Jullie zullen dezelfde weg op gaan , net zoals wij belgen .
wij leveren al in van begin de jaren 80 , zogezegd om de economie te steunen en nieuwe banen te creeren .
De lonen zijn hier practisch gelijk gebleven , alleen indexaanpassingen , maar de belastingen zijn niet geindexeerd , zodat de belastingsdruk langzaam maar zeker stijgt , tevens worden al onze fabrieken door buitenlandse ondernemingen overgenomen , en vele ervan gesloten omdat door de hoge lasten op personeel die bedrijven naar verloop van tijd naar de goedkopere landen trekken.
Als ik hier bruto 2000 euro per maand verdien wil dit zeggen dat mijn baas eerst 2500 euro rechtstreeks aan de staat moet storten onder de mom van parafiscale lasten en dan 2000 euro aan mij , minus de aftrek van 1060 euro
aan persoonlijke belasting en bijdrages aan sociale zekerheid.
dus van 4500 euro verdwijnt er maandelijks 3540 rechtstreeks naar de staat.
Dit is de belastingsdruk voor iemand zonder kinderen .
heb je 2 kinderen zoals ik dan hou je ong 300 euro netto meer over.
o ja als je je eindejaarpremie uitrekent, zoals ik de laatste keer gedaan heb ,
kom je tot de vaststelling dat wij hier in belgie maar liefst 62 % AAN BELASTINGEN bijdragen aan vadertje staat.
Als men bij jullie in nederland nu halfslachtige beslissingen gaat nemen , inplaats van door te bijten , dan gaat wat ik hierboven beschreven heb hier bij jullie binnen enkele jaren ook gebeuren.
Laatst bewerkt: 21 sep 2004