1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

14 oktober geen treinen: Staking NS

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 12 okt 2004.

1. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Precies mijn punt. Mensen die kijken niet verder dan hun eigen situatie.
    Dezelfde mensen die roepen dat er mensen voor hun eigen gewin de straat op gingen, tijdens de demonstratie. Terwijl dat gewoon mensen zijn die een vrije dag opofferen omdat ze solidair zijn met de mensen die benadeeld worden door dit kabinet.

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dit is enkel en alleen de schuld van die trieste vakbonden die iedereen ophitsen en meenemen in hun zin en kansloze stakings programma met als doel om nederland nog meer schade aan te doen. Vakbonden zijn soms net een soort sektes of terroristische organisaties aan het worden.

3. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb Donderdag daarom ook vrij. Ik meot wat computer opdrachten thuis maken, fluitje van een cent.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Hoeveel jongeren heb je gezien ... als ik goed naar de beelden heb gekeken zag ik daar bijna alleen maar 50+ die voor hun eigen hagje aan het vechten waren ... hoezo solidair? Denk je werkelijk dat jij straks voor je 65ste vervroegd met pensioen kan? Wist je dat over 10 jaar er 4 miljoen ouderen zijn? ...en de werkende massa af neemt? ... dat ouderen vaker ziek zijn ... dus dat de kosten voor zorg omhoog gaan...

Ik vind dat mensen die nu stoppen met werken juist aso's zijn ... de kinderen moeten immers betalen!

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nee, Fardo, daar hebebn zij al jaren voor betaald, net als ze al jaren betalen voor de opleiding van hun kinderen en andere kinderen. Die redenering is krom. Jij betaalt straks niet voor hen, maar voor jezelf. Iemand iets afpakken waar ze veertig jaar voor hebben betaald is pas asociaal.

6. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    IDD Mislukte vakbonden. Stelletje sukkels, nu moet ik allemaal dingen regelen om toch op school te komen, slaat echt nergens op. Ga gewoon werken ofzo ipv dom te doen.

7. combat evolved

combat evolved Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik ben normaal op donderdag vrij, maar had een toets op die dag gepland en nu kom ik behoorlijk in de knoei met de tijd :confused:, school geeft ons 5 weken voor 7 toetsen waar normaal 10 weken voor moet krijgen dus dat wordt feest :p.

8. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Normaal ga ik met de fiets, maar donderdag ga ik met het openbaar vervoer :)

9. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs sommige van mijn leraren hebben al aangekondigd om donderdag 'vrij' te zijn, dan hoef ik al helemaal niet op school te verschijnen. O-)

Vorige week had het openbaar vervoer in utrecht volgens mij gestaakt, voor aandacht aan het slechte onderhoud van bussen e.d. , daar ben ik het zeker mee eens. Ik stond afgelopen week midden op de snelweg in een kapotte bus... een uur zitten wachten op de volgende bus :mad:

maar de reden waarom ze nu staken... beide partijen hebben een beetje gelijk in mijn ogen. Goed samenwerken lijkt me beter dan staken.

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Hoe je het ook wend of keert, als jij denkt dat je in die 40 jaar die je werk je pensioen hebt opgespaard voor 60 tm 90 jaar leef je in een utopie. Dat pensioen waar straks zoveel mensen inzitten, betaalt iedereen, en straks wordt het een hele dure aangelegenheid.

11. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Nou! Als ik jou was zou ik eens heel hard stampvoeten, misschien raakt hij ervan onder de indruk!

Ik snap dit forum niet. Allemaal zeiken dat ze niet naar school kunnen. O nee, jullie IQ keldert omdat jullie een dag colleges missen! Maar goed, als we maar kunnen afgeven op de vakbonden uit eigen belang (nu moet ik 10 km fietsen! Kutvakbonden!) is alles goed.

Ga je diep schamen man. In de grondwet staat dat je het recht hebt om je te verenigen in vakbonden, en dat je mag actie voeren. Dat deze vakbonden dat doen via stakingen moeten zij weten. En de hele bevolking laten boeten? Ga eens voor jezelf spreken, ik vind het harstikke relaxed, en met mij de complete HAVO en VWO afdelingen van mijn school.

12. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Dus werknemers betalen pensioenpremie voor niks? Omdat het zo interresant staat op je loonstrookje? Als je goed werkt bouw je in 40 jaar een aardig pensioen op. Nee, dan alle VVD stemmende topmanagers die met tientallen miljoenen hun oude dag veilig stellen. Dáár hoor ik je nooit over...

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21

in 40 jaar bouw je echt niet genoeg pensioen op om vanaf je 60ste te kunnen relaxen hoor.. pensioen kan omdat iedereen samen collectief die shit betaald. Als teveel mensen daar gebruik van gaan maken krijg je dezelfde situatie als nu bij de uitkering. Er moeten weer mensen uit die er onrechtmatig inzitten.

