1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2 oktober, actie tegen het kabinet.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nosh, 18 sep 2004.

  1. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Eindelijk, een grote demonstratie tegen de afbraak van ons zorgstelsel van dit kabinet. Zelf kom ik zeker, ik vind het echt belachelijk dat Nederland zo apatisch reageert op de plannen van dit kabinet. Ja, we laten allemaal zien door opiniepeilingen dat we het niet eens zijn met dit kabinet, maar actie voeren? Neuh, te veel moeite. Zelf ga ik deels vanwege mijn vader, die gedeeltelijk arbeisongeschikt is. Whiplash, waardoor hij maar halve dagen kan werken. Als de plannen van dit kabinet door gaan, zou het betekenen dat hij óf hele dagen moet werken wat hij niet trekt óf dat hij ontslag moet nemen. Tja, dan komen de ingrepen van dit kabinet heel erg dichtbij.

    Nog één ding: wat ben ik teleurgesteld in de linkse partijen van dit land. Met name de SP, die zichzelf profileert als een actie-partij di eopkomt voor de zwakkeren in de samenleving, is akelig stil geweest. Ja, ze hebben waarschijnlijk oppositie gevoerd in de tweede kamer, maar uitgerekend nu kunnen ze veel steun van het volk winnen door bijvoorbeeld bij havens actie te voeren, of bij bedrijven die de langere werkweek willen invoeren. Dat ze die kans laten liggen is gewoon dom.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zelf heb ik het ook niet zo op de huidige politiek en kabinet.
    Dus mogelijk kom ik ook (als het geschikt uitkomt).
     
  3. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    ik kom niet :confused: ik mag toch neit stemmen ;)
     
  4. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben ook niet zo blij met dit kabinet (en dan vooral met dat belachelijke CDA met de normen en waarden), maar demonstreren gaat me ook weer veel te ver. Daar heb je beroepsdemonstranten voor die niks anders doen..
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Kom niet, echt nutteloos.. Daarnaast ben ik blij met dit kabinet. Liever nu deze maatregelen dan dat mijn kinderen straks de schuld van ons moeten afbetalen.
     
  6. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Hordo miss leef je niet in zon situatie (ik wel beide ouders zijn 100% arbeids ongeschikt verklaard)En ik kan je vertellene dat ik niet echt blij ben met die kabinet (ik zelf ben ernstig ziek en een aantal essentiele medicijnen die ik nodig hebt worden niet meer vergoed)En het is nog maar de vraag of met dit kabinet onze kids geen schulden hebben.Sinds de begroting is uitgelekt zijn er al meerdere mensen geweest die hebben aangegeven dat dit slecht is voor de economie (mensen met verstand van zaken).Het is idd jammer dat de opositie het niet met mekaar eens kan worden.Vandaag kwamen en de sp en de pvda met een alternatieve begroting.Had dit met alle oppositie partijen gedaan en dan had het miss een kans gemaakt.Het feit blijft wel dat dit kabinet slecht bezig is als blijkt dat je met het zelfde geld meer kan.Wat ik ook nog eens iets asociaal vind is het feit dat met deze begroting mensen die genoeg geld hebben er +- zon 2% op vooruit gaan en mensen die nu al nouwlijks meer rond kunnen komen er +-1% op achteruit gaan.En dat zijn dan normen en waarden |:- :{
     
  7. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    Het gaat slecht met de economie en iedereen moet inleveren. (punt). Met die alternatieve begroting zijn er vast weer andere mensen die klagen.
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    iedereen moet inleveren en dat gebuert dus niet sterker nog het zijn aleen de mensen die het al moeilijk hebben die inleveren
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dit hebben wij ook in belgie meegemaakt in de jaren 80 , daar heette het dat de arbeider moest inleveren om de economie gezond te houden , en alles wat de gewone mens ten goede kwam , werd stelselmatig onthouden.
    Ik zelf ben van de generatie die voor alles en nog wat moet betalen zonder zelf van iets te kunnen genieten , en ik weet nu al dat ik dank zij onze politiekers nu mag werken tot dat ik dood val, en dit alleen om de verkeerde beleidsopties die zij gemaakt hebben terug goed te maken.
    Ik zal je nog een ding zeggen , en dat is het volgende , om stemmen te ronselen heeft hier een van onze zogenaamde lichtende voorbeelden dwz
    de spa verkozene Stevaert steven een in zijn ogen mooi voorbeeld gelanceerd , en dat is alles gratis.
    Maar hij vergeet wel dat de minderheid die werkt wel kan opdraaien voor dat plan en mag betalen .
    Dit wil zeggen dat hier in belgie de gepensioneerde mensen gratis op de bus mogen, en wat gebeurd er in de praktijk.
    Dat die gratis busreizigers alle plaatsen innemen en dat diegene die voor hun busrit betaald hebben mogen blijven rechtstaan ,of anders een bus later te nemen.
    Mijn dochter is mindervalide en slecht ter been , zij gaat met behulp van twee krukken en als zij de bus van school naar huis toe neemt moet zij met haar betaald busticket blijven rechtstaan, hoeveel moeite haar dat ook kost omdat de gratis gepensioneerde reizigers die meestal beter ter been zijn dan zij haar plaats innemen
     
