1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

14 oktober geen treinen: Staking NS

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 12 okt 2004.

1. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Bewijs jij dan dat die 1.8 miljoen mensen dat niet doen? Mijn ouders steunen de acties namelijk wel. Lekker makkelijk trouwens om snel om bewijs te vragen als je niks meer weet.

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat zeg ik dus, hoe weet de vakbond wat de andere 1.8 miljoen leden willen? Leuk die ledenvergaderingen maar geen drol die ernaartoe gaat, behalve die fanatieke mensen die zich aangetrokken voelen tot de kern van de vakbond. De rest van de 1.8 miljoen is enkel lid om de steun die ze krijgen bij ontslag of aanspannen van procedures. Het irriteert mij dat de vakbond die kant nooit belicht en dat ze net doen alsof AL hun leden achter dit plan van hun staan. het is eenzijdige berichtgeving en de vakbond zou ook de andere kant toegankelijk moeten maken voor hun leden zonder die kant te bestempelen als asocialen.

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Het bewijs leverde ik daar al, mijn ouders steunen het niet, dat betekent in ieder geval al dat niet alle leden dit plan steunen. Daarnaast, niet iedereen die werkt zit in een vakbond en er zijn dus ook nog miljoenen andere die het dan wel eens of neit eens zijn met deze acties. De echte fanatieke oppositiemensen zullen altijd op dit soort evenementen aanwezig zijn. De rest krijg je wel over de streep met eenzijdige berichtgeving en gratis treinkaartjes.

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dit is muggenzifterij, niet alle leden steunen iets, maar ook niet alle stemmers op de partijen dit kabinet steunen het huidige beleid. Ik probeerde daarmee al aan te geven dat jouw redenering geen hout snijdt.

Dat twee mensen het vakbondsbeleid niet steunen wil niet zeggen dat het maar 200000 man zijn die stakingenm steunen. Daarbij zegt het wel iets dat jouw ouders lid zijn. Opportunisme voor het geval dat mensen hun baan verliezen en dergelijke moeten geen reden zijn om een vakbondslid te worden. Vergeet dan ook niet de vele mensen die dit kabinet niet steunen en geen vakbondslid zijn.

5. Ik vind niet dat je moet kijken naar de aantallen. Iedereen gaat erop achteruit, iedereen wilt het beter hebben zoals het nu gaat. De vakcentrales roepen alleen maar dat het allemaal zo slecht gaat en dat de regering niet deugt enzovoort. Als niemand realistisch zou zijn, dan zouden er 16 miljoen mensen achter de vakcentrales staan.

Het "oneerlijke" is dat de regering de negatieve maatregelen moet presenteren. Niemand zal daar blij mee zijn. Alles wat bijv. FNV roept zal allemaal veel beter in de oren klinken en zal dus TE ALLEN TIJDE groter publiek achter zich krijgen.

Al zijn het een miljoen mensen die op het museumplein staan, cijfers zeggen niets over de juistheid van deze bezuinigingen. Laat dat duidelijk zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2004
  6. TheWalrus

TheWalrus Guest

De juistheid vand e bezuinigingen moet je in het volgende licht plaatsen.

De huidige overheid wil onz econcurentiepositie verbeteren door arbeid goedkoper te maken. Wij kunnen echter nooit concureren met lage lonenlanden.

We moeten het hebben van onze kennis, 75% of meer van onze economie draait op de (hoogwaardige) dienstverlening, de overheid moet juist daarin ectra investeren zodat we op kwaliteit kunnen steunen.

