1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

A1 Grand Prix series

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 24 sep 2005.

  1. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vond het echt een super circuit idd, had wel iets weg van monaco:)
    had verwacht dat er echt veel meer crashes zouden komen als je zag hoe smal sommige stukken waren en als je de eerste bocht zag, maar het viel me wat dat betreft wel mee.
    over 2 weken racen ze in indonesie, weet niet echt veel van dat circuit.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    [​IMG]

    Alstu :)
     
  3. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, cool circuit, werd altijd gebruikt door de Superbikes.
    Lekker snel met veel S-bochten.

    Alleen de finish hoort op het onderste rechte stuk te zitten ^^
     
  4. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees net dat mensen zeggen dat Jos gas los moest laten, maar als je in een bocht gas los laat, begin je juist te spinnen. Dan had ie waarschijnlijk in de muur gelegen.

    Magoed, twaren 2 schitterende races, dak ging eraf hier :).
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dus alle bochten worden volgas genomen??
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, maar wel remmend of gasgevend. Je hebt meer grip als je een klein beetje throttle geeft of een klein beetje remt (omdat je auto dan op de weg gedrukt wordt). Ik denk idd dat jos gespint was. Jammer dat hij z'n bak liet afslaan. Anders zaten punten er nog in. Denk overigens wel dat wanneer hij 2de geworden was, de hoofdrace niet gewonnen had :p
     
  7. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dat weet ik wel, maar ik bedoelde ook niet dat hij zover moest doorgaan met inhalen. Hij had het van mij niet eens meer hoeven proberen, nadat hij de buitenkant had gekozen, en dan is het nog wel mogelijk om gewoon terug te gaan.
     
  8. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    het was op dat circuit zowiezo erg lastig in halen en in die bocht waren er al ontzettend veel coureurs in de traingen gespinnt of gecrasht dus hij had de gevolgen kunnen weten.
    het was gewoon een domme beslissing die genomen werd door hoge druk en emoties en dat kan je hem niet aanrekenen denk ik.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Volgens mij niet, want zoals hij zelf zegt: "Ik had die actie zo nog een keer gedaan."

     
  10. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de kwali ook gezien.

    Het circuit iig is IMO mooi. :)
    Brede rechte stukken met veel S-bochten waardoor inhalen wel goed zal gaan lukken. Hopelijk morgen iets meer regen dan in de kwalificatie, dan is het voor Jos makkelijker naar voren te komen. :cool:

    De prestatie van Jos zélf vind ik tegevallend, met het oog op de andere races. Je mag van een man van zijn kaliber toch wel top 5 plaatsen verwachten. Hij staat nu achter coureurs die vaak voor "amateurs" worden uigemaakt.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Jep, maar hij had dus een probleem met zijn linker voowiel. Zo heeft de bandenfirma zelf toegegeven.

    En als er normaal gesproken al veel mensen crashen, hoe gaat dat dan in de regen 8) Ik ga morgen in elk geval voor de buis gekluisterd zitten. Helemaal nu Jos met een top-5 auto als 13de start.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2006
  12. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    schitterende sprintrace weer van verstappen, van de 13de plek geklommen naar een 7de plek als startplek voor de hoofdrace.
    erg netjes en bewijst maar weer hoe goed jos verstappen naar voren kan rijden.
    over 15 minuten---->hoofdrace
     
  13. SplinterCell

    SplinterCell Guest

    en daar verneukte hij het toch best wel hard :D
    2x 2e ligge en zo weggeven 2e keer er dan op het einde afgeduwt worden.. et zit em zoals gewoonlijk weer niet mee..|:-
     
  14. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, maar hij kon er weinig aan doen maleisie duwde hem gewoon de grintbak in en had ook pech dat ie zn pitstop op zo'n verkeerd moment deed.
    verder snap ik niet hoe die zo slecht is geindigd aangezien je hem constant mensen voorbij zag rijden:confused:
    nu is canada eerste geworden terwijl verstappen canada minstens 2x in had gehaald?:confused:
    maar toch een plaatsje in de ranglijst gestegen al was een podiumplek wel erg dichtbij...
     
  15. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Weer een leuke race :), alleen jammer voor Verstappen dat hij een aanrijding had me Maleisië, anders had hij misschien wel weer op het podium gestaan :). In elk geval zesde is een mooi resultaat. En volgens mij staat Nederlander nu ook zesde in de stand :)
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Kut actie van Alex Yoong. Dat was in mijn ogen wel een drive-through waard. Anders was Jos 2de of 3de geworden. Verder wel een leuke race, maar o wat veel slippertjes. Ik ben blij voor de coureurs dat het niet regende.

    Hij reed eerst heel veel mensen voorbij, maar toen deed hij een verkeert geplande pitstop. Toen reed hij weer heel veel mensen voorbij, maar toen werd z'n achterkant weggetikt.
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Het was wel een leuke race, maar ik denk toch dat het tijd wordt voor een aantal om eens hun verstand te gaan gebruiken. Team Canada startte namelijk helemaal achteraan op de laatste plaats en ze kregen ook nog een drive-trough-penalty, maar toch winnen ze de race, dan doen de anderen toch iets verkeerd lijkt me :+
     
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    idd. Ik heb het later nog even terug gekeken en het aantikken zelf was niet wat Jos deed spinnen, dat Alex Yoong vervolgens tegen het achterwiel van Jos aan blijft sturen inplaats van de bocht insturen veroorzaakte de spin. Was een sneaky actie. Banden die elkaar raken, etc kan altijd gebeuren maar dit vond ik verdacht veel op expres eraf rijden lijken.
    Verder een zeer goede race van Jos. Mooie sprintrace en een goede hoofdrace. Op het moment dat ie ging pitten had ik wel zoiets van te vroeg, uiteindelijk pakte dat toch nog goed uit omdat ie er een mooie inhaal race van maakte. Achteraf gezien had ie misschien beter met de eerste pitstop mee kunnen gaan. Goede race ook van die canadees en dat met 1 pit en 1 drive-through en ook nog komende van plaats 20. Petje af.

    Voor de rest, mooie baan en ook goed camera werk. En langzaam maar zeker wordt het hele spelletje ook met elke race professioneler, tenminste naar mijn idee. Volgende race over 2 weken en ik kijk daar zeker op vooruit.
     
  19. PFV Triton

    PFV Triton Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat jos er af gebeukt was hij heeft echt zoveel pech. Maar voor de rest seker een leuke race.
     
  20. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Aankomend weekend is het weer zover , de volgende A1 GP staat op de kalender.
    Deze keer wordt er gereden in Mexico, hoe schatten jullie de kansen van team Ollanda in ??
     

Deel Deze Pagina