1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

A1 Grand Prix series

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 24 sep 2005.

1. JeePee

JeePee Guest

Traction Controll. Helpt je om wielspin te voorkomen bij het accelereren.

2. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je het de tijd moet gunnen, er zijn pas 2 races gereden, vanaf volgend seizoen zuller denk ik beter coureurs zijn, duidelijkere regels met de pitstops etc. Nu moet alles nog een beetje op z'n plekje vallen zegmaar. :)

3. Gunther

Gunther ///M Power

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens Remon hangt het van de coureur af. Hij had er eens op gelet, en kwam tot de conclsuie dat onzer held R. Doornbos erg weinig to geen gebruikt maakt van de TC maar het schijnt dat beide Renault coureurs erg veel gebruik maken van de TC. Misschen iets om op te letten bij de volgende race.

4. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    En waarom hebben ze dat niet altijd aanstaan?

(sorry voor de n00b-vragen trouwens :9 )

5. JeePee

JeePee Guest

Omdat TC zorgt voor minder motorvermogen. Gedurende de tijd dat Traction Controll aan het werken is wordt de motor als het waren 'afgeknepen'. Daar verlies je snelheid mee. TC is eigenlijk gewoon een hulpmiddel om te voorkomen dat je wegslipt bij het accelereren als je per ongeluk teveel je voet naar beneden doet, maar het is niet de bedoeling om maar volgas te gaan en denken dat TC het wel oplost, want hier verlies je dus tijd mee.
    Denk wel dat je in de Formule 1 900+ PK achter je hebt zitten, en met zo'n hoeveelheid ben je een auto snel kwijt. Kijk maar eens terug naar de start van Robert Doornbos in Hockenheim, toen zijn TC stuk was.

In tegenstelling tot de F1 heeft een A1GP auto 'maar' 550 PK, dus ze zouden minder snel weg slippen als een F1 auto zonder TC. Vaak is het niveau van TC tijdens het rijden ook nog in te stellen. In de regen rijdt men vaak met TC op het maximum, terwijl sommige coureurs hun TC misschien wel uit hebben staan op droog weer.

Vaak is het ook zo dat wanneer je over een hobbeltje rijdt, dat dan de TC ingrijpt, terwijl dit helemaal niet nodig is. Hierbij treedt dus verlies aan acceleratie op, en daardoor is het beter om het niet altijd aan te hebben staan.

6. JeePee

JeePee Guest

*kick

YEAHHHH!!!
    4de :D

p.s: Wat is die powerboost toch een flop zeg. Deze race waren er 2 in gevecht, en de voorste gebruikte zijn boost, en de achterste niet, en toch ging de achterste er voorbij 8)

7. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ja idd, die powerboost komt tot nu toe niet echt goed uit de verf. Nadeel is natuurlijk dat veel coureurs hem tegelijk gebruiken waardoor het dus niets meer uitmaakt.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Toffe actie weer van Jos :{

9. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, maar het was wel een beetje een chaos tijdens de herstart. Jos probeert tenminste te racen en mensen in te halen. Af en toe gaat dat fout. Maar hij heeft aardig goed gereden dit weekend

10. JeePee

JeePee Guest

Hij lag toch voor Firman toen hij crashte?
    Firman is 3de geworden :{

11. Gunther

Gunther ///M Power

Leuk Bevonden:
    0
    Die commentator is wel errug pro-verstappen. Een beetje optimisme is leuk, maar het realisme is ver te zoeken :{ . Als je gaat hopen op een SC dan vind ik dat best irritant.
    Ik vond het een erg leuke race, veel spannende gevechten en er was altijd wel wat te beleven. De A1GP is leuk genoeg om de winter door te komen.

12. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Precies, hij probeerde zelfs die Duitser de schuld te geven van de crash van Verstappen. Terwijl gewoon duidelijk was dat Verstappen te laat remde, hetgeen hij zelf ook al heeft aangegeven.

Voor de rest een hele goede race, veel actie en spectakel.:cool: Verstappen natuurlijk uitermate zwak. Qua snelheid was het op zich prima, maar hij heeft twee grote fouten gemaakt die hem misschien wel een podium hebben gekost.

13. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Zekers *)

Zoveel actie heb je zelfs bij de gemmidelde MotoGP en DTM wedstrijd niet. De auto's hebben weilliswaar niet zoveel snelheid als de F1, maar daardoor heb je wel meer gevechten. :)

Jammer van Jos, hij probeerde het, maar was gewoon iets te gretig, anders had d'r nog wel een podium ingezeten.

