1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

4-daagse, doorgaan of niet?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door basovich, 18 jul 2006.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Hij mag om mij wel doorgaan het is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid om mee te doen en als je nu ziet dat er 2 doden zijn gevallen ben je gewaarschuwd.

2. Daddy Snow NL

Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

Leuk Bevonden:
    0
    Goede zaak dat het afgelast is. Wanneer je bij een dergelijk evenement de veiligheid van de deelnemers niet kan garanderen (want dat is het feitelijk) dan moet je het afgelasten. Overigens vind ik opmerkingen als "dan hadden ze niet ongetraind mee moeten gaan lopen" absolute stierenpoep. Ik zag gisteren op tv zelfs een doorgetrainde militair voor pampus op straat liggen, en die wist ook van voor niet meer of 'ie van achter nog leefde. Het overkomt dus niet alleen alleen slecht getrainden of bejaarden maar zelfs Neerlands hoop in bange dagen.

Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  3. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat gaat nou weer een beetje ver, de organisatie had net als iedereen deze hitte echt niet verwacht, kijk naar de vorige edities, daar waren er ook stukken in zonder schaduw, volgens mij gewoon hetzelfde stuk op de dijk. Natuurljik wel raar dat er precies op dat stuk geen water was, maar je mag er als organisatie ook wel een beetje vanuit gaan dat mensen de hele dag water blijven tanken langs de kant en dus dat stukje wel een klein voorzieninkje hebben.

Maarja, deze hitte blijft extreem, ik heb al medelijden met de leden van de tour de france, die ervoor getraint zijn, zijn al helemaal los, dan moet dit voor ongetrainde mensen bijna een hel de tweede zijn.

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik loop zelf de 4daagse mee (40 km) en vind het de juiste beslissing. Ik was om ongeveer 2 uur binnen dus heb weinig meegekregen van alle ellende. Wél viel het mij op dat ik wel 10 keer (!) in de berm heb moeten lopen omdat er een ambulance midden door de stoed mensen heen reed (met sirene en zwaailicht). In de voorgaande jaren waarin ik meeliep heb ik niet één keer aan de kant hoeven gaan voor een ambulance...

's Avonds toen ik in bed lag kwam mijn moeder me wekken om te zeggen dat de 4daagse vandaag niet door ging en dat er 2 mensen waren overleden. Ikke dus vanochtend meteen de tv aangezet, het was op zo ongeveer alle zenders:). Nu snap ik dus ook waarom er zo ontzettend veel ambulances waren. Ik was gelukkig nét op tijd binnen (de ellende begon rond 3 uur, ik was om 2 uur gefinished), maar de dijk was hoe dan ook zwaar. Er was nergens schaduw. Niemand zei toen ook nog iets (zelfs de soldaten zongen niet meer...).
    Toen de dijk voorbij was moesten we nog een brug over. Daar was evenmin schaduw zodat dat ook nog een zwaar stuk was.

Ik vind het terecht dat de 4daagse is afgelast. Stel je voor dat er vandaag weer mensen waren overleden. Dan zou de vierdaagse-leiding niets dan klachten ontvangen...

Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  5. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het wel balen voor de mensen die uit japan ofz komen, die betalen echt veel om te komen lopen en dan word het afgelast, voor die mensen vind ik het wel jammer.

en natuurlijk voor alle andere mensen die het wel aankunnen

6. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Heel jammer van die doden natuurlijk. Maar uiteindelijk doe je het wel op eigen risico/verantwoordelijkheid. Dus ik vind dat als je wilt, dat je het maar gewoon moet doen. Plus de mensen weten nou dat ze zich beter voor moeten bereiden op de weers omstandigheden.

7. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat klopt, de mensen gaan zich nu wel beter verzorgen omdat ze gefronteerd zijn met 2 doden, opzich zou het door mogen gaan van mij. maar toch je weet nooit of er nog meer doden vallen. is er al bekend of het nederlanders waren en hoe oud enz?

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    toch hadden heel veel mensen last van uitdroging, en 't gekke is dat je daar helemaal niets van merkt eigenlijk. Je hebt nieteens dorst ofzo, en honger door die hitte ook niet. Maar ze zeiden al: je moet echt minimaal 2 liter drinken per uur.

