Hoezo gene alternatieven? De overige plannen niet gelezen? De stukken van economen niet gelezen? Er zijn tal van alternatieven waarbij we een beter sociaal stelsel behouden. En betalen voor mensne die niet willen werken?
Sarcasme modus aan. Hopelijk wordt jij doodziek en is er geen sociaal stelsel meer zodat je een beetje empathie vewerft. Sarcasme modus uit.
Iedereen betaalt voor de voorzieningen waar je zelf gebruik van maakt. Verdient iemand veel aan de samenleving? Laat diegene dan ook maar wat meer belasting betalen. Samenleven is samen leven. Denk astjeblieft eens na voordat je de zieken in ons land afdoet als mensne die niet willen werken.
Sorry, maar bewezen is dat mensen in de AOW en WW er meestal ongewild inzitten. Hooguit twee procent maakt misbruik van regelingen. En vacatures.... hoe denk jij dat het werkt bij een uitzendbureau? De werkgevers kunnen kiezen bij het aannemen van mensen omdat er gewoonweg te weinig banen zijn. Die mensen die thuis zitten soliciteren wel op die functies maar worden afgewezen. En jouw voorbeeld van de HAVO snijdt geen hout, Havisten en VWO'ers kunnen met hun diploma naar de supermarkt.
Als je overigens een beetje inzicht had gehad in de problematiek zou je weten dat ook hoog opgeleiden vaak worden geweigerd op grond van het feit dat ze te hoog opgeleidt zijn.
Waar wil je hiermee naartoe? Er zijn gewoon niet genoeg banen. Die mensen in de WW krijgen niet zomaar en nbaan, al doen ze nog zo hun best. Hoe wil je mensen banen geven als er gene banen zijn? Denk je dat bedijven kiezen voor een onopgeleide WW'er met cursusjes van weerwerk of voor opgeleid personeel? Denk even na over deze zaken (het vergt echt geen hoge intelligentie om deze logisceh stapjes te maken) voordat je zo glashard uitspraken doet.
En jouw verhaal over eeuwige studenten? Ik ben zo'n eeuwige student. Ik drink niet, rook niet, en haal bijna altijd al mijn punten. Ik heb echter verkeerde keuzes gemaakt in mijn studieloopbaan. Ik voed binnenkort kinderen, op als zijnde leerkracht, momenteel begeleidt ik studenten en doe ik veel dingen voor ICT in het onderwijs, dus in hoeverre is die bijdrage van de maatschappij voor niks geweest? Bovendien heb ik na vier jaar mijn studiefinanciering stopgezet omdat ik niets wil lenen. En geloof me, ik moet er flink voor betalen om te kunnen studeren. Als je met vooroordelen moet smijten doe dat dan niet naar de verkeerde, wil je?
Mensen die niet willen werken? Waar haal jij dat toch vandaan? Wat heb jij eigenlijk bijgedragen aan onze samenleving? Je moet dus allerlei mensne die geen werk kunnen krijgen, ziek zijn, aanpakken omdat er ene kleine groep is die misbruik maakt? Een beetje ondemocratisch. Ik vind je een egoist en blinde vink als je een sociaal vangnet af wil bereken. Egoïstisch omdat je zieken en armlastigen vergeet, en een blinde vink omdat je vergeet dat het ook een vangnet voor jou zelf is.
En hoe verwend ben jij wel niet dat je denkt dat het leven heel makkelijk is met een WAO uitkering? Een dak boevn je hoofd is genoeg? Voor onze samenleving is het van belang dat ook mensne in de WAO opgeleide kinderen krijgen die sociaal zijn en niet in dezelfde situatie belanden. Stel je eens voor dat je niet dagelijks warm kan eten, dat je de kachel vaak uit moet laten en dat je amper sociaal contact hebt?
En dat PC privé project is iets dat veelal door mensne met voldoende geld uitgebuit werd om een nog betere PC te kopen.
Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2004