eens :).

17. G8 Cra$her

G8 Cra$her MGP Team Silver

Leuk Bevonden:
    0
    vrij van school gekregen die dag :p

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ten eerste waar slaat dit op?
    Ten tweede het is HBO vriend, Hogere Economische School.
    Ten derde met het werkstuk en de presentatie houden ze rekening, maar met de computercursus en de voorbereiding voor de tentamens niet.

Idd! Je betaald veel geld voor de opleiding en je steekt er veel energie in, want later wil je toch iets in deze richting gaan, en dan baal ik idd als ik niet op school kan komen door zo'n rot staking.
    Zie voor de redenen mijn vorige posts, komt ook nog eens bij dat het verplichte colleges zijn.

19. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    ikke ikke ikke [​IMG]

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zelfde geld voor de mensen die staken, denken ook aan zichzelf. |:-

Deel Deze Pagina