En over die vakbonden. Ja het is je recht, maar ik vind het persoonlijk zeer asociaal om anderen te dwingen om mee te doen in deze zinloze staking. maarja de vakbonden kunnen alleen iets bereiken als ze het land plat leggen en dat irriteert me. Daarom lijken ze voor mij meer op een sekte of terreur organisatie die steeds een stapje verder gaat als ze hun zin niet krijgen.

Rotterdamse haven heeft al miljoenen verloren aan die zinloze stakingen, worden we daar nou met z'n alle beter van? De vakbonden moeten stoppen met te fungeren als een politiek orgaan, maarja maak dat pvda'er de waal maar wijs die wil maar wat graag zijn positie misbruiken om de oppositie te steunen.

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Jij gebruikt nu PRECIES de argumentatie die die managers van ENRON gebruikt hebben om de oudedagvoorzieningen stop te zetten van hun werknemers. En we weten allemaal wat er met dat geld gebeurt is.... Hoe kan je nu als overheid beloven iedereen met hun pensioen veilig te stellen, vervolgens 40 jaar lang een gedeelte van iedereen zijn salaris af te nemen, vervolgens te gaan beleggen(!!) met dat geld, om vervolgens te zeggen dat er ineens heel veel geld verdwenen is en dat iedereen minder krijgt. Ja daaaag _0/

15. De vakbonden willen alles (het zijn immers belangenorganisaties). Dat is allemaal wel mooi en aardig, maar het moet wel kunnen. Zij spelen handig in op de negatieve gedachte over het kabinet en gooien nog wat olie op het vuur om heel dramatisch te gaan doen.
    Natuurlijk wilt iedereen de huidige situatie houden of zelfs nog beter dan dit. Maar wat de mensen niet (willen) zien, is dat de situatie alleen maar verslechterd op ten duur als we nu niet ingrijpen. Het enige wat we bereiken is dat we het nu wat beter hebben, maar over een paar jaar veel slechter! Hierdoor dreigt de verzorgingsstaat opnieuw onbetaalbaar te worden.

De regering moet dit niet pikken en beter communiceren met het volk. De bezopen actie van de vakcentrales is puur op de persoon gericht. Ik vind dat de regering maar eens terug moet slaan met reclames waar uitgelegd wordt wat er gebeurd als de regering deze plannen niet zou uitvoeren.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2004
  16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Mee eens, de regering laat veel kansen liggen!!! Deze regering communiceert ook totaal niet met het publiek!
    (Zo Sam, heb je toch nog een zinnige uitspraak gedaan vandaag 8) :D )

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Waar ik me mateloos aan irriteer is dat de vakbonden zich alleen inzetten voor die groep die hun visie steunt. Zo what 200.000 mensen zijn het eens, waar zijn de andere 1.8 miljoen leden? Misschien zijn die het wel eens met dit beleid of boeit het ze niks, maar daarvoor neemt de vakbond het dan weer NIET op. Echt achterlijk.

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

die 1,8 miljoen leden steunen de vakbond in ieder opzicht omdat zij gedupeerden zijn van het huidige beleid. Wat doet de vakbond dan verkeerd? Als ik zeg dat het kabinet niet doet wat iedereen die ooit op die partijen stemde wil, en daarbij ook nog eens roep dat het kabinet niet representatief is voor alle Nederlanders zou dat dan ook een reden tot irritatie moeten zijn.

Die 200 000 (vergeet die anderen in de treinen niet) zijn het gezicht van alle leden. De meeste vakbondsleden steunen dergelijek acties maar vinden het niet zinvol hun vrije, of zelfs, werkdag op te leveren voor stakingen omdat dit kabinet lekker stoïcijns en oostindisch doof is.

19. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Of misschien waren die verhinderd, hoorden ze dat het museumplein overvol was of iets anders? Is het echt nooit goed bij jou ofzo? Komen er na jaren van apathie opeens weer bijna 300.000 mensen demonstreren en kom jij aan met: 'niet iedereen was er, dus hun visie geldt niet voor iedereen' :{
    Guess what, als je lid bent van de vakbond kun je op talloze ledenvergaderingen kritiek geven op de manier van actievoeren. Het is gewoon een feit dat 2 miljoen neuzen niet allemaal dezelfde kant op kunnen staan. Dat gebeurt niet in een land, niet op een forum als dit, en ook niet in een vakbond.

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Bewijs eens even snel waarom die 1.8 miljoen leden de vakbond in ieder opzicht steunen? Mijn ouders zijn lid maar walgen ook van deze acties.

Deel Deze Pagina