Interessant (cynisch!) en dan zijn anderen volgens jou verwend. Volgens mij begrijp je het woord empathie niet, logisch omdat je niet empathisch bent. Maar goed, het is het vermogen om je te verplaatsen in anderen.
Je negeert leuk mijn verhaal over onderwijs kansen. Je wilt schijnbaar niet graag geconfronteerd worden met feitelijkheden en onderzoeken die aangeven dat het allemaal niks met keuzes te maken heeft, maar dat het te maken heeft met de sociale achtergrond and financiële positie van ouders. Eigenlijk geef je dat zelf ook wel aan.
Goed, ik gun het je van harte dat je jaren vooruit kan en dat jij je nooit zorgen hoeft te maken over je toekomst. Anderen doen dat wel en zullen nooit het geluk hebben te studeren en makklijk rond te kunnen komen.
Jij bent wel een geval waarvoor de sociale diensplicht een uitkomst zou zijn, geconfronteerd worden met de echte wereld zou je erg goed doen.
Ik ben zelf een arbeiderszoon en ik studeer. Ik ken genoeg mensen die redelijk fontruinlijk zijn maar begrip hebben voor anderen. Ik vind persoonlijk dat jij nu onterecht deze thread domineert met verhalen over geld, puur op basis van het feit dat in jouw posts nuancering en echte inhoud ontbreken. Inplaats van je best te doen iets te ontkrachten begin je over het inkomen van je ouders en doe je vrij hautain.
Als jij ziek wordt heb je nog de back up van je ouders, de meeste mensen hebben dat niet! Daarbij moet ik even zeggen dat je met een wuiftekentje geen inhoudelijke zaken kunt wegblazen waar je geen weerwoord tegen hebt.
Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2004