1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aanslagen in Madrid

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jajojo, 11 mrt 2004.

1. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Die schoolvriend van mij was gelukkig niet in de buurt hoor ik net van hem. De bommen zijn wel ontploft op de lijn die hij altijd gebruikt, het zal je maar gebeuren zeg.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2004
  2. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    America is goed bezig JOEHOE schiet iedereen in Irak maar dood :{

(net zo min zoals het kan wat jij net zei kan ik net zo niet serieus zeggen wat ik net nu zeg) <-- zin constructie :{

3. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Als het de ETA was, is het een trendbreuk in hun aanslagenpatroon. Tot nog toe pleegden zij bijna uitsluitend aanvallen op gezagdragers (politie, politiek, justitie,) en nooit zo direct op burgers. Ook waarschuwde de ETA in 9 van de 10 gevallen vooraf.... en ook dat is nu niet gebeurd.
    Maar wie het ook gedaan heeft, het is verschrikkelijk! :eek:

4. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik; heb net naar rtl 5 zitten kijken, en er zijn wel deglijk waarschuwingen vooraf geweest.. misschien niet zo direct in de richting van de trein maar toch..
    en er zit wel degelijk het ETA patroon in de aanslag, allen is het grootschaliger..

5. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ja maar hun zeiden van dat ze dit ook afkeurden, ik denk niet dat de ETA er dit keer achter zit...

6. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    De politieke tak van de ETA zei dat ja..

7. Karelax

Karelax Guest

Gotver dit is gruwelijk... ik heb familie en vrienden in Madrid wonen (ik ben half Spaan) gotver gotver gotver

8. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    pfff..me zus is net 3 weekjes terug uit Madrid na een 5 maanden lange stage, en moest elke dag daar langs :eek:

Klote voor je Karelax man ! Maar gelukkig kan je wel bellen...toch?

9. Karelax

Karelax Guest

Ja me nicht is okay... ze meost vandaag een uur later naar de univerrsiteit.. anders...

10. Die aanslagen komen steeds dichterbij! Isreal, Irak, Amerika, Spanje!

Hieruit blijkt maar weer dat we met heel Europa Bush moeten steunen met de strijd tegen het terrorisme.

11. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    I agree, Sam Fisher Jr

12. Karelax

Karelax Guest

Ja of ze juist me rust laten, dan blijfen de aanslagen alleen in de Vs misschien. Als de VS gewoon Irak met rust gelaten had dan was dit misschien niet gebeurd. En als SPanje de VS niet had gesteund was dit ook niet gebeurd. Ze weten trouwens nog neit zeker of het Alquida is of de Eta maar de Eta ontkent. En niemand ontkent ze terreuraanslagen..

13. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    oja, carpe diem, 2 woorden (om even lekker irriterend te beginnen)

eigenlijk zou ik niet eens moeten reageren, maar ik doe het toch :eek: Je noemt de aanslagen trouwens wel een beetje in verkeerde volgorde. En in Israel zijn sinds de Israeliten er wonen bekant al aanslagen.

Ook slaag je reactie nergens op, omdat er totaal nog geen zekerheid is over wie de aanslag heeft gepleegt. De Spaanse autoriteiten beweren zelfs stellig dat dit de ETA is. Dan zouden wij Bush moeten steunen in het binnenvallen van Baskenland?!?!

Dan nog wat over de gevolgen van de strijd tegen terrorisme: Dit is bij voorbaad een verloren strijd als deze met geweld wordt gevoerd. Mensen die kwaadwillen doen (terroristen om ze eens een andere naam te geven) zal je nooit uitroeien. En je hoeft maar heel even na te denken welke mogelijk gevolgen het met geweld tegen hen optreden kan hebben. Juist ja. Ze worden kwader en zullen nog meer hun best doen om ons te raken. En (ik zou bijna zeggen gelijk hebben ze) wij zouden hetzelfde doen als die bevolkingsgroep zijnde.

Alle mensen zijn gelijk. Vuur moet je niet met vuur bestreiden. Als je niet achter deze waarden staat kan ik me voorstellen dat je Bush super vind.

En tuurlijk, ik walg van dit soort laffe aanslagen en vind het ook vrij eng dat het dichterbij komt. Maar hierbij pieker ik er niet over om een (onrechtmatig aan de macht zijnde) president Bush te steunen.

14. Royal

Royal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als als als .. altijd maar als dit niet gebeurd was dan was dit ook niet gebeurd ..

bleg het feit is dat het gebeurd is al te walgelijk voor woorden ..

R.I.P

achteraf zeggen dat dit niet gebeurd zou zijn als ze vs niet gesteund hadden vind ik wel erg triest .. je zegt het alsof ze het hadden kunnen weten dat dit ging gebeuren

15. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    (Ik weet niet of iemand het ook al is opgevallen. Maar het is vandaag PRECIES 2,5 jaar geleden na de aanslagen op het WTC.)

Omg, echt vreselijk gewoon. Al die onschuldige mensen. R.I.P. :'-(

Laatst bewerkt: 11 mrt 2004
  16. IcedToM

IcedToM Guitarshredder

Leuk Bevonden:
    0
    Vreselijke aanslagen. :mad:
    Ik ben zelf nog een paar uur erg ongerust over mijn zus geweest. Die zit namelijk voor uitwisseling met school in Madrid, en gaat vaak s'ochtends met hetzelfde openbaar vervoer dat nu is getroffen. Vandaag hoefde ze gelukkig niet naar school, anders was ze misschien ook een van de slachtoffers geweest. :eek:
    Ik blijf het ongeloofelijk vinden dat mensen in staat zijn om onschuldige mensen te vermoorden om wat in essentie een verschil van mening of geloof is.

17. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    oh ja, want 2,5 is natuurlijk een extreem belangrijk en magisch getal

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    In een levensbederiegende situatie kan ik me nog voorstellen dat mensen rare dingen doen. Dit gebeurt in f**king Spanje, ik ben benieuwd naar de achtergronden van de aanslagen. Maarre, keihard aanpakken die lui

ps: kan die hele Bush-discussie nou eens een keer gestopt worden. Word een beetje simpel van continu dezelfde mensen die welles nietes roepen en geen argumentatie aandragen :mad:

19. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Half off topic,

Je gelooft toch niet echt dat als je helemaal niets doet dat terroristen dan zullen stoppen? Wat was de aanleiding voor de aanslagen op het WTC? "Onze" manier van leven?

Helaas werkt geweld ook niet erg goed ben ik bang, maar beter dan niets doen, dat wel een erg makkelijke "oplossing". Een regering die niemand aanpakt na er zoveel burgers zijn vermoord blijft niet lang aan, en terecht niet. Ik ben voor de Amerikaanse aanpak, beter iets dan niets.

20. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    nee, de amerikaanse