Alard Kalff vind ik idd té pro-Nederlands. Het viel nog mee dat 'ie niet riep toen Jos crashte: "Maar wat nou als Jos de baan op komt en iedereen voor hem zijn PowerBoosts heeft verspeeld, dan kan het er nog wel eens héél rooskleurig uit zien voor Nederland" :+

Met bijv Olav Mol zou het allemaal wat leuker zijn maarja, je kan niet alles hebben. :9

A1 is IMO iig een leuk alternatief voor de F1, welliswaar niet zo snel, maar wel spectaculairder.

Ook sterker races van Brazilie en Frankrijk. Weten jullie waarom Brazilie en Nederland bleven staan met de start?" :confused:

Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik vind dat Allard zo langzamerhand wat Olav Mol trekjes begint te vertonen, want hij is idd teveel met Verstappen bezig. Maar waar ik mij meer aan stoor bij beide commentatoren, is dat ze telkens proberen coureurs af te branden, want waarom nou Tocachello de hele race afbranden op een actie die hij in de kwalificatie deed :confused:

Maargoed de race zelf was leuk om te zien. Volop actie, maar wel jammer dat het om de leiding niet echt spannend is geweest, net als in de vorige race...

15. JeePee

JeePee Guest

Deze race zijn er 5 auto's blijven staan. Eén in de opwarmronde, twee bij de start, en nog eens twee tijdens de pitstops. Op de Lausitzring waren het er maarliefts 6 op de zondag.

16. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar ik vroeg WAAROM??? :+

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gister helaas niet kunnen kijken, maar zag vanmorgen wel een mooie foto in de krant. :)

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik denk dat het niet echt een flop is, ik denk alleen dat niet elke coureur hem op het goede moment gebruikt.
    Bij die actie die jij bedoelde zat de achterste in de slipstream van de voorste, als je dan die powerboost gebruikt (als voorste zijnde) neem je alleen maar die andere met je mee.
    Volgens mij kan je hem beter gebruiken wanneer de achterste naast je zit of in ieder geval niet in de slipstream zit.
    En natuurlijk maakt het ook nog uit wat de afstelling van de auto is. Kan best dat de achterste aardig wat minder vleugel had staan waardoor ie toch al sneller was op het rechte stuk.
    Ik moet wel zeggen dat ik het alleen maar een aardige toevoeging vind, als er geen powerboost in de A1 zou zitten zou ik het ook best vinden.

Hij maakte een inschattingsfout die ie vervolgens ook toe gaf. Een fout die hem de race kostte, true.
    Maar om nou te zeggen "weer". De vorige twee races werd ie van de baan gereden en reedt ie vervolgens 2 enorm goede inhaal races.
    En ook deze race was ie weer goed onderweg, ondanks de start.
    Maar ja het zal me niet verbazen als vandaag weer in elke krant een foto van jos in de grindbak staat.

Ik vind Allard ook even "te"
    Tuurlijk is het logisch dat je voor nederland/verstappen bent. Maar het kan ook overdreven worden en dat is momenteel een beetje het geval in het commentaar van Allard.
    Ook dat gehamer op de fout van Tocachella vond ik onnodig, tuurlijk was het onsportief van hem. Maar hij is daarvoor op zijn fingers getikt en dan is het gewoon klaar. Dat Allard het dan nog tijdens de kwalificatie een Tocachellatje noemt vind ik nog wel grappig. Maar om dat vervolgens ook nog een keer vol te blijven houden tijdens de race's vind ik een beetje onnodig.

Ze lieten dat ik weet allebei de motor afslaan.

Vond het verder wederom weer een leuke wedstrijd.
    Tuurlijk was het zonde van die actie van Jos, had ie dat niet gedaan dan zat het er zeker in dat ie een goede plaats zou halen, misschien zelfs het podium.
    Maar ja, wil je vooraan eindigen dan moet je toch inhalen en dat gaat vaak goed maar ook wel eens niet.
    Hele sterke race van Alexandre Premat, jammer dat Piquet jr zijn auto liet afslaan tijdens de start want ik ben wel benieuwd hoe de uitslag dan was geweest aangezien hij ook een zeer sterke inhaal race reed.

19. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    De wedstrijd zat idd vol met inhaalacties en andere gebeurtenissen.
    Gistermiddag was bijvoorbeeld ook de MotoGP die bekend staan om hun vele inhaalacties, maar toch konden ze op dat punt niet tippen aan de A1 die ook nog eens op Estroil reden, een circuit met maar één inhaalpunt.
    Volgende week op Eastern Creek:

Jammer dat ze (weer) op een wat smaller circuit rijden. Brands Hatch en Estoril zijn in principe ookal van die circuits waar inhalen moeilijk is. (al was daar weinig van te merken :D ) Maar nu dus weer op een relatief smal circuit in Australië waar weinig inhaalpunten zijn.

20. JeePee

JeePee Guest

Hoe laat is die race, en wanneer wordt hij herhaalt?

* Is té lui om zelf te zoeken :cool:

Deel Deze Pagina