1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

A1 Grand Prix series

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 24 sep 2005.

1. Gunther

Gunther ///M Power

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe meer races hoe beter. De racerij gaat voetbal ownen :) .

Stel je eens voor: het NOS sportjournaal gaat bijna alleen over de racerij, tussendoor nog een samenvatting hockey en een kleine medeling over voetbalen daarna weer alleen racen.
    Klinkt gek, maar dat is de situatie nu maar dan met voetbal |:- .

2. JeePee

JeePee Guest

Jaaaaa!
    Gunther for President!

Lijkt me heerlijk, alleen zal het waarschijnlijk nooit gebeuren :'-(

Ook in de krant: Zooooooooo veel voetbal (3 tot 4 pagina's) en zo'n piep klein stukje F1. Ze schreven niet eens over de DTM in Zandvoort waar zo'n 80.000 mensen naartoe kwamen (De Volkskrant red.)
    Hoor je studio sport ooit over F1 praten? Haast nooit toch?

Nu heb je studio voetbal, en dan, 'Studio Motoracen' :+
    (veel omroepen en kranten lijken te vergeten dat er naar een F1 race rond de 1 miljoen mensen kijken, alleen in NL al)

3. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Check elke maandag avond dan RTL Autosport ;) Alleen maar autoracen (I)

Ohja, en Studio Sport heeft geen F1 rechten, vandaar. F1 rechten zijn namelijk onnoemelijk duur, zelfs Eurosport doet niet aan F1.

Daar zal het wel aan liggen (gedeeltelijk)

Graag gedaan :cool:

4. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    En ja hoor, Verstappen lag er alweer uit in de eerste bocht..... :mad:

5. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Maar heeft zich goed hersteld in de lange race. :)

6. [JeLL!e] HALO

Leuk Bevonden:
    3
    Ja dat zeker, toch erg jammer dat hij nog die drive-thru moest maken. Anders had hij helemaal een goede positie gehad, hij zat daarvoor nl. geloof ik achter GB?

7. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Uhu, idd. Dan was misschien zelfs een podiumplaats ofzo mogelijk geweest.

8. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Idd, want hij lag vlak achter die Brit en die is uiteindelijk 2e geworden.

Dit leek btw net op de vorige race voor Jos, qua resultaat dan. Weer van achteraf moeten komen en 7e worden na een prima race.

Laatst bewerkt: 9 okt 2005
  9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Heb de race niet gekeken. Hoe is Verstappen uitgevallen? Eigen schuld of werd hij gebeukt?

10. JeePee

JeePee Guest

Wat een stelletje amateurs daar zeg, bij de A1GP.
    Niet alleen de kwaliteit van sommige coureurs, maar ook de pitstops. Die zijn echt om te huilen.
    Moet je kijken hoeveel drive-thru's er waren door dat er 'te veel' mannen aan de auto zaten. Nou, lekker getrained hoor. Wie gaat er nou helpen een wiel vast draaien terwijl iemand er al mee bezig is. Dat wéét je toch?!
    Van mij mogen ze ook nieuw apparatuur kopen, zo'n monteur moest tijdens een pitstop z'n eigen 'wiel-vast-draaier' (op plat nederlands) repareren. Nee, nou, daar win je een race mee :confused:

Ook is er minder spectacel dan ik voor het seizoen verwacht had. Niet alleen mis ik te weinig inhaal acties, iets wat ze belooft hadden, maar ook vind ik de auto's véél te sloom, en is het verschil tussen wel -en niet je powerboost indrukken veel te klein.

Deze race was IMO never nooit op te boksen tegen de F1 race die vannochtend gereden werd, mede door de op TV-uitziende 'lage' snelheden van de A1GP auto's. Ze hebben echt nog werk te doen...

Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2005
  11. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Die pitstops waren inderdaad het toppunt van amateurisme en in de F1 rijden idd ook de betere coureurs rond.

En je hebt ook gelijk als je zegt dat de F1 vandaag beter was als de A1, maar twee weken geleden was het andersom. Toen hadden we een A1 race vol gevechten en een F1 race waarin niets gebeurde.

12. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de A1 juist leuk om te zien! :)

De pitstops zijn idd minder spectaculairder, maar ik vind het wel wat hebben allemaal. Ik bleef er iig geboeid naar kijken. Het is gewoon jammer om te zien, dat mensen meteen weer gaan vergelijken met de F1 ( :{ ). Er hoeft niet één cup beter te zijn dan de ander.

Voor de winter is dit een leuk alternatief om te kijken, ze racen op leuke en minder voor de hand liggende circuits, overal gezien meer spectalel dan de gemmidelde Formule-auto race en ik vind het landen-gedoe wel grappig.

Wel jammer dat de Lauzitsring zo weinig 'sfeer' heeft, iig veel minder dan Brands Hatch, maar er komen nog zat leuke circuits dus.....

De A1 GP series is IMO iig een leuke cup, vooral als er geen sport op is in de winter. :9

_0/ _0/

Ik hoop dat op de volgende race in Eastern Creek Jos meer geluk heeft in de sprintrace en dus meer kans maakt in de hoofdrace.

Ik denk dat als Jos een goede startpositie heeft, een podiumplaats zeker niet uitgesloten is.

Laatst bewerkt: 9 okt 2005
  13. JeePee

JeePee Guest

Dat doen die organisatoren toch zelf?
    De auto's missen echt snelheid, en daardoor is het voor mij een stuk minder aantrekkelijk om naar te kijken. Ook zijn de veel beloofde inhaal acties niet echt een succes. Die boostknop levert volgens mij ook maar 20 tot 30 pk meer op (toch...), dat is echt niet genoeg om iemand voorbij te gaan.

Ook begin ik mij te ergeren aan Allard Kalf. Hij is veelste veel pro-Nederland. Opmerkingen als: "Als de mensen zo blijven uitvallen komen we nog op het podium." terwijl hij 10de staat ofzo, of toen er bij de start 2 auto's afsloegen: "En we hebben er al weer 2 te pakken, dat gaat lekker." Ja, haha, van 22 naar 20ste, joepie |:-

Als er echt geen betere coureurs in de A1GP komen weet ik haast zeker dat ik niet elke race ga zien deze winter. Zet mijn oma in een A1GP auto, en die maakt ongetwijfeld minder fouten dan de meeste coureurs die er nu rijden.

14. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Dat het met de F1 wordt vergeleken is niet meer als logisch aangezien de twee races tot nu toe samen vielen met een F1 race. Daarnaast wil de A1 zichzelf graag als een topcompetitie profileren en dat maakt een vergelijking met de absolute top van de autosport niet meer dan logisch.
    _0/ _0/

En als je ziet wat voor fouten en worden gemaakt tijdens die pitsstops dan kan je van niets anders spreken dan van amateurisme (slechte voorbereiding en kennis van de regels). Dat betekent niet meteen dat deze klasse bagger is, ik vind het tot nu toe hartstikke mooi, maar daarom mag je nog wel de zwakke punten aanduiden.

15. [JeLL!e] HALO

Leuk Bevonden:
    3
    Het staat natuurlijk ook nog in zijn kinderschoenen, het is voor iedereen nieuw. Als je deze klasse na een (paar) jaar weer bekijkt, is het niveau denk ik echt wel hoger.
    Ik had graag gezien dat ze ook even op Zandvoort komen rijden, maar dat zit er toch niet in....

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Die komen er ook ongetwijfeld, of dat dit seizoen nog is geen idee.
    Maar de hele klasse staat nog in zijn kinderschoenen, tuurlijk gaat nog niet alles op rolletjes en zijn de pitsstops idd van mindere kwaliteit.
    Maar geef dat enige tijd en dit kan echt een hele leuke klasse worden.
    Niet snel, vergeleken met de f1 niet. Maar ze zitten kwa snelheid tussen de gp2 en f1 in. Langzaam is het dus zeker niet.
    Regels zijn b.v. ook nog niet duidelijk, neem b.v. die herstart. Monteurs stonden nog bij de auto van brazilie terwijl ze in de warm-up gingen. Toch mocht ie echter bij de herstart gewoon op de plaats blijven staan. Beetje vaag.
    Dat zijn echter van die dingen die gewoon nog niet helemaal goed zijn, dat zal echter heus wel veranderen.
    En wat mij betreft hadden we een fantastisch race-weekend. Een erg mooie race in de f1 en ook zeker geen slechte in de A1.

17. JeePee

JeePee Guest

Je vat verkeerd op met wat ik met 'sloom' bedoel. Ze zijn zeker niet sloom, maar op TV ziet het er wél sloom uit. Komt misschien door het uiterlijk en de rijstijl van de auto's en de manier van filmen, maar het ziet er voor mij niet zo spectaculair uit als de F1, GP2, en zelfs DTM. Als je daar op de tribune zit zal het natuurlijk wel spectaculair zijn, maar het komt op de TV voor mij verkeerd over.

18. Gunther

Gunther ///M Power

Leuk Bevonden:
    0
    De A1 heeft geen TC, ABS en andere electronische hulpmiddelen. Sommige F1 coureurs trekken bijna alleen maar op met hulp van de TC, dan maak je minder snel fouten. Voordeel van de A1 is dat het 'puurder' is, maar daar staat tegenover dat er eerder foutjes worden gemaakt.
    Sowieso heb ik m'n twijfels bij minstens 60% van het deelnemers veld. Naamsbekendheid zegt niet alles, maar een beetje fatsoenlijke CV is wel zo handig als je in een 500+ pk bolide stapt.

Zelf snap ik ook niet waardoor de A1 zo langzaam oogt. De auto's hebben ongeveer evenveel vermogen moeten hebben als een DTM bak, maar zouden lichter moeten zijn en meer downforce.

19. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is TC?

20. JeePee

JeePee Guest

DTM heeft ook geen hulpmiddelen, en hebben evenveel PK onder hun riem. Daar worden beduidend minder fouten gemaakt. Formule 1 heeft trouwens ook geen ABS. F1 trekt trouwens niet alleen maar op met TC. Kijk maar eens naar die graphic tijdens de race. Wanneer dat gele lampje gaat branden gebruiken ze TC, en dat is zelden, behalve in de regen. Soms ook maar een halve seconden, maar het is niet zo dat TC gedurende het hele rechte stuk aanstaat.

Deel Deze Pagina