Het is dus krom beleid waarin alleen werkgevers voordeel vinden.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Nee daar hebben ze niet met zijn alle voor betaalt ... Ze hebben betaalt voor het collectief pensioen ... het pre-pensioen komt van de staats kas. Zo zit het systeem in elkaar. We betalen belasting voor onze ouderen en terecht

Ik zit al jaren bij de VVD, maar ik ben op een congres geen enkele topmanager tegen gekomen |:- hoe bedoel je iedereen in een zuil plaatsen

zucht

Dus daarom moeten we toe staan dat onze kennis ... eerder kan stoppen met werken en dus moeten we meer geld gaan uitgeven aan het pensioen of het pre-pensioen ... het is het 1 of het ander

Laatst bewerkt: 12 okt 2004
  8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dit goedkoper maken van de arbeid houdt alleen in , dat degene die instaat voor het bnp , de arbeider zelf dus als enigste zal mogen inleveren , door bevriezing van lonen , langzame verhoging van belasting door het niet indexeren van belastingsschalen , de arbeider langer laten werken voor hetzelfde geld, een paar extra belastingen er bovenop , verhoging van accijns op alcohol, sigaretten , benzine en diesel , meer remgeld betalen op de ziekenzorg, ze hebben keus genoeg.
    Alleen de werkgevers zullen niet inleveren , maar krijgen integendeel nog cadeautjes bovenop van de regering.
    Zo zal het gaan , die was bij ons ook zo, en wij leveren al meer dan 25 jaar in en we hebben nog altijd niet het einde van onze tunnel gezien.
    Men moet het niet op de vergrijzing van de bevolking steken, wat 40 jaar geleden wist men al dat die tijd zo komen , maar heelder generaties politiekers hebben al die tijd het geld dat toen binnenkwam gewoon verkwist zonder aan de toekomst te denken , en daar mag nu de huidige generatie arbeiders voor bloeden.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Klopt als een bus en daarom moeten we nu boeten ... Paars heeft veel meer stuk gemaakt dan we wilde ... het geld kon niet op :eek:

Maar als we nu bedrijven gaan aanpakken...

gaat het ten koste van arbeids plaatsen

Laatst bewerkt: 13 okt 2004
  10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Niet bedrijven, maar mensen in alle lagen van het spectrum aanpakken zou beter zijn, dus ook veelverdieners. Daarnaast moeten we nu niet bezuinigen op onderwijs omdat daarin onze werkelijke toekomst scvhuilt. In een een land waarin de economie op kennis draait bezuinigen op onderwijs terwijl je beweert om de toekomst te denken is ronduit belachelijk. Daarnaast is inleveren één ding, maar tegelijkertijd op van alles inleveren is iets heel anders. Als het kabinet echt aan de toekomst dacht zouden ze een geheel ander plan hebben gemaakt.

11. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ff een vraagje, weet iemand hoe het precies zit met het stakingsrecht. Ik weet bv. dat als de conducteurs het niet eens zijn met het beleid van de NS dat ze mogen staken. Maar nu wordt er gestaakt tegen overheidsmaatregelen en daar heeft de NS niks mee te maken, maar ze worden nu wel als bedrijf gedupeerd. Hebben de mensen dan wel het recht om te staken????

12. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Een staking (een aangekondigde, geen wilde) kan aangevochten worden voor de rechter. Deze kan een staking verbieden en dan kan een werkgever maatregelen nemen. Krijg niet de indruk dat de NS een zaak wil aanspannen tegen de eigen werknemers, dat deden ze vorig jaar wel.

Als dan een staking wordt ondersteund door de vakbond(en), krijg je je salaris doorbetaald via de aangelegde reserve bij de bond. De kassen zijn gevuld heeft het FNV al meegedeeld. Je normale salaris krijg je dus niet.

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Straks komen alle egoistjes ook even zeuren over stakingen in het onderwijs. Want hoe vinden ze nu naschoolse opvang? End at kost al zoveel geld. OP lange termijn is staken in het onderwijs echter noodzaak omdat onze kinderen straks, onder andere, met geestelijk gehandicapte kinderen die veel meer aandacht nodig hebben, kinderen met sociale problemen en kinderen met pyschische problemen opgescheept zitten.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2004
  14. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik lees net op teletekst dat 49% van de mensen voor de staking is en 49% tegen. Dus met die brede steun die de vakbonden, in dit geval, beweren te hebben is onzin.

@thewalrus: Je kan wel blijven roepen dat iedereen die de regering steunt of tegen deze stakingen is, egoistisch is, maar vergeet dat niet dat de stakers en andere mensen die demonstreren dit grotendeels ook uit eigenbelang doen. De meeste snappen dat er bezuinigd moet worden, maar willen niet dat zij daar last van hebben. Dus met andere woorden bezuinigen is prima, alleen niet op mij.

15. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ben morgen jarig dus... feestje.Ik hoef morgen dus ook niet naar school :)

16. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dan kan je dat ook tegen de huidige regering zeggen denk jij soms dat ze elk besluit niet denken hoe zal of zou dit effect hebben op mijzelf.
    Ik bedoel mogen de stakers niet aan zichzelf denken ik bedoel hoe zou jij het vinden als iets wat je al hele lange tijd geleden wilde doen gewoon weggekaapt wordt.
    Zou jij je dan niet willen verzetten ik bedoel het wordt pas eng als er helemaal geen stakingen meer zijn en we blind alles slikken van de regering.
    Ik vind in ieder geval de regering mag weg ze kunnen wel schreeuwen dat het nodig is maar laat ze maar bezuinigen op de rijkere mens.
    Zorg is gewoon nodig ik bedoel straks gaan we net als Amerika worden krijgen we ziekenhuis rekeningen van 15.000 euro of zo.
    Ik bedoel het ziekenfonds dekt steeds minder,dingen worden afgeschaft en wie zullen getroffen worden de mensen die amper wat hebben.
    En dan kan je wel denken dat je veilig bent voor dit soort dingen en geloven in de huidige politiek maar die mensen staken niet alleen vooor zichzelf maar ook voor de toekomst.
    Laat ze dan maar bezuinigen op de rijkere want die kunnen nog wel leven als ze een paar honderd euro ergens mee verliezen.
    Maar minister Zalm blijft wel kwekken als een ware politicus praat hij overal omheen en zegt een hoop zonder echt wat te zeggen.
    Wat mij betreft mogen ze staken totdat er echt wat op gevonden word.

17. Misschien steunen ze de vakbond wel, maar niet met zo'n actie.

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik blijf dat dan ook niet roepen. Ik wil iets fundamentelers zeggen, namelijk dat de bezuinigingen niet correct doorgevoerd worden en dat er legio betere mogelijkheden zijn dan die van het kabinet. Ik begrijp daarom ook dat werknemers in opstand komen tegen een werkgeverskabinet. Het ergste is het feit dat de overheid, al kan dit makkelijk, niet tot een compromis wil komen.

Ik steun acties wel, deze staking niet direct, omdat mensen zich toch niet kunnen verplaatsen in de zwakkeren in de samenlevinge n liever alles benaderen vanuit hun kortzichtige blik, waarin de stakiung nisk meer is dan obstructie van hun eigen alledaagse leven. De meeste mensen zijn overigens egoistisch, egocentrisch en te dom om zichzelf voor te stellen in een andere situatie dna de huidige en dat vind ik erg jammer.

Een regering die niet bereid is tot het sluiten van compromissen vind ik asociaal, niet de mensen die daarop gestemd hebben. Maar goed, we blijven natuurlijk bezig (dit is de zoveelste thread met deze inhoud).

19. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Deze staking is een behoorlijke schadepost voor het hele land. Ik snap niet waarom ze niet gewoon staken in de vorm van niet controleren op plaatsbewijzen. Dan hebben wij er geen last van en de enige die er last van heeft is "de baas" van de OV bedrijven zelf.

20. Ik heb al een boze email gestuurd naar de FNV. Niet dat het iets helpt maar goed...

Ik zit te denken om gerechtelijke stappen ondernemen tegen de FNV (aangezien mijn broers advocaat zijn). Door de FNV kan ik geen goed onderwijs volgen, kan ik niet van de dienst gebruikmaken waar ik iedere maand voor betaal.

Ik eis een schadevergoeding van € 250, =.
    Al kost het me 1000 voor de rechtzaak, FNV zal boeten.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit gaan doen! We slaan terug!!!:D

Deel Deze Pagina