1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

14 oktober geen treinen: Staking NS

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 12 okt 2004.

1. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Mm als dat zo is dan ist wel erg laag ja...:{

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Je verziekt nu wel echt de thread hoor. Gene enkele inhoudelijk reactie. En nu ga je ook nog grote letters gebruiken. Het lijkt nu wel hele erg op janken omdat je het verbaal niet red. En ben je veertien? Dan zal ik niet meer zodanig op je springen. Ik hoop dat je op latere leeftijd wat meer ontdekt en dat je niet vastroest in je eigen wereldje.

3. Ik ga hier niet meer op in! Ik word uitgemaakt voor moordenaar en er word via PM verteld dat ik ****** moet krijgen. :mad:

Degene die dit geflikt heeft zal boeten

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Eigenlijk wel triest dat sam zich nu verlaagt tot het uitschelden van mensen voor loser en zelfs zover gaan dat hij offtopic gaat om te zeuren over offtopic flauwekul. Als je nu eens beschaafd erageerde Sam Fisher dan kreeg je niet steeds zulke reacties.

Maar de bussen in den Haag rijden nog? Iedereen uit die streek die thuisblijft is waarschijnlijk lui en profiteert van de staking om thuis een masturbeermarathon te houden.

Ik geloof niet de Da-Z valsaardige PM's stuurt, want hij veegt je in deze thread als zonder moeite met gewone woorden onderuit.

Wat mij irriteert is het feit dat jij, Sam Fisher, ondanks vel;e verzoeken en pogingen van anderen om normaal te discussieren nooit de moeite neemt inhoudelijk te reageren. Mentale zwakte? Dat je daarna andereen verwijt niet meer op de inhoud in te gaan is natuurlijk bizar. Dat wuifhandje van je maakt het nog steeds niet een sterk betoog.

Wil je eens bij mij in de klas komen zitten? Ik heb een hele leuke methode over sociale vaardigheid en communicatie _0/

Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2004
  5. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    BWhahahhaaahha :D
    Meesterlijk! _O_

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Sam Fisher Jr, misschien besef je het zelf niet en voel je je nu de gebeten hond, maar jij bent zelf absoluut verantwoordeljik voor het uit de hand lopen van deze thread en de aanvallen jegens jouw persoontje. Dat heb je helemaal aan jezelf te danken met je arrogante en verwaande opstelling. Je hebt zo absoluut je geloofwaardigheid verloren met de manier waarop jij discussieert (als je het al discussiëren wilt noemen). Ik kan me dan ook goed voorstellen dat mensen jou eens een veeg uit de pan willen geven.

Maar nu is het genoeg geweest, we gaan hier geen domme ruzie maken want het gaat nu inmiddels nergens meer over.

On-topic.

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eeehm, bij deze wil ik me wel distantieren van de uitspraken die Sam doet. Ik heb hem namelijk niet bedreigt per PM. Ik verwacht wel je excuses nu van je Sam, dat was een lage zet. Flauw!

8. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ok Darkwing :)

Ontopic:
    Ik hoorde van iemand dat de staking misschien 2 dagen zou duren, weet iemand daar meer van?

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Leuk, dan kunnen we nog ene dag lang lol hebben in deze thread. Ik heb overigens gene idee of d estaking langer duurt of niet. met het belachelijk idee mensen onder het minimumloon te laten werken (MINIMUM LOON for CHRISTSAKE!) is zo idioot dat heel Nederland in mijn ogen wel mag gaan staken.

10. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    ONDER? :eek:
    Laat die Directeuren en weet ik allemaal wel niet voor lui die allang binnen zijn en wel wat kunnen missen dan inleveren. Mijn vader moet alleen werken voor een gezin van 6 personen en denk niet dattie acoord gaat met ook maar 1cent in te leveren terwijl al mogolen in DenHaag 100x zoveel verdienen en geen ruk uitvoeren.

