1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

A1 Grand Prix series

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 24 sep 2005.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Je weet dat je hierop gaat rijden, en dan moeten ze ons niet gaan beloven dat deze klasse barst van de inhaalacties. En hier kan je btw wel inhalen (V8 Supercars red.), vooral bij de hairpin, en bij de laatste bocht. En daar heeft in de A1 niemand ingehaald, terwijl dat juist voorop zou moeten staan.
     
  2. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Formule auto's zijn anders dan Touring-auto's he ;)

    Bij Formule auto's kan je nou eenmaal moeilijk achter iemand duiken in een bocht.
    Maar desondanks, ik vond niet dat er zo weinig werd ingehaald ofzo. Om de paar rondjes zag je wel een herhaling van een inhaalactie o.i.d.

    Maargoed, wie mij tegenviel is BRA, Piquet was op Brands Hatch meesterlijk, maar moet het nu toch afleggen. FRA is veruit de sterkste, ik snap niet hoe zij hun auto zóveel sneller kunnen krijgen dan rest. _O_
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Jos zegt dat hij baalt van zijn Engineer. Alle andere hebben al jaren in de formule auto's gezeten, maar die van hem in de tourwagens. Jos z'n auto is dus niet goed, mede door zijn engineer, die van FRA is gewoon meesterlijk.
     
  4. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ja frankrijk is echt te snel gewoon, maar tegen mensen die kritiek hebben; het is pas een slordige anderhalve maand aan de gang, de f1 bestaat al tientallen jaren, en als je nu al ongeveer hetzelfde gevoel hebt als bij de f1 in anderhalve maand, dan wordt het nog super als het wat verder gegroeid is lijkt me...
    ik vind ook dat af en toe wat amateuristische dingen gebeuren, maar who cares, ik zit voor t eerst weer een volle race te kijken, bij de f1 keek ik alleen de start en het eind, hier zit ik elk moment op t puntje van mn stoel:D
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    ...ja, te wachten tot er weer een of andere n00b eraf vliegt.

    Je had het tegen de mensen die negatieve kritiek hadden...ik dus, dan begrijp je mij verkeert. Ik heb bij verre het gevoel dat dit zich kan opmeten met de F1. De Formule 1 is niks voor niks de top van de autosport, en dat geld voor mij in alle vlakken (meganica, teamwork, strategie, snelheid etc.) iets waar de A1 never nooit aan zal tippen.
     
  6. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeggen ze dan dat de A1 de top van de autosport is is?

    Alleen maar "the world cup of motorsport®" puur om het feit dat het met landen gaat enzo, maar van te voren wist je dat het niet harder ging dan de F1's dus dan moet je dat ook niet verwachten. Ze hebben gewoon minder middelen, zowel qua monteurs enzo als qua auto's enzo.

    Tuurlijk, er lopen wat mensen rond die eigenlijk te 'slecht' voor de cup zijn, maar dat jij het stom vindt dat het niet zo proffesioneel uitpakt als de F1 is jouw eigen fout want dat had je van te voren kunnen weten. ;)
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb veel f1 fans gesproken en die vonden de a1 allemaal veel vetter als de f1, boeiend dat het een beetje amateuristischer is...ik denk dat de a1 de f1 angstig dicht gaat naderen (misschien niet dit jaar al)....
     
  8. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het bijna even vet als F1 omdat het echt om landen gaat. Maarja, bij de gewone F1 gaat het om teams, dat is wel zo, maar dat boeit me minder. F1 is bij mij veel bekender , dat maakt het ook leuker.Over A1, tof is dat team NL dit afgelopen weekend goed gepresteerd heeft. Altijd leuk om te zien.
     
  9. lordtien

    lordtien For death and Glory

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het gewoon leuk om naar jos verstappen te kijken, en uiteraard voor ons vaderland. Die albers vind ik niet echt leuk om naar te kijken, ik vind hem maar een arogante zak (en kinderachtig, als je dat intervieuw met hem in de formule 1 magazine hebt gelzen, begrijp je vast wat ik bedoel) en doornbos heeft voorlopig nog geen karretje.

    Keek wel vaak f1 maar laatste paar races niet meer, enk kmoet zeggen dat ik van weekend ook niet kon intreseren om nar de a1 te kijke aangezien ik per ongeluk op internet de uitslag al had gezien.

    veel van die coureurs stellen inderdaad geen reet voor, ik vraag me echt af of ze in die landen echt niks beters hebben rondlopen, want er worden wel erg veel brokken gemaakt. ze rijden vaker achter de SC dan voluit
     
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    A1 kan het ook niet opmeten met de F1, in ieder geval niet op technisch nivo van de auto's.
    Dat kan je als nadeel zien maar ook als voordeel, jaren zoals Schumacher met Ferrari die zo dominant was dat niemand een kans maakte zal je niet snel tegen komen in de A1.
    Ik geef je op sommige punten zeker gelijk hoor, het gemiddelde nivo van coureurs in de A1 is gewoon te laag, het is nog amateuristisch, maar het allereerste seizoen is net begonnen, tuurlijk is het dan nog niet zo professioneel als de F1.
    Maar geef het een seizoen of 2 en dan zal je toch een grote verandering zien en dan kan je de A1 ook pas echt afrekenen op een paar van de eerder door jou genoemde min-punten.
    Een groot verschil zal al zijn als sponsers meer intresse in de A1 krijgen. Kwa auto's zal het niet uit maken, maar ik denk wel dat het gaat uitmaken kwa kwaliteit van de coureurs.
    En niet alleen dat zal verbeteren maar ook het hele plaatje erom heen, betere pits-crews, betere registratie en camerawerk, etc etc.
    Allemaal dingen die nu nog van een minder nivo zijn maar wel dingen waarvan je zal zien dat ze meer en meer verbeteren.

    Overigens moet je het ook niet meten met de f1 denk ik. Of als concurrent zien. Het is gewoon een hele toffe afwisseling op de F1 wanneer die in zijn winterstop zit.
    Het is wat dat betreft heel erg slim opgezet, want het grootste gedeelte van het seizoen hoeft het niet om tv-tijd te concurreren met de F1.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Heb je gelijk in, maar met amatuerisme doel ik ook op het feit dat sommige Pitcrews de regels nog niet kennen. Dat vind ik zo ontzettend raar. Ook is het pitapperatuur nergens. Een paar races geleden moest iemand tijdens een pitstop zijn (..ben ff de naam kwijt) pistool ding waarmee je het wiel vastmaakt reparen :confused: Ten eerste: Dat ding hoort niet stuk te gaan;
    Ten tweede: Waar is de reserver? Je zag die gast de pit in rennen om een schroevendraaier te pakken. En daar komt nog eens boven op dat er bij Piquet hetzelfde gebeurde de afgelopen race.

    Maarja, jullie weten ondertussen wel dat ik het slecht geregeld vind :+

    Trouwens, één van de coureurs uit, ik dacht China of India was nog maar 16 :confused: Dat ben ik ook, en ik zie mijzelf of een van mijn klasgenoten toch echt niet in de A1 Rijden. Die gozer is echt veel te jong, die hoort nog in een kart te zitten. Niet echt opmerkelijk dat hij zowat elke bocht een fout maakt.
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Bij de MotoGP 125cc rijden heel veel jonges van 16 maar het is wel heel erg vroeg.

    Maar als je het talent hebt, waarom dan niet?
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Voor op je 2e punt dat er een reserve moet zijn moet ik even reageren, want ik denk dat jij de formule 1 gewend bent waar ze van alles 2 hebben doordat ze daar enorme budgetten hebben. Hier wordt er met een minder groot budget gewerkt en daardoor moeten reparaties uitgevoerd worden.

    Ik bedoel rosberg was ook maar 17 toen hij voor het eerst een formule 1 auto teste. Das maar 1 jaartje meer. En als het land geen andere betere coureur kan vinden dan maakt hij mij niks uit hoe jong, of oud de coureur is.. zolang ze nissany maar niet inzetten8)
     
  14. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de laatste 2 wedstrijden gezien. Enerzijds ontbreekt er visueel een stukje snelheid, maar bij frontal camerastand zie je toch wel dat ze op sommige stukken ook gewoon loeihard gaan. Ik vond het eerst matig, nu bijna leuker dan de F1. Ik vind de F1 vooral minder geworden door de qualificaties. Vroeger zat dit wat mij betreft logisch in elkaar, de laatste jaren is het onvolgbaar voor mij geworden, en de logica is verdwenen. Je denkt, wat maakt het uit, het gaat om de race...Nou, het bracht me altijd in het zgn 'F1 weekend' ... Nu word ik zondag wakker en ga ik gerust wat anders doen...voor mij dus mainly door het gemis van een sterke qualificatie...

    Maargoed, A1 is best grappig....dat wordt nog wel wat...
     
  15. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    dat denk ik ook:D
    vooral met jos erbij is het natuurlijk extra leuk:D
     
  16. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Een reconstructie :+ :9 .

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    6 beelden zeggen meer dan 1000 woorden...:D
    jammer dat je niet de allerlaatste foto hebt, waar alleen nog de cockpit zeg maar over is, en motor en de hele mikmak door het veld liggen:D
     
  18. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah netjes Gunther, dit had ik nog niet gezien.

    Gruwlijke crash van die Jappanner, viel me trouwens wel op dat het bijna alleen maar betonnen muren waren daar in AUS.
    Als daar bandenstapels hadden gelegen was de klap voor de coureur zélf zoveel minder hard...

    Wie iemand ook waaróm hij eraf schoot. Die bocht was toch wel volgas te nemen? :confused:
    Misschien toch iets te 'amateuristisch' :+ (om JP ff een plezietje te doen :cool: )
     
  19. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Onbegrijpelijk dat ze daar bij de aanleg van het circuit geen oog voor hebben gehad.. (dat er crashes komen en dat het dus niet handig is om dat tegen een betonnen muur te laten gebeuren, dus)
     
  20. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan vele oorzaken hebben. De kans dat je op dat punt eraf knalt is klein, maar als je daar eraf gaat dan is er ook niets goed mis.

    Mogelijke oorzaken dat ie eraf vloog (ff snel een rijtje verzinnen :) ):
    - concentratieverlies
    - olie op de baan
    - vuil/rubbere dingetjes op zijn banden
    - banden waren helemaal gaar
    - kapotte aerodynamica waardoor hij grip miste
     

Deel Deze Pagina