1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

A1 Grand Prix series

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 24 sep 2005.

1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het niet weten, zal in de loop van het weekend wel duidelijk worden...

2. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Jos heeft de vrije trainingen in ieder geval goed gedaan! :)
    Hopelijk kan hij nu eindelijk een keer het podium pakken...

3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    oh lala, dat belooft weer lachen gieren brullen te worden:D
    ik vind dit echt zo vet, veeel vetter als f1:)

ik zie in de 2de bocht na de start een paar gevaarlijke situaties ontstaan:D

4. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop iig van wel. :D

De eerste bocht is een super snelle naar links, dan vervolgens een recht stukje naar die linker hairpin, vooral met de start weet ik zeker dat er wat zal gaan gebeuren.

Zeker als je je bedenkt dat de coureurs achteraan niet echt van een hoog niceau zijn. Wie weet al crashes in bocht 1. 8)

5. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    even wat tijden:

vandaag half 6 kwalificatie voor de sprint.
    morgen 3 uur: de sprint
    morgen kwart over 4: de race:D

als ik me niet vergis zijn het vanwege het tijdsverschil allemaal live herhalingen?

Laatst bewerkt: 5 nov 2005
  6. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk het wel ja...

Vraagje?

Kijg je eigenlijk ook punten voor de Sprint-races. Jos werd in Estoril daar bijv 4e, heeftie daar pnt voor gekregen?

7. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    zou best kunnen hoorde er wel iets over dacht ik, maar durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het belangrijkste is de plaatsing voor de echte race natuurlijk:)

8. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is waar, maar dan zou de kwalificatie, een kwalificatie zijn voor de volgende kwalifiactie.... :confused: ofzo :+

9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt de kwalificatie (vergelijkbaar met de f1), die wordt over zo'n 20 minuten gereden.
    je kwalificeerd je dan voor de plek op de sprint, dat weer een kwalificatie voor de echte race is, maar bij de sprint racet iedereen tegelijk.

10. JeePee

JeePee Guest

Die tijden...
    Zijn die 's nachts of gewoon rond de middag?

11. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    overdag natuurlijk, duh:)

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    In de sprint race kun je even veel punten verdienen als in de hoofdrace maar geen prijzengeld :)

13. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Dank schön, weer wat geleerd :+

14. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    en ja het was weer een enorm spectaculaire race, met een japanner afgevoerd naar t zieknehuis, dat was ook een enorm ongeluk die die had.
    jos is geindigd op een mooie 4de plek, frankrijk is weer eerste geworden.
    veel uitvallers, veel crashes veel sc situaties.
    was weer erg vet; volgende week maleisie.

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    In 2 weken ;)

16. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal met je eens! :)

A1 heeft niet dat magische van F1, maar is zéker wél spectaculairder dan de F1.

Alleen dom van de Engels man, anders laat je je ff 5 keer achter elkaar foppen. :{

17. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Veel crashes en safety car situaties vind ik...

18. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ja, die Kerr was idd nogal suf bezig. Was wel weer een mooie race maar vond het toch wel jammer dat er zo lang achter de safety car gereden moest worden. Ik snap ook wel dat daar weinig aan te doen is, maar ja toch jammer.

Waren er trouwens ook nachtraces in de A1, meen een keer zoiets gehoord te hebben maar weet het niet zeker.

19. JeePee

JeePee Guest

Tja, één woord: Amateurisme. Ik geef toe dat deze race spectaculair was, maar dit was niet te danken aan de hoge kwaliteit van de coureurs, maar alleen om het lage niveau van de coureurs. Als jullie de A1 boven de F1 verkiezen, alleen maar omdat er meer crashes waren dan weet ik het ook niet meer. Er waren amper mooie inhaalacties waar iedereen ongeschonden doorheen kwam. Aan de leiding was er niks te beleven, want FRA was verreweg het snelst. Er wordt veel minder dan ik verwacht had ingehaald. De enige mensen die inhalen zijn top 5 coureurs die door omstandigheden achter in het veld terecht komen. Verder wordt er tussen coureurs van dezelfde kwaliteit amper ingehaald, of dit moet gepaard zijn met rondvliegende brokstukken. Een crash op z'n tijd is wel leuk, maar dit is té. Ook zie je dat Verstappen - iemand die niet bang is om iemand in te halen - niet voorbij een langzamere auto kan komen, terwijl je dit bijvoorbeeld in de DTM wel ziet, zelfs in de kop van het veld. De race leek leuk te worden, maar na de zoveelste crash dacht ik toch echt: "Jongens, jongens toch, leer toch eens rijden."

A1 heeft in mijn ogen hetzelfde niet een hoger inhaal gehalte dan de F1. Zoals ik al zei halen gelijkmatige coureurs onder elkaar amper in zonder brokstukken, en dit is in de F1 net zo. Coureurs halen elkaar wel in wanneer een véél snellere coureur achter een langzamere zit, en dit is in de F1 net zo. Hierbij komt kijken dat de F1 veel en veel sneller gaat, en de kwaliteit van zowel monteurs als coureurs op een schaal van 1 tot 10, 9 punten hoger ligt. Daarom is de A1 niet wat ik er van verwacht had.

20. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Het inhaalgehalte ligt IMO te wijten aan het circuit waar op gereden werd. Eigenlijk geen één goed inhaalpunt...

Let maar op, over 2 weken in Maleisië, daar zullen denk ik heel veel inhaalacties komen.

Het is idd wat minder proffesioneel dan de F1, maar mij kan dit niet zoveel schelen. Er zo'n ook nog maar 4 raceweekeinden geweest dus ja.

Voor mij is dit iig een erg leuke klasse. Alleen maar jammer voor jou dat jij niks hebt te kijken deze winter. Qua racen iig.

Laatst bewerkt: 6 nov 2005

Deel Deze Pagina