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het idee is dat mensen zonder werk, die dus het minimumloon krijgen, moeten gaan werken voor een bedrag onder dat minimuloon. Dan hebben ze dus werk, maar verdienen te weinig. Weer zo'n maatregel die ingesteld is om mensen te beschermen tegen de armoedeval. Iets dat ons land beschaafd maakt. Nu wil dat klotenkabinet (vooral de VVD) weer een maatregel doorvoeren waar alleen rijke lieden (ondernemers)iets aan hebben.

Dat is het asociale aa n dit kabinet. inplaats van effectief bezuinigen, bezuinigt het niet in de bovenlaag van de samenleving of op onzinnige overheidsuitgaven. Ze doen niks anders dan langzaam alles dat werknemers beschermt af te breken.

Ik wind mij hier dus echt over op. Dit asociale gedoe kan gewoon niet langer. Want de vlieger dat het allemaal moet gaat niet op omdat er legio andere mogelijkheden zijn waarbij mensen niet telkens de dupe zijn.

12. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat onder het minimumloon worden ze nu helemaal gek het minimumloon is al zowat niks.:mad:
    Kan je maar net je huur en electriciteit van betalen laat ze bezuinigen op de directeuren en de topfuncties.
    Is dit soms de bedoeling van de problemen oplossen lekker bezuinigen op de mensen die het nodig hebben daar zullen echt de problemen door verdwijnen.(maar niet heus)
    Hele kabinet mag wat mij betreft direct opstappen laten we nieuwe verkiezingen houden.
    Wat een lef hebben die gasten hoe kunnen ze nog met zichzelf leven.

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het asociale kabinet gaat wle door, want vele nederlanders zijn asociaal en kunnen niet verder denken dan hun huidige situatie. Liberalisme moet weer l;iberalisme worden inplaats van verkapt egoisme. Want dit heeft niks mere met ontplooing van het individu te maken.

14. realxboxgamer

realxboxgamer Speedfight II X-Race

Leuk Bevonden:
    0
    Bedrijven nemen bijna geen mensen aan die langduurig werkloos zijn(geweest). Die mensen wil vaak best werken voor het minimumloon maar de bedrijven kunnen ook voor het zelfde geld iemand krijgen die nog niet zo lang werkloos is.

Als de mensen die langdurig werkloos zijn nu goedkoper worden is het aantrekkelijker om die mensen aan te nemen voor bedrijven omdat ze gewoon minder kosten.

Ik ben het zelf wel eens met de plannen van de regering alleen dit vindt ik wel erg ver gaan.

Laatst bewerkt: 14 okt 2004
  15. masterninja

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat is gewoon oneerlijk wordt je gestraft omdat je een lange tijd niet hebt gewerkt.
    Ik begrijp dat dat aantrekkelijker is maar ik vind dat dat niet zou moeten kunnen.
    Gewoon asociaal is dat lekkere normen en waarden maar niet heus. :mad:

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Als langurig werklozen goedkoper worden, zijn er niet ineens meer banen. In ozne economie is alles zo modern dat goedkopere arbeid echt niet meer banen opleverd. Als je één iemand alles kan laten doen neem je geen tweed persoon aan om er een beetje loos bij te zitten.

Als je het minimumloon afschaft krijg je dus een situatie waarin een minimum inkomen niet gewaarborgt is. Bovendien is de straks de situatie waarbij de werkgever alles kan verlangen van de werknemer (langer werken in de week, langer doorwerken en dergelijke) terwijl de werknemer steeds minder mondig wordt omdat er een situatie is onstaan waarbij geldt dat er voor eenieder tien anderen beschikbaar zijn.

17. Ik ben het niet eens met de stakingen omdat het land maar moet accepteren wat de overheid doet. Wij hebben zelf op hen gestemd en neem maar aan dat het kabinet het beste doet. Nadat de economie over 3 jaar er weer heel anders bij staat (in positieve zin (als er niet gestaakt word tenminste)) is er ineens niets meer aan de hand.