  10. screwface

    screwface Madden Master

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het ook niet eens met deze regering maar de kant van de SP en die communistische principes moet het ook zeker niet opgaan. Ik ben voor de VVD en liberalistische partijen omdat die staan voor het individueel streven om het land beter te maken terwijl de SP en alle linkse partijen al het geld af willen pakken en eerlijk verdelen (hoe word je dan gemotiveerd om een goede baan te krijgen en werkgelegenheid te creeren door bedrijven te starten :confused: )
    Tegenwoordig is de bureaucratie op zijn top en moet dit worden verminderd maar de zorg moet worden aangepast zodat mensen die het nodig hebben het goed hebben maar misbruikers zwaar gestraft moeten worden zoals de rest van je leven geen kans meer op een enkele uitkering. En zeker alle mensen in de WAO moeten worden herkeurd. Mensen die voor de linkse partijen zijn moeten es kijken naar het communisme (HET WERKT NIET!!!) alles verdelen zal nooit lukken en waar rijkdom is moet ergens armoede zijn. Verschil moet er zijn maar als iedereen zijn best doet om het land te helpen ipv het land een poot uit te draaien.
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Kerel het is bij ons in belgie en bij jullie in nederland juist hetzelfde , en dat is dat de politiekers meer begaan zijn met hun eigenbelang eerst, vervolgens
    het partijbelang en op de laatste plaats het landsbelang.
    In het kort gezegd , het kan de gemiddelde politieker echt niets schelen wat de zorgen van de gewone werkmens betreft , als zij zichzelf maar veiliggesteld hebben , kan hun de rest niet veel schelen
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2004
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Maar MC Cuntfart is er wel...... Die staakt, nou ja, heeft vrij gekregen om actie te voeren.....
     
  13. Victor

    Victor Guest

    Ik kom toch niet ik mag niet stemmen. Maar wel goed dat er eindelijk een actie tegen het kabinet komt.
     
  14. Lodewijk de Waal zit maar te zeuren op dit kabinet maar WE ZITTEN IN EEN ECONOMISCHE MALAISE!!! DRINGT HET BIJ IEMAND DOOR OF BEN IK DE ENIGE? We moeten wel inleveren anders wordt Nederland een ontwikkellingsland!

    Lodewijk de Waal komt alleen op voor behoeften die maar in beperkte mate kunnen worden voorzien. Als het goed gaat DAN kunnen we weer profiteren. Het is niet ALTIJD profiteren!

    -LODEWIJK DE WAAL KLAAGT ALLEEN EN KOMT NIET MET BETERE IDEEËN

    Als mijn uitgaven hoger zijn dan de inkomsten, dan ga ik ook minder consumeren. De overheid doet nu precies hetzelfde.


    JUIST DOOR AL DIE DOMME ACTIES GAAT HET STEEDS SLECHTER! DIT KABINET DOET TENMINSTE IETS EN ZE MOETEN WEL ANDERS LOOPT HET UIT DE HAND!!! Ik ben nu 2 oktober vrij omdat veel leraren gaan staken. WEET JE WAT DAT ALLEMAAL KOST! die leraren krijgen gewoon doorbetaald hoor! zonder dat er les word gegeven |:- Daarbij komt nog WIJ HEBBEN ZELF GESTEMD OP DIT KABINET DUS DOE HET ER MAAR MEE.

    |:- |:-

    :mad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2004
  15. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga op 2 oktober Xbox lannen emt vrienden:p
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wie gaan er staken? 50+, omdat zij eerder willen stoppen met werken. Wij hebben te maken met de vergrijzings golf ... als iedereen eerder gaat stoppen met werken zijn wij jongeren de dupe. Het kabinet maakt harde beslissingen, maar als het aan de PvdA en SP lag dan was ons land al lang falliet
     
  17. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    k ben wel tevreden met dit kabinet, omdat ze nou doen wat ze moeten doen. Zoals Bill Gates 1986 al aangaf.. iedereen loopt maar te zeuren en te zeuren maar ze komen zelf ook niet met oplossingen. Hou gwoon je commentaar voor je zeikerds... jullie hebben zelf gestemd op dit kabinet.
     
  18. Ja, ik weet ervan. Ik kom ook naar die demonstratie. En nee, ik mag nog niet stemmen. Ik vind dat alleen zo'n belachelijk kabinet, ik heb volgens mij niet eens zo veel verstand van de politiek (geen hol dus), maar ik vind al die regelingen zo dom. Dit kabinet verbiedt steeds meer.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2004
  19. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    1) nee, ik heb niet gestemd voor dit kanbinet (nog niet eens stemgerechtigd, maar als ik zou stemmen, zou ik ZEKER niet voor het CDA gestemd hebben)

    2) 'wij' hoeven niet met oplossingen te komen, daar is de overheid voor, die meer verstand van zake hebben

    :cool: dit kabinet moet bezuinigen, dat begrijp ik, maar bezuinigen wil niet zeggen dat de verzorgingsstaat bijna afgeschaft moet worden om er weer bovenop te komen... Om maar eens wat voorbeelden te noemen; gevangenen die het honderd keer beter hebben dan iemand die arbeidsongeschikt is verklaard is nogal krom.. Om nog maar te zwijgen over de miljarden die verkwist worden aan spoorlijnen, bouwfraude's, gezeik over normen en waarden, subsidies aan de meest rotte organisaties (Stivoro, Brein), publieke omroepen waar meer geld in gaat dan eruit komt... Een Irak-oorlog waar wij niet nodig zijn... etc.. etc...


    en toch ga ik niet staken, omdat je er in Nederland niets mee bereikt, en ten tweede omdat ik wel iets beters te doen heb, ten derde omdat het veel te fucking duur is met de trein...
     
  20. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kabinet verbiedt steeds meer omdat het niet zo goed gaat met Nederland, zoals Fardo al zegt, zitten we in een vergrijzingsgolf, en als we niks inleveren loopt de staatsschuld alleen maar verder op. En iedereen moet inleveren, zelfs het koningshuis krijgt volgend jaar €1.000.000 minder.
     

Deel Deze Pagina