1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

14 oktober geen treinen: Staking NS

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 12 okt 2004.

1. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik steun de vakbonden, ondanks het feit dat die dag ongunstig gekozen is. Vooral omdat die datum van woensdag naar donderdag is verschoven vanwege belangrijk voetbal en ze dat dus niet doen voor die studiebeurs. Dat is blijkbaar niet belangrijk, en daar treffen ze een hoop extra scholieren mee. Die beurs kan nu rekenen op heel wat minder bezoekers.

Gelukkig heb ik die dag net geen school, maar het blijft klote voor mensen die wel naar school moeten en waarbij de afstand te groot is voor de fiets en geen auto hebben.

2. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Zoals ik al zei het gaat het helemaal niks helpen, ze hebben al zo veel geprobeerd. De demonstratie in Amsterdam had het hoogtepunt voor ze moeten worden, maar de regering heeft het totaal koud gelaten. En dat zal bij deze staking niet anders zijn.

Is het ooit bij je opgekomen dat er mensen zijn die gewoon door willen met hun dagelijkse gang van zaken, en niets van al die stakingsonzin willen weten. Dat betekent lang niet altijd dat men het met het kabinet eens is, maar men ziet in dat het geen nut heeft zo een staking. En als deze mensen door willen gaan met hun dagelijkse gang van zaken, dan is dat hun keus. En de vakbond heeft niet het recht om deze groep mensen deze keus te ontnemen en zo te duperen. Kan je wel zeggen een dag niet school, so be it, maar dat is aan de mensen zelf om te bepalen en niet aan de bonden.

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind het behoorlijk aanstellerig dat het zogezegd ene ramp is dat je een college mist. Goed, je betaalt voor kwaliteit, maar de HBO's leveren dat veelal niet. In plaats van gedegen colleges krijg je groepswerk onder beperkte begeleiding en dat alles onder het motto dat het beter is voor de student. Een presenatatie ofcollege kun je uitsellen, overleg ook. Studenten en schoolgangers die hierover klagen hebben in mijn optiek minder recht van spreken dan mensne die een gewone baan hebben.

Ik ben zelf ook student en ik ben voor deze staking. Waarom? Als het ana de huidige overheid ligt zou ik niet studeren maar lassen of iets dergelijks.

4. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    precies.. walgelijk he?

5. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Het ontgaat ze anders niet. De regering staat echt wel onder druk, ondanks dat Zalm nu nog hardnekkig volhoudt van niet. Die demonstratie was nog niks vergeleken met de stakingen die gaan volgen. Dat komt de economie namelijk niet ten goede en dat gaan ze nog wel merken bij de regering. Ik denk dat ze vroeg of laat nog wel gaan bemiddelen met effect, want dit gaat net zo lang door totdat er wat verandert.

6. Pre-Doxium

Pre-Doxium Zalazar LM

Leuk Bevonden:
    1
    zal ik iedereen maar uit zn droom helpen dan met dat dagje vrij gebeuren. om te staken moet je lid zijn van de vakbond op die manier krijgen zij namelijk tijdens het staken nog gewoon betaald. dus de mensen die niet in de vakbond zitten staken dus echt niet!! en hoeveel mensen zijn er dan wel niet lid vraag je? maar 20% van het openbaar vervoers personeel dus jippie jullie hebben allemaal grote kans dat je gewoon met de bus of de trein naar school toe kunnen. JEEH! O-)

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    De NS heeft bekend gemaakt donderdag niet te rijden. Dan kan een machinist nog zo graag willen, rijden mag hij niet.

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik woon naast de hogeschool, dus ik kan me niet drukken..... ;)

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ... Naja zodra ie vrijdag maar weer rijd! :mad: ... of gaat de busmaatschapij dan staken... Niks zo lullig als een onverwachte bus staking terwijl net op het station in het midden van de reis bent :mad:

10. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    *Ook gedupeerd.