Natuurlijk is het niet leuk voor iedereen maar het moet wel. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Lodewijk de Waal niet iemand is die zich makkelijk aanpast. Zo is hij van het gymnasium geschopt omdat hij mensen met lang haar niet accepteerd. Dat zegt al genoeg over de persoon Lodewijk de Waal. Hij houdt er van om chaos te veroorzaken en om iemand te dwingen. Hij wil gewoon macht hebben en springt in op de negatieve gedachte van het kabinet. In slechte tijden zullen er altijd mensen zijn die allemaal dingen roepen en goed in de oren klinken terwijl die dingen totaal onmogelijk zijn.

Nogmaals: de vakbonden zullen in goede tijden zelfs protesteren. Zij zullen nooit tevreden zijn (behoeften zijn altijd groter dan de middelen). Het zijn immers belangenorganisaties.

Wat ik ook heel stom vind is dat 60% van de jongeren heeft aangegeven het niet erg te vinden om een jaar langer door te werken. Zij willen tenminste wel wat doen om de economie uit het slop te trekken.

Om hier even op terug te komen:
    Ik heb een nogal dreigende PM gehad van een user die zich op 14 oktober 2004 registreerde (vandaag) en nog niets gepost had. Ik verdenk jou van deze PM en zal dit melden bij één van de moderators. Dit was het laatste wat ik erover zeg.

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Allereerst heb jij niet gestemd. Dus over wij praten heeft geen zin. Daarnaast heeft niet iedereen op dit abinet gestemd. De grootste partij was het CDA met 44 zetels. Daarna kwam de PvDA met zijn 42 zetels. De meerdeheid stemde op CDA en PvDA omdat ze een coalitie met ze twee partijen zag zitten. De LPF was gene optie omdat het volk hier masaal vanaf zag. D66 leed grote verliezen en vond het aldus eigen zeggen niet realistisch om zitting te nemen in een coalitie. Mensen die stemden voor D66 stemden ook beslist niet voor het huidige beleid, want D66 had heel andere plannen. Dus zeggen dat we voor dit kabinet gekozen hebben is jereinste lariekoek. De mensen die staken hebben al helemaal niet voor dit kabinet en het bijhorende beleid gekozen. Zelfs (ongeveer) de helft van de CDA stemmers is het niet eens met het huidige beleid.

In het begin was er gedegen overleg tussen beide patijen, men had bijna ene compromis te pakken maar dit kabinet zette dwars door ondanks het verzet van de bonden. Dat is niet de bedoeling van het overleg. Jouw gezanik over de Waal vind ik ronduit belachelijk, je baseert het op knullige roddelpers achtige verhaaltjes, dat zegt niks over de vakbond an sich.

Bovendien zijn het leugens want Lodewijk de Waal organiseerde protestbijeenkomsten TEGEN HET VERBOD OP LANG HAAR! In die tijd hadden scholen een verbod tegen lang haar. Daar protesteerde de Waal tegen. Hij was geen discriminerende man maar iemand die opkwam voor rechten van mensen. En het belangrijkste hij protesteerde tegen Vietnam. Hij moest van het gymnasium omdat hij rebelliseerde tegen het schoolbeleid en slechte cijfers. Ik wordt echt een beetje moe van jouw domme gezwets. Leer astjeblieft eerst lezen! En nee, dyslexie is geen excuus om niet d etijd et nemen om dingen te lezen en is geen vrijbrief om dingen foutief te interpreteren en zelf in te vullen.

De man staat daar niet om de macht te grijpen, hij staat daar als vertegenwoordiger van een deel van de bevolking dat beroofd wordt van alle beschermende maatregelen die langzaam zijn opgebouwd. Als d evakbonden niet in opstand mogen komen als degenen voor wie ze opkomen inmens benadeeld worden kun je ze net zo goed afschaffen. En nee, het is niet een goede vondst als je nu zegt dat ze dat dan maar moeten doen, ik wil hier mee zeggen dat de vakbonden een duidelijke taak hebben.

