Ik loop zelf de 4daagse mee (40 km) en vind het de juiste beslissing. Ik was om ongeveer 2 uur binnen dus heb weinig meegekregen van alle ellende. Wél viel het mij op dat ik wel 10 keer (!) in de berm heb moeten lopen omdat er een ambulance midden door de stoed mensen heen reed (met sirene en zwaailicht). In de voorgaande jaren waarin ik meeliep heb ik niet één keer aan de kant hoeven gaan voor een ambulance...
's Avonds toen ik in bed lag kwam mijn moeder me wekken om te zeggen dat de 4daagse vandaag niet door ging en dat er 2 mensen waren overleden. Ikke dus vanochtend meteen de tv aangezet, het was op zo ongeveer alle zenders. Nu snap ik dus ook waarom er zo ontzettend veel ambulances waren. Ik was gelukkig nét op tijd binnen (de ellende begon rond 3 uur, ik was om 2 uur gefinished), maar de dijk was hoe dan ook zwaar. Er was nergens schaduw. Niemand zei toen ook nog iets (zelfs de soldaten zongen niet meer...).
Toen de dijk voorbij was moesten we nog een brug over. Daar was evenmin schaduw zodat dat ook nog een zwaar stuk was.
Ik vind het terecht dat de 4daagse is afgelast. Stel je voor dat er vandaag weer mensen waren overleden. Dan zou de vierdaagse-leiding niets dan klachten ontvangen...
Laatst bewerkt: 19 jul 2006