1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

80 km per uur?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Taab, 1 nov 2005.

  1. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    ik weet cker dat er maar een paar mensen zijn die dat doen :{ en waarom zeuren over nieuwe regels als je je er toch niet aan houd?
     
  2. Endorim

    Endorim The Homertrix

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    1
    Het grootste probleem vind ik het feit dat de auto's ook te krachtig zijn gezien deze snelheidsvermindering. 80 km/u is niet comfortabel rijden in de hedendaagse auto's..De auto's zijn veel te sterk en daarom zit je er heel snel overheen. Het idee dat je rijdt is bij 80 dan ook niet aanwezig. Dus die zones zijn onzin (alleen maar files) maar wil men het zonodig, zorg dan voor een verandering van de auto's (heb namelijk ECHT geen behoefte aan boete na boete). 80 in de 4 versnelling zorgt ervoor dat je met 1 tikje zo 10 km/u harder rijdt, en 80 in z'n 5 dan lijkt het net alsof je met een skeltor rijdt(totaal geen kracht, gevoel alsof je moet bijtrappen).

    off topic: Blijf het fantastisch vinden in Duitsland...van die matrix borden die je aangeven dat je 'maar' 140/120 km/u mag rijden..daar rij je tenminste nog een beetje door!!
     
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een argument dat altijd gebruikt wordt, pak de fabrieken etc aan. Dat vervuilt erger. De auto wordt op vervuillingsmaatregelen altijd maar als heilig gezien en niet zo erg als ... Maar als je is kijkt hoeveel auto's op de wereld zijn. Wat is de vervuiling per dag door auto's? Wat is de totale vervuiling door de auto? Nou ik kan je vertellen, dat is een hoop. Tuurlijk, de fabrieken vervuilen ook, misschien nog meer. Aangezien er heel veel mensen autorijden worden alle maatregelen weggeworpen omdat het iniedergeval niet in het voordeel is voor de automobilist, vaak in het nadeel.

    Opzich ben ik er ook niet helemaal voor, die 80 km/per uur. Maar volgens zijn er echt wel deskundigen op dit gebied ingezet die dit hebben bekeken. Als de resultaten meer vervuiling en veel file is zal het wel opgeheven worden, dit wordt echt nog wel gecontroleerd.

    Aan de ene kant ben ik er ook wel weer voor. Want ik vind de tegenwoordig de milieu-vervuiling een serieus probleem. Want ik zie op dit moment nog niet echt leven op Mars of andere planeten waar de mensheid heen kan als de wereld vergaat. Ja dat duurt nog heel lang, maar we zijn wel bezig met onze eigen leefomgeving te vernietigen. Wij zullen daar waarschijnelijk in ons leven nog niks van merken, maar de volgende generaties waarschijnelijk wel. Misschien ziet het kind over een een paar generaties niet eens (natuurlijke) sneeuw meer in Nederland. Ik woon zelf in 1 van de meest vervuilde gebieden van Nederland, Den Haag/ Zuid-Holland. En volgens mij leef ik hier niet langer van.
     
  4. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Een bestelbus van ons zit al in z'n 5 bij 60. Kun je je voorstellen hoe die draait bij 80 en hoger. :+

    Maar ik ben het met je eens dat 80 een behoorlijk irritante snelheid is om te rijden. Ik zit daar altijd zo overeen. Ik weet dat ik eens keer over de provinciale weg reed (helemaal leeg). M'n ma zat naast me. Zegt ze opeens: Zou je niet eens 80 rijden in plaats van 100. Ik had helemaal niet in de gaten dat ik al op 100 zat. Ik had meer zoiets van: schiet lekker op zo.

    Daarbij bedenk ik me net, dat als ze 80 gaan invoeren als maximumsnelheid, er ook weer van die kutten op de weg komen die dan nog langzamer gaan rijden. |:-
     
  5. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is daar permanente trajectcontrole dus veel zin heeft dat niet ;)
     
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Het is onmogelijk om een direct verband te leggen, maar toevallig kan het toch niet zijn dat gisteren 10 km file stond en vandaag 12 km voor de brienenoord. Ik hoor van alle kanten dat dat alleen maar komt omdat mensen zich moeten aanpassen aan de nieuwe snelheden, maar ik vind het maar verdacht.

    Voor de mensen die niet bekend zijn met Rotterdam: de brienenoord licht een paar km voor de A20 waar de nieuwe snelheden zijn ingevoerd...
     
  7. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, het is waar dat auto's vervuilen, maar
    - gaat hier om een heel klein stukje weg
    - een kleine snelheidsvermindering
    - een gebied wat sowieso zwaar vervuild is.

    je moet toch toegeven dat het effect dan beperkt blijft? kijk als je dan iets aan het milieu wilt doen (op zich een zeer goed iniatief wat ik steun) geef dan meer subsidie op lpg of andere milieuvriendelijke stoffen. er zijn al zat manieren van milieuvriendelijk rijden, maar omdat men bang is voor de macht van de oliestaten gebeurd er niets.
    en zoals iemand al zei het gaat ALLEEN om geld. die paar automobilisten die nu nog langer moeten rijden of zich meer ergeren kost hun geen cent, maarja als ze natuurlijk fabrieken moeten gaan sluiten of verbeteren, tja dat zou natuurlijk teveel moeite/geld kosten. Het idee is dus weer goed, maar de uitwerking en de beweegredenen tonen naar mijn inziens nogal grove gebreken.

    Edit:// en dan heb ik het dus nog niet eens over de milieuvervuiling ten gevolge van deze maatregelen, zoals extra files etc. het schijnt dat 100 rijden ook al een stuk milieuvriendelijker is dan 120, waarom dat dan nog verder terugschroeven?
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2005
  8. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Verschrikkelijk! Moet ik nog eerder naar m'n werk, want geloof me de files worden er echt niet minder op.
    Het wordt met de dag idioter hier, wijzig dan alleen de max snelheid in de spits en daarbuiten niet!
    Gewoon weer een mooie gelegenheid om een paar ambtenaren neer te zetten met foto camera's, zo stonden ze gisteren weer te flitsen in Alkmaar bij wegwerkzaamheden die al klaar zijn (!) Omdat die wegwerkers te lui zijn om de borden om te draaien kunnen die kloothommels weer een camera neerzetten!
    Kut land!
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2005
  9. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan moet jij ook weten dat het bij de A13 (Schiedam) wel heeft geholpen na verloop van tijd. In het begin zal deze maatregel niet direct effect hebben maar zodra iedereen er aan gewend is zal het toch wel (een beetje) effect hebben.
     
  10. Puran

    Puran puran

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je 80 rijdt ipv 100/120 ben je langer onderweg, dus wordt het drukker.
    toch?
     
  11. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Nee, als iedereen zo snel mogelijk probeert te zijn en dus gaat inhalen, afsnijden, haastig en irritant doen is dat natuurlijk smeriger, gevaarlijker èn het duurt allemaal nog langer: Als iedereen rechtdoor 80 rijdt stroomt alles constant door, geen reden om net die ene auto in te halen en af te snijden want je bent er allemaal even snel... Als je van 100 naar 120 optrekt om vervolgens weer na 10m. te remmen naar 80 enz. stroopt het verkeer op omdat de mensen achter je ook weer remmen, gas geven remmen etc...
     
  12. Puran

    Puran puran

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    0
    als je 100 rijdt stroomt het ook wel door, waarom niet? als er normaal wordt gereden, bij 80 wordt er heus ook afgesneden, haastig gereden e.d.
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ik kom daar niet vaak met de spits, maar als ik daar kom is het altijd superdruk...helemaal als het vanuit Den Haag is dan is er bijna altijd file, omdat mensen afremmen voor de 80 km zone...
     
  14. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    omdat vrachtauto's maar 80 mogen en dat levert nog al eens gevaarlijke situaties op. en wat is nou beter even wat langer onderweg (laten we zeggen 20 minuutjes) of een uur in de file staan?
     
  15. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Vrachtwagens mogen 90.
     
  16. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Als iedereen netjes precies 100 rijdt en niet gaat inhalen en van baan verwisselen (om bijv. net die ene auto voor te zijn) heb je gelijk...

    Helaas gaan mensen alsnog proberen harder te rijden dan 100 (en vrachwagens langzamer) en dan krijg je de situatie die ik net beschreef. Wanneer iedereen netjes 80 rijdt (geforceerd door flitsers) hoef je niet perse achter die vrachtwagen/ouwe oma voorbij te gaan omdat het geen tijdwinst oplevert, maar wel een boete. Resultaat is dat iedereen een nette afstand kan houden zonder bang te zijn dat er iem. tussen piept. Geen remmen en optrekken = lekker door tuffen ;)

    /ed: Dit is natuurlijk het theoretische idee erachter. Dat mensen van 100 op de meter afremmen naar 80 is dom (zone staat ruim van tevoren aangegeven) en verzwakt dit effect aanzienlijk...
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2005
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Als het druk is hoeven maar een paar mensen af te remmen, en dan heb je door een soort domino-effect al een file te pakken.
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Rijkswaterstaat & de TU Delft hebben onderzoek gedaan naar het ontstaan van files en is tot de conclusie gekomen dat files ontstaan door twee redenen: of er is teveel verkeer op de weg of er is een ongeluk. Ongelukken op de snelweg ontstaan vaak omdat er met een te hoge snelheid gereden wordt. Gegeven het feit dat de nederlandse snelwegen vol zitten is het sowieso al lastiger te anticiperen op de andere weggebruikers en de kans op een ongeluk is dus hoog. Sneller rijden maakt anticiperen nog lastiger (en dan hebben we het nog niet eens over de langere volgsafstand van auto's). Ik denk dat het een goede maatregel is, een lagere snelheid betekend minder ongelukken en daardoor uiteindelijk een betere doorstroming
     
  19. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Als we nou gewoon eens allemaal op bio ethanol waren gaan rijden 10 jaar geleden dan hadden we die hele kermis nou niet. Met dank aan de oliemaatschappijen.
     
  20. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus jij ben er van overtuigd dat als er 2 vrachtwagens rijden en 1 rijdt er 78 en de ander 80 dan gaat die 2e er echt nog wel voorbij. Als je dat niet doet dan krijg je daar achter weer auto's die ze alletwee weer inhalen of er nog langzamer achter gaan rijden. Volgens mij maakt het dan weinig uit of je 80 of 100 rijdt. Zoiezo zouden ze vrachtwagens ook gewoon 100 a 120 moeten laten rijden. dat kan in het buitenland toch ook gewoon? dus waarom hier weer niet.
     

Deel Deze Pagina