Kan Donderdag niet naar school omdat er geen bussen rijden, wat jammer nou. :+

11. sonnyke87

sonnyke87 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb er geen last van, woon namelijk in belgië...
    maar die durven ook nu en dan te staken... *ambetant*

Laatst bewerkt: 12 okt 2004
  12. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik vind het ronduit belachelijk dat ze het vervoer platleggen.....hebben ze hier het kabinet mee?.....nee dus, alleen de mensen die moeten werken, school of andere belangrijke dingen....ik kan niet naar mijn werk, is opzich niet eens zo'n probleem, maar ik werk in het onderwijs en alles moet al heel erg snel..ik kan het niet veroorloven om "een dagje vrij" te nemen....en het kabinet interesseerd het geen fuck....laten ze idd maar het binnenhof gaan blokkeren als ze zo nodig iets moeten gaan doen, maar niet alles platleggen....lompe actie en zeer egoïstisch en wat gaan die lui doen? actie voeren? lekker ludiek leuzen roepen? als dat met 300.000 man niet werkt lukt het ook niet met een paar 1000 bus-chauffeurs die als een kip zonder kop achter de bond aan sjokken....het enige wat je nu bereikt is dat de economie een dag slecht draait en dat is geloof ik nu juist niet wat de bedoeling is.....en mijn leerlingen die vinden het wel leuk: een dag vrij.....ze hebben alleen niet in de gaten dat zij degene zijn die de tijd in moeten halen, ik krijg toch wel uitbetaald....en straks weer gaan zeiken dat ze het zo druk hebben en dat alles zo snel gaat, maar ja het standaard antwoord wat je dan krijgt is: boeien want verder dan een weekend kijken ze niet.....

dit moest ik dus even kwijt :)

13. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Wat betekent ambetant?

14. Endorim

Endorim The Homertrix

Leuk Bevonden:
    1
    K heb het geluk dat de Uni van Rotterdam er wel rekening mee houdt..maar dan nog..k zit zowat vast in Spijkenisse. Die avond wil k met een aantal mensen uitgaan bij Now&Wow (rotterdam)...tis zo'n geregel om het voor elkaar te krijgen.
    Echt weer typisch een vakbondsgedoe. In een zkre zin is het zelfs chantage: "je moet doen wat wij willen anders dan doen wij dit". Erg nuttig, vooral het feit dat men nog steeds niet daarzo doorheeft dat men alleen de oude mensen vertegenwoordigd. Achja k hou maar op, mijn relaas over vakbonden en over dit soort toestanden kan uren doorgaan....iedereen in ieder geval suc6 om er wat van te maken!

15. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Iedereen die af en toe met het OV reist weet dat dinsdag en donderdag de drukste dagen zijn om te reizen. De vakbonden willen zorgen voor zo min mogelijk overlast voor de maatschapij dus ze plannen die actie van hen op...... DONDERDAG! |:- |:-

Trieste en zinzloze actie; de maatregelen zijn nou eenmaal nodig en niet meer terug te draaien.

Vakbonden denken teveel op korte termijn..... maar ja, leg dat Lodewijk de Waal maar eens uit (hij is allang binnen. :{ )

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik hoop echt zo erg dat de NS de schade gaat verhalen op de bonden. Vorige keer ging het ook niet door omdat ze dreigen de kosten te gaan verhalen. Echt van de pot gerukt die gasten daar.

Dit soort dingen moet echt verboden worden imho, staken doe je maar lekker op het maliveld waar niemand je hoort. Je gaat niet de rest van de bevolking laten boeten omdat jij vind dat het anders moet. Wij ondervinden er schade van, echt triest dat zoiets kan en mag.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik hoop het ook

Ik vind het echt een stelletje eikels ... ze denken alleen maar wij wij wij! Terwijl er wel een paar opa's en oma's er aan staan te komen ... deze mensen zijn zo zielig... ze kunnen niet meer werken en ze worden te duur... daarom zetten we ze maar op straat, zodat de overheid ze kan verzorgen. Mensen onder de 65 moeten gewoon blijven werken ... Het is toch voor de zotten dat gezonde mensen onder de 65 overheids steun moeten krijgen

/edit :eek: Ik ben nog nooit zo vel tegen geweest

18. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    kvind het onzin dat ze staken, maar daardoor hoef ik donderdag niet naar school, dus dat is mooi meegenomen

19. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    stel luie flikkers bij de NS... ze kunnen niet eens goed hun werk doen. Laat ze eerst s hun vak leren, voordat ze gaan patsen met hun stakingen :mad:

20. dutch_badass

dutch_badass New Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mogen ze wel vaker doen
    Lekker een daggie vrij van school want ik kan er op geen andere manier heen *)

Deel Deze Pagina