1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2012 (of 2220), Het einde van deze wereld?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 10 sep 2008.

  1. Koenjo89

    Koenjo89 Active Member

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    8
    Jezus wat een blablabla zeg, alleen als nostradames iets voorspelt heb ik geringde twijfel omdat ie meer dingen goed had. Maar dit? hahaha wat een fantasie. Zonnestormer jaaaaa _0/ :lol:
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat heeft ie zoal goed voorspeld dan? Wat ik begrepen heb waren het zulke algemene zaken dat iedere nitwit dat wel had kunnen voorzien.
     
  3. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil niet vervelend doen maar Zonnestormen bestaan wel en doen zelfs wat hij zegt. (Electrische Apparatuur mollen).

    De zon zit weer in zijn active stadium tussen 2012 en 2014, al verwachten ze een normale cyclus waarin geen bijzonder grote solar flare zou gebeuren.

    Hele tijd geleden (ergens in 1840 volgens mij??) is er een grote solar flare geweest. De zon straalt altijd energie uit. Het hemellicht dat je bij de noordkappen kan zien wordt hierdoor veroorzaakt. Bij de hele sterke zonnestorm waren deze lichten te zien in Rome. Toen was het geen probleem omdat er toch bijna geen electric was, maar nu zou het zeer veel schade opleveren.

    Ze zijn ook niet te voorspellen en geven vaak weinig tijd om er op te reageren. Ze zijn tot maximaal uren van te voren te voorspellen.

    Laatste grote nieuws van solar flares was: "A solar flare on January 20, 2005 released the highest concentration of protons ever directly measured, taking only 15 minutes after observation to reach Earth, indicating a velocity of approximately one-half light speed".

    Al met al zeer gevaarlijk en nog onmogelijk om te voorspellen. De vrij gekomen energie zou zeer waarschijnlijk geen probleem zijn voor mensen al zijn er ook wetenschappers die opperen dat er bij een zeer grote solar flare onze atmosfeer zou kunnen beschadigen.

    Edit: De LHC die grote zwarte gaten zou maken is veel lachwekkender. ALS het al lukt om echte zwarte gaten maken zullen dat microsopische zwarte gaten zijn met een levensduur van nano secondes. Yikes :+
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2009
  4. DON EL CORLEONE

    DON EL CORLEONE INDO PRIDE

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Kickje voor een "toevalligheid":

    Bron: Tweakers

    Met nog de nodige mankementen na die verbetering zie ik dat machine wel zijn volle kracht halen op 21 december 2012 :p.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is de Vrijdag voor Kerst 8)
    Iedereen is dan lekker met de Kerstborrel bezig tot iemand in bezopen toestand de knop op meteen op maximaal zet.
     
  7. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij verwacht iedereen dat een ijstijd Siberische toestanden naar Nederland brengt, maar dat is helemaal niet zo.

    Men spreekt al van een (kleine) ijstijd als het gemiddeld zo'n 1 á 2 graden kouder is per jaar. Alleen bij grote ijstijden heb je een probleem:

    Meer: http://www.knmi.nl/cms/content/21054/kleine_ijstijd
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Uiteraard, maar sowieso dient het over langere tijd gemiddeld 1 á 2 graden kouder te zijn, dus van de een op de andere dag in een ijstijd verzeild raken is onmogelijk.
     
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Nu zijn we een stel aardbevingen verder + vulkaaneruptie ... hoe denken we er nu over? :+
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    2012 etc. geloof ik niet in, maar dat platen zo aan het schuiven zijn, valt wel erg op.

    [​IMG]
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Zowiezo, als't gebeurd dan mag het gebeuren van me hoor. Valt vrij weinig aan te doen. Maar om dan al gelijk al die reacties te lezen op Telegraaf ( Aswolk, 2012 :emo: ) over het "einde van de wereld" gaat dan wel weer een beetje erg-ERG ver.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Haha, nou ja, als die vulkaan écht veel rook gaat spuwen, kan dat grote problemen opleveren. Maar met 2012 heeft het niks te maken, als je het mij vraagt.
     

Deel Deze Pagina