1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aanslag tijdens Koninginnedag..?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Pim, 30 apr 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Wat een onzin. Klinkt misschien lullig, maar ik had gisteren de dag van me leven.
    Er overlijdt op dit moment misschien een timmerman die onder een zaagmachine ligt, of er wordt een militair neergeknald in Afghanistan. Zulke dingen moet je van je af zetten. Ik laat 1 zo'n achterlijke idioot niet mijn dag verpesten. Ik vind niet dat ik onrespectvol ben geweest door gewoon nog de hele dag bier te drinken enz.

2. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou alles afgelast moeten worden? Er komen 5 mensen om door een randdebiel en meteen moet ik gaan rouwen en de rest van de dag op me kamertje zitten te verpieteren? Het is niet leuk maar om nou te zeggen dat ik er wakker van lig, nee. Je gaat naar Amsterdam om te feesten, omdat er dan een handjevol mensen is omgekomen moet de hele meute maar weer terug naar huis. Ik ken die mensen niet en tja wie viert Koninginnedag tegenwoordig nog echt voor de koningin? Ik wil gewoon lekker feesten en een biertje drinken, en dat heb ik gedaan ook.

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Kortzichtig..

4. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Eens met Toxito.

Overigens vind ik dat aanslag op de oranjes echt zwaar overdreven, hij had niets kunnen uitrichten met die Suzuki Swift van hem tegen zo'n grote bus. De media blaast het wel weer op. Er waren toch geen explosieven o.i.d. in de auto gevonden?!

@ Riddick ik vind het wel logisch dat alles in Apeldoorn wordt afgelast. Ook vind ik dat je de dood van 5 onschuldige mensen een beetje bagatelliseert in je post. Ik ben het met je eens dat het niet nodig is om overal de feesten af te lasten, maar hoe jij het brengt...

Koninginnedag vind ik ook een feestdag van niets en dat hele koningshuis kan me eigenlijk geen moer schelen, maar nogmaals vind het respectloos (onrespectvol is geen woord mensen) hoe jij het zegt in je post.

Laatst bewerkt: 1 mei 2009
  5. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    nee maar daar gaat het natuurlijk niet om.
    stel dat het wel zo was, hij laat nu zien dat je er met een auto doorheen kan rossen.
    Stel dat het geen amateur was.

in ieder geval kon ik niet in de feeststemming komen wetende dat er een km verderop 4 man waren doodgegaan.

6. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:Helemaal mee eens. Kan me goed in jou verhaal vinden. :)

7. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pardon, ik geef ook alleen mij mening op het geheel weer. Het medaille stukje was alleen bedoeld over het feit dat je in je vorige post aangaf dat je meteen was weggegaan uit Amsterdam.
    Ging je ook weg van een leuke plek toen vorige jaar mijn buurvrouw overleed? Of toen er vorige week nog 11 mensen overleden in Mexico aan de varkensgriep?

Kijk ik begrijp dat dit een stuk dichter bij huis is en je eventjes met je gezicht op de feiten wordt gedrukt. Maar geloof me, als dit één week eerder gebeurd (of één dag for that matter) was het 'gewoon' een ongeluk. Dan was het niet over de voorpagina's uitgesmeerd met foto's, dan hield de koningin geen toespraak en was er ook geen Hyves voor de nabestaanden opgericht met nu al meer dan duizend leden. Dat wil ik alleen maar zeggen en als je denkt dat ik geen niveau hebt dan vind ik dat prima, gelukkig kon ik gister nog wel lol hebben tevens met respect richting de nabestaanden van het ongeluk.

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je waarom het zoveel aandacht kreeg? Omdat het geïnterpreteerd kon worden en waarschijnlijk ook is als een aanslag op de koningin. Plus het feit dat het live op de tv gebeurde maakt het dat het totaal niet te vergelijken is met een gewoon ongeluk of een buurvrouw die overlijd. Het gaat hier om een nationale feestdag en ons land dat wordt aangetast. Dat valt niet te vergelijken met kindjes in afrika of een buurvrouw.

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Precies wat ik dacht maar niet goed onder woorden kon brengen

10. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk is het logisch dat alles in Apeldoorn wordt afgelast, ik had het enkel over Amsterdam. En tja dan ben ik maar gevoelloos of hoe je het ook stelt, ik steek het tenminste niet onder banken of stoelen. Iedereen heeft een paar keer oh en ah geroepen toen het op televisie was. Maar zeg nou zelf, was het zo erg dat je nog geen brok eten door je keel kon krijgen? Heb je de hele dag met een kut gevoel rondgelopen? Zo nee, dan vind ik niet dat je ook maar in enige zin nuttig bezig bent door mij en de andere feestvierders voor respectloos uit te maken.

Edit: En hoezo bagatelliseren? Iedere dag hoor ik in het nieuws dat er weer 60 mensen om zijn gekomen bij een bomaanslag en ook hoor je verhalen dat er om de 5 seconden weer een kind is gestorven aan aids. Dit laat mij totaal koud, waarom zou ik dan opeens wel heel schijnheilig gaan doen en stellen dat ik me er veel van aantrek. Als het bekende mensen zouden zijn, of als ik in Apeldoorn was geweest, dan had ik wel anders gepraat. Aangezien dit niet het geval is zeg ik gewoon waar het op staat.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie toen ik het hoorde (via de telefoon) wel geschrokken was maar toen ik eenmaal de nadere toedracht op tv gezien had was de schrik ook wel weer weg en ik alleen nog maar wat pissig was op die idioot. Het is natuurlijk verschrikkelijk voor de betrokkenen maar ik vind het ook wat te ver gaan om te doen alsof het een nationale ramp is.

Ik hoop vooral dat dit niet betekent dat willem alexander de komende 30 jaar in een tank zijn ronde moet doen tijdens koninginnedag.

12. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Juist om deze rede is het een nationale ramp!

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is een keuze die nog gemaakt moet worden. Eerst maar eens afwachten hoe het volgende week op dodenherdenking en bevrijdingsdag gaat.

14. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Tja jongens, die druk is er toch altijd al geweest, wat zou 1 doorgedraaide malloot in een suzuki swift hieraan veranderen? Het is niet alsof het opgezet was door meerdere personen of wat dan ook. In theorie had dit ieder jaar kunnen voorkomen, zou dus niet verwachten dat er veel veranderd.

15. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    ben heel erg blij dat het geen buitenlander was. of gewoon een immigrant van islamitische afkomst ofzo. dat het een oorlog betekent. was het een allochtoon dan was het een oorlog in ons land, wat dan zou zijn begonnen als racisme en haat voor islamieten zou daarna uitlopen op rellen gevechten en daarna zeker weten een flinke breuk in ons land.

dat is dan ook het enige pluspuntje aan deze gebeurtenis.

@riddick, moet jij maar eens opletten, dit was gewoon een aanslag op de koninklijke familie. het lijkt allemaal niet zo serieus maar het is toch zeker wel ernstig.

16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is toch eenmalig. Echt een incident. Hoe vaak is zoiets nou gebeurd in de laatste 30 jaar op Koninginnedag? En de man zit niet bij een terreurorganisatie dus we kunnen niet verwachten dat de aanslag een voorbode is voor iets.

17. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Aanslag op de koninklijke familie?

Als je in het publiek had gestaan met je setje dartpijlen en ze richting de bus had gegooid had je meer kans gehad om iemand van de koninklijke familie te raken dan dat je met je 'autootje' een bus omver probeert te rijden :confused:

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Dude, wtf... Wat doe jij de 30e?

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik heb zelf ook niet echt Koninginnedag geviert.. kwam om een uurtje of 6 (mensen stonden al gewoon met hun kleedjes 8)) in de ochtend brak thuis binnenwandelen.. toen lekker geslapen en daarna het nieuws uit apeldoorn.. en mwah, toen had ik niet echt zin meer om het huis uit te gaan 8)

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nou, in mijn optiek tipt er geen 1 feest aan een dag op het museumplein op de 30e. Misschien komt het omdat het voor mij dubbel feest is maar dit denk ik eigenlijk niet.

Deel Deze Pagina