Bij dat asfalt was het wel sleitageslag. Ze zeiden dat de weg daar wel boven de 50 graden was. Nah, daar heb je altijd last van natuurlijk zeker als er zo lang geen drinken voorhanden is. Zijn mensen die toen niks meer hadden, en tja.. daar heb je dan last van.

Wel goed dat het is afgelast, maar ook wel jammer. Als het zo warm is moeten ze de vierdaagse ook gewoon verplaatsen naar augustus of oktober. dan is het lekker wandelweer :thumbs: :b:

9. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als het doorging gingen alleen nog gekken lopen met dit weer, het enigste waar ik naar toe loop is de vriezer/koelkast :) je kan gewoon niet genoeg water mee nemen om 50 kilometer te lopen en na een halve dag is het water ook wel lauw... er staan wel tenten met drinken maar nooit genoeg !

10. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Afgelast: goed. Ik moet zeggen dat in een warenhuis waar ik werk me al kapot zweet met dozen van circa een kilo tot schat ik 40 kg(Halfords). Ik moet zeggen dat als ik nadat ik erheen ben gefietst om kwart over 7 tot half 8 ik me al begin te zweten. En om 10 uur begint de hitte al best erg te komen... En dat magazijn is schat ik 25m hoog, aircondition, en ik zweet me daar kapot(krijgen al extra zuipen tussendoor omdat we tijdens de pauze's anders gewoon niet genoeg krijgen).

11. GundamBlade

GundamBlade Broken,Beat&Scarred

Leuk Bevonden:
    0
    Die zooi is afgelast omda er 5 reanimaties waren, waarvan er 2 dood zijn gegaan, en een ander was in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, maar is ook overleden, dus het zijn inmiddels 3 doden, vinden jullie het dan niet logisch dat ze het aflassen? als ze door zouden gaan, zouden er meer doden kunnen vallen man, dan loopt er volgend jaar niemand meer mee. Jaa kom we gaan de nijmeegse vierdagsen lopen, loop je daar met 100 man, lkkr gezellig. maar k denk niet dat het te maken had met te weinig voorbereiding, hoe kan je nou weten hoeveel drinken je op zo'n warme dag moet meenemen, je denkt bij 30/35 graden wel aan veel drinken, maar veel drinken is echt zo weggedronken als je in dei hitte loopt, je kan moeilijk met 30 flessen water lopen, want dat is echt zwaar, dan kom je niet ver.:eek: O-)

12. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ach die millitairen konden hun tassen voldouwen met water, als ze dat teminste mochten/mogen...:b:

13. GundamBlade

GundamBlade Broken,Beat&Scarred

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar die tassen waren niet zo zwaar als 30 flessen water, en militairen zijn bter getraint he;)

14. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, ik vind wel dat je zelf moet weten wanneer je moet stoppen...
    Oke, om 40 km(?) te lopen in deze hitte is zoiezo niet echt al te goed, maar ik denk dat zo ongeveer 1/3e zich niet goed genoeg heeft voorbereid.

En dan, als ze vandaag zouden lopen zouden er zoiezowel doden komen, nog warmer, mensen die denken dat het hun niet zal overkomen... Mensen die de finish persee willen halen...

Verder zou ik het wel goed als ze zouden doorgaan, MAAR: dat mensen die zich aanmelden kunnen laten zien dat ze zich GOED hebben voorbereid, genoeg water bij zich hebben. En dat er een ambulance gewoon meerijd/binnen 100m bijv. staat. Niemand alleen loopt(dus altijd binnen het zicht is van minstens 2 andere personen is). Er elke paar kilometer(+-4/5 km) een soort van klein rustplaatsje is met GENOEG water. Maarja, als mensen dan bijv. zich niet inschrijven & later erbij springen en flauwvallen, dat ze wel hulp krijgen, maar dat diegene die dit organiseren niet verantwoordelijk er voor zijn...

15. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    mensen zijn slecht voorbereit
    dom van die mensen dat ze zo dom warem om dood te gaan
    klinkt dom mischien:) maar met meer water kan je het halen...

wel terecht afgelast voor de rest

16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    3 doden? Ik haal juist uit verschillende bronnen dat alle mensen in het ziekenhuis buiten levensgevaar zijn (was vanochtend al op het nieuws...). Nergens lees ik iets over een 3de dode...

17. basovich

basovich Guest

hoe oud waren de mensen eigenlijk die dood waren gegaan?

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    rond de 50 geloof ik?

Deel Deze Pagina