1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aangesproken worden op straat.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ol' Capone, 23 nov 2005.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Dat is nogal logisch als je een ellie in je gezicht krijgt.
    Ik denk dat dit topic meer bedoeld is voor situaties zonder enig motief.
     
  2. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Kwam op zn boven arm en het was meer omdat ik hem ontweek dat ik tegen hem aan ging.
     
  3. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Kampers zijn inderdaad echt heel erg.
    Een collega van mij liep laatst met een vriend en nog een meisje van hem overstraat langs 3 kampers en werd hij zonder reden in elkaar geslagen. Niet een klein beetje maar gewoon echt het ziekenhuis in geslagen. Het is wel iets anders dan zomaar op straat uitgescholden worden maar toch heeft het wel iets van elkaar weg. Het slaat gewoon nergens meer op hoe men elkaar tegenwoordig behandelt hier.=(
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    [yt]B9acO4W9P1c[/yt]
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat laatste stukje!
     
  6. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Die ene twee filmpjes, die ene met die house mix en de ander de hele documentaire complicatie is echt geniaal. _O_


    "Je noemt me geen beunhaas he!!!"

    :lol:
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    :+

    [yt]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CpBZzDJQq0s&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CpBZzDJQq0s&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/yt]
     
  8. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    BRILJANT
     
  9. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Al zo vaak gezien maar ik blijf lachen:+
     
  10. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    HAHAHAHA, dat is het geniaalste fimpje ooit!!!
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nee hoor, dat is deze.
     
  12. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG die is zo mooi :lol:
     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Whahahahah die filmpjes zijn echt zo fucking geweldig! Ook om die filmpjes van Probleemwijken Woensel, Lau en Tinnie etc. lig ik altijd dubbel. Gewoon meesterlijk zijn ze! _O_
     
  14. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Waar zie jij die filmpjes?
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja man ik weet wat je bedoeld. heb er gelukkig alleen nooit echt last van verder. Ik heb heel soms dat ik gewoon naar huis fiets na werk en dan zie ik een tienertje voor me fietsen en ik bemoei me niet eens met die knakker, maar dan begint ie achter zich te kijken en duidelijk naar mij...op een uitdagende manier. Ach..ik negeer hem gewoon,simple as that.

    Wat ik ook wel eens had dat ik dan aan het fietsen was en van die scholieren die met z'n 3 of zelfs 4'en naast elkaar fietsen....duidelijk heel irritant aan het doen zijn want ze laten je haast niet inhalen...erg leuk vind ik dan om direct na het inhalen hun keihard af te snijden. Doet mij gewoon goed :) tering kids.
     
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Die filmpjes zijn echt ge-wel-dig!

    Om eventjes terug te gaan naar je startpost. Persoonlijk denk ik vaak gewoon dat het aan het niveau van de mens ligt. Ik zit op een school waar ook automonteurs en fietsenmakers etc zitten (MBO niveau 1 geloof ik). Ze staan met grote groepen te roken, stoere verhalen te vertellen over brommertjes, Mooi Wark en Golfjes 2, waarvan ik toch bij mezelf denk: "Daar zul je wel erg trots op zijn". Soms hebben ze dan ook nog het lef iemand een sukkel of een nerd te noemen. Persoonlijk schiet ik dan gewoon keihard in de lach, figuurlijk maar vaak ook letterlijk. Als ze later op die dag thuis komen, nemen ze een bakje thee bij moeder en vertellen ze wat ze allemaal op school geleerd hebben.

    Op een HBO of Universiteit zie je zoiets gewoon nooit.
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat komt door de mentaliteit van de maatschappij. Teveel mensen zijn bang, omdat ze denken dat elk 14-jarig bijdehand pubertje een mes heeft. Als ik dan lees dat in een metro 2 jochies worden beroofd van spulletjes die voor hun zieke vriendje waren bedoeld door een aantal jongeren dan vraag ik mij af hoe dat kan gebeuren. Ik weet het antwoord al: de maatschappij is bang en laf.

    Ik stond ooit eens in de rij bij een kiosk op Duivendrecht om wat te kopen. Voor mij nog 1 iemand en achter mij 5 of 6 volwassen kerels. Komt er een Antiliaans gastje naar binnen lopen, loopt iedereen voorbij en gaat achter mij staan. Hij zegt tegen mij dat hij wel even voor mij gaat. Gezien mijn omvang hoef ik meestal geen geweld te gebruiken om duidelijk te maken dat ik niet bang ben en voor niemand een stap opzij doe. Ook dit keer was dat genoeg, ik zei dat hij dat vooral moest proberen, waarbij ik hem gewoon heel vriendelijk en lachend aankeek. Hij begon wat te schelden maar daar lig ik niet wakker van eigenlijk. Zolang hij maar weet dat hij fijn achter me moet blijven staan. En dat begreep ie wel, zonder dat ik ook maar iets hoefde te doen. Ik heb overigens wel even naar achter geschreeuwd tegen die kerels achter me dat het een stel watjes waren.

    Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat de angst van mensen ervoor zorgt dat geweld steeds vaker voorkomt. Kom op nou, er zijn gewoon teveel mensen bang tegenwoordig. Ze zouden weleens een mes kunnen hebben. Ja en? Als er 10 man staan dan is de druk van die 10 man tegenover iemand met een mes te groot. 9 van de 10 van die gasten bedenken zich dan wel. En is het die ene die dat niet doet, dan heb je pech gehad en kun je gewond raken of nog meer pech hebben en het niet overleven. Dan maar zo dood, ipv met de staart tussen de benen maar gewoon accepteren dat mensen macht over je hebben omdat ze een grote bek hebben, met een groep zijn of gewapend zijn met een mes.

    Neen, daarvoor voel ik me te goed. Waarschijnlijk door deze gedachte heb ik zelden tot nooit last van bedreigingen of bijdehandte pubers. De uitstraling van iemand zegt heel veel. Als jij een groep ziet staan op trap waar jij langs moet kun je ervan op aan dat een hoop mensen met angst en beven langs die groep lopen of dat gewoon helemaal niet doen. En zo'n groep voelt binnen een seconde dat je bang bent. Schouders en hoofd rechtop zou ik zo zeggen. Netjes een keer vragen of je erlangs mag, en zo niet dan duw je je een weg door de groep heen. Klaar...... Zo hoort het.
     
  18. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik snap je punt maar je praat er iets te makkelijk over.

    Ook hier ben ik het niet helemaal mee eens, overal maar op ingaan is niet verstandig. Niet iedereen heeft de kennis of vertrouwen om met zo'n situatie om te gaan. Pak je zoiets verkeerd aan dan is de kans aanwezig dat de problemen alleen maar groter worden.

    Het ligt echt per situatie en persoon af, ook moet je niet altijd ervan uitgaan dat de medemens je zult helpen als je in een gevecht beland. Meerdere mensen worden open en bloot op straat mishandelt en veelal grijpen de meeste mensen niet in (verstijven van angst e.d.)

    Ik zie het zelf altijd als een potje blufpoker, ze dagen je uit. Aan jou de keuze wat het slimste is..
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben mij er terdege van bewust dat ik hier vrij gemakkelijk over denk. Nee, ik heb geen doodswens hoor, maar ik ga gewoon voor niets uit de weg. Dat is hoe ik ben, en daar ben ik verder niet trots op of wat dan ook. Het is eerder vervelend omdat ik niet nadenk over de gevolgen die deze manier van denken met zich mee kan brengen.

    Ik heb aan den lijve mogen ondervinden dat die denkwijze niet handig is. Dat is al heel veel jaren terug, en ik voelde eigenlijk alleen maar boosheid waar iemand het lef vandaan dacht te halen om mij met een mes te proberen te bewerken. Sinds het lichaam is meegegroeid met de denkwijze heb ik gelukkig nooit meer iets te hoeven ondernemen. Maar ik weet 100% zeker dat ik gewoon weer niet nadenk mocht ik ooit weer in een soortgelijke situatie komen.

    Ik ga er overigens ook nooit vanuit dat de medemens mij wel helpt mocht ik in de problemen komen. Juist niet, ik wilde dus zeggen dat als er iemand met een mes staat te zwaaien het prettig zou zijn als er eens 10 man van de straat zich ermee bemoeien en niet alleen die ene die denkt zoals ik. Want die is vaak de lul en wordt gepakt terwijl de rest een beetje apatisch ernaar staat te kijken. Terwijl ik dan denk dat wanneer je ziet dat als iemand een ander wel te hulp schiet dat het fijn zou zijn als dat voorbeeld gevolgd zou worden. Ik ben het nou eenmaal niet eens met het eerst de situatie bekijken wanneer er iemand op straat wordt doodgeslagen. Als er meteen 5 man op af zouden springen dan is de kans veel groter dat die persoon die wordt geslagen het er levend vanaf brengt.

    Tuurlijk, heeft iemand een mes dan snap ik heus wel dat niet iedereen er blij op af springt om iemand te helpen. Ik zou het alleen fijn vinden als iets meer mensen dat wel eens een keer zouden durven. Ik denk dat de maatschappij de mensen die anderen slaan, beroven of steken teveel vrijheid geeft. De daders voelen zich toch ook gewoon veel te vrij om te doen en laten wat ze willen. Bevalt het zo'n gast niet, dan pakt ie toch zijn mes? Niemand zegt er wat van, dus hij kan het rustig doen. En dat weten dat soort gasten ook.

    Natuurlijk is het lastig, ik zet er ook echt niet op te wachten om mijn leven op het spel te zetten. Ik ga ook liever naar huis, naar mijn meisje toe om lekker samen te eten en te douchen. De sociale controle zoals dat vroeger was is niet meer, in den beginsel gaat het dus al fout met die knullen die nooit worden teruggefloten. Helaas krijgen naar mijn smaak te veel onschuldige kinderen, vrouwen en oudere daar last van.
     
  20. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10

Deel Deze Pagina