1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aangesproken worden op straat.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ol' Capone, 23 nov 2005.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik weet niet zo goed of dit wel echt is? Die vrouw staat daarna gewoon op? Mocht het wel echt zijn dan snap ik niet waarom die gasten die aan kwamen alleen maar half wat schopte toen die kerel aan het steken was? Ik hoop dan maar dat die vrouw het heeft overleeft en dat die gestoorde gast nooit meer buiten komt.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2008
  2. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
  3. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    wtf te bizar, die kleine muggensteekjes van die omstanders hebben toch geen zin. ik zou die gozer echt half dood geschopt hebben met 1 haal van mn voet.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2008
  4. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja dan ben jij daarna de lul hé, dat weet jij niet. Maar als jij hem gaat slaan ga jij ook de bak in :9. Mishandeling :9. Jaja, kut regeltjes van nederland :p. Je mag hem proberen vanaf te trekken maar meer niet, :b:.
     
  5. Sherman

    Sherman Guest

    Die mensen erom heen doen ook gewoon niks. Die bruine kale man doet het wel goed. :)
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Is niet helemaal waar volgens mij, aangezien de man in kwestie een wapen heeft en dus mag jij aannemen dat hij dus gevaarlijk is en dat wapen kan gebruiken tegen jou (aangezien hij rustig aan het insteken is op een ander mens kun je dat dus rustig aannemen). Dus je mag hem ontwapenen, maar niet met overmatig geweld. En tja, wat is overmatig geweld tegen iemand die bovenop een ander zit en met een mes zit in te steken?

    Ik denk dat je dan best iemand ervan af mag schoppen. Het gaat er vooral om dat wanneer deze man dus NIET meer in staat is om iets te doen, na het overmeesteren dus, niet meer te slaan of te schoppen. Dat noemen we dan mishandeling. Daarvoor is het een levensbedreigende situatie (ook voor jou omdat iedereen kan zien dat de man totaal van de wereld is) en mag je dus wel wat meer dan normaal ondernemen hoor.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2008
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik hoop niet dat dit echt is, want dan zijn die gasten er om heen ook schuldig want wat ze aan het doen zijn heeft totaal geen nut, als die jongens zouden helpen in die auto en die gasten die er al bij stonden dan ben je met 5 man, dan beuk je die gast zo omver en hou je hem met ze 5en vast op de grond, knappe jongen als die daar nog uit komt.
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk dat Bruce Banner dat zou kunnen. :+
     
  9. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Tering zeg.. Wat een beelden.. niet best.
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
  11. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Laatst bewerkt: 5 sep 2008
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Nep? Dit was een echt filmpje hoor!
    En ik vind het altijd makkelijk praten vanachter een toetsenbord zittend in je luie bureaustoel. Ik denk niet dat iedereen de ballen heeft om een gestoorde onberekenbare messentrekker te lijf te gaan. Al zou ik het natuurlijk ook doen (A).
     
  13. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Is niet nep. Is een heel verhaal over geweest en dit filmpje is ook in de rechtzaak gebruikt als bewijs. En dat mes was niet zo groot heb het filmpje lang geleden gezien volgens mij was het een stanleymes. Daar kom je niet zo diep mee dus met beetje gelukt werden hij luchtpijp en slagaders niet geraakt.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    En dan 4 jaar krijgen... Lachwekkend, iemand steekt 70 keer in op iemand en krijgt 4 jaar op zijn hoogst. Sneu land leven we toch in. Dan is hij 39 en kan hij snel weer een nietsvermoedend ex-vriendinnetje neersteken.
     
  15. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    dit soort lui verdienen gewoon een nekschot
     
  16. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je maar kan bewijzen dat je in een levensbedreigende situatie zat, mag je volgens mij zoveel geweld gebruiken als je wil, als je hem maar niet bewust doodmaakt.
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Als JIJ in een levensbedreigende situatie zit wel ja. Volgens mij mag je als buitenstaander (zoals in dit geval) niet zomaar die vent voor z'n smoel trappen. Ook al zou het de beste oplossing zijn (en dan wel zo hard dat ie meteen gestrekt ligt).

    Als er een inbreker in je huis staat mag je niks doen. Hij moet eerst jou aanvallen voordat je hem je huis uit mag trappen. Goed geregeld allemaal...
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Pff ik werd echt duizelig/misselijk toen ik die vrouw op het einde met al dat bloed op die kleren en gezicht zag... :mad:
    Echt zo gruwelijk ziek dat filmje... echt WTF dat er zolang wordt gewacht met het bevrijden van die mevrouw zeg.. En op het einde van het filmpje helpt niemand die vrouw eens, degene die het gefilmpt helpt haar een beetje maar die vent op die fiets loopt gewoon weg? :confused: Wat ik ook al zo raar vind dat die vent gewoon maar van geen ophouden weet, hij wordt best vaak geschopt en mensen proberen hem van haar af te trekken maar hij blijft door hakken. 8)

    @ *NERAZZURI* ja inderdaad goed geregeld hier, ik vind het zowieso al belachelijk dat hij bijvoorbeeld maar 4 jaar cel krijgt, en de meeste moordenaars zijn in dit land zo weer vrij.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2008
  19. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee op zich hoeft de situatie alleen bedreigend genoeg te zijn (dacht ik).
    Als je geweld vermoet mag je optreden dacht ik en als je die gast eerst van die vrouw aftrapt en dan komt hij op jou af, dan zit jij in de levensbedreigende situatie die ik bedoelde(A)
    art. 41 WvSr
     
  20. Sherman

    Sherman Guest

    4 jaar is nog zwaar. Een collega van mijn moeder is door haar man 's nachts doodgestoken. Hij kreeg gèèn gevangenisstraf, slechts maximaal een jaar psychiatrische behandeling (geen TBS). Ik kan er echt niet bij bij zo'n uitspraak.
     

Deel Deze Pagina