De kabinetsmaatregelen moeten helemaal niet. Bezuinigen moet wel, maar er zijn tal van andere mogelijkheden dna d ehuidige. Ik ben dan ook voor een eerlijke verdeling van de lasten en niet voor een stelsel waarin arbieders rechten verliezen en waarin modale verdieners de hardste klappen krijgen terwijl de hoogste klasse buiten schot blijft.

Volgens mij weet jij niet helemaal hoe de vakbonden werken. Ze protesteren als er mensen onterecht benadeeld worden. Meestal is dat in een bepaalde sector, zoals het onderwijs, maar in dit geval is protest tegen het algemeen beleid. Kwam dat in goede perioden voor? Nee, dus zorg dat je een beetje in de materie zit voordat je met foutieve constateringen aankomt.

Die jongeren hebben makkelijk praten, die hebben niet jaren in de jou staan werken, gene versleten ruggen en dergelijke. Een jaar langer werken is ook iets anders dan vijf jaar langer werken dan je beloofd is! Als wij een keniseconomie behouden (met dit kabinetsbelied krijgen we iets heel anders dan dat) krijgen wij ook allemaal fysiek minder zwaar werk, en beginnen we op latere leeftijd pas echt met werken omdat we doorleren. Dat is een heel verschil met mensne die op hun zestiende begonnen met ijzervlechten. Nu komen we were terecht bij het feit dat jij geen benul hebt van andermans leven en dat je weer niet in staat blijkt je in een ander te verplaatsen.

19. masterninja

Leuk Bevonden:
    0
    Dus we moeten accepteren dat iedereen het slecht gaat krijgen ik ga toch echt niet alles blind slikken hoor.
    Jij kan makkelijk praten als je zo rijk bent als jij beweerd de rest van ons hebben niet zo'n economische zekerheid.
    En ik heb er niet op gestemd ben pas 16 en jij ook niet aangezien jij 14 bent en ik zou nooit op het cda stemmen.
    Ik zou stemmen op het pvda of groenlinks en de laatste verkiezingen won het cda maar met een hele kleine marge van de pvda.
    Daaruit zou je al kunnen opmerken dat er grote onenigheid is met het huidige kabinet aangezien de pvda niet alleen maar op de zwakkeren zou bezuinigen.
    En dat 60% van de jongeren het niet erg vind om een jaar langer door te werken kunnen de jongeren makkelijk zeggen zij hebben niet ervoor gewerkt om eerder met pensioen te gaan.
    Ik vraag me af hoeveel van de jongeren dat over 20 of 30 jaar nog vinden.
    En aanpassen doen de meeste mensen nu al denk je soms dat de meeste mensen het nu makkelijk hebben.
    Al die dingen die ze nu willen gaan doen maken het leven voor de mensen die het nu moeilijk hebben bijna onleefbaar.
    Maar ja Sam Fisher Jr hoeft zich nergens zorgen om te maken met zijn miljoenen en daar gaat het toch om |:- .

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Sam, ik loop hier nu al enige tijd rond. Nog nooit heb ik me hier op de kast lopen jagen door iemand, en altijd sta ik open voor een goeie discussie. Zo laat ik me ook niet door jou op de kast jagen, simpelweg omdat je gewoon echt geen kaas van de materie hebt gegeten. Dat je mij hiervan verdenkt vind ik erg dom, en als je het mij vraagt heb jij helemaal geen PM gehad. veel geschreeuw, weinig wol. De reden waarom ik dit nu openbaar doe is omdat je mij ook in het openbaar zwart zit te maken. Mijn voorstel, stuur die PM naar een moderator/administrator. Laat hem die user checken op zijn IP. Vervolgens mogen ze mijn IP checken. Als eruit komt dat deze niet klopt (en dat doet ie ook niet), dan mag jij ter plekke je excuses aanbieden (ik volsta ook met een miljoen genoegdoening 8)).
    Als je dit niet wilt doen, best, maar dan moet je wel hier aangeven dat ik het niet geweest ben. En daarmee basta. Met deze actie geef je wel heel duidelijk aan dat je niet tegen een beetje discussieren kan. Mijn tip: doe het dan ook iet.

Deel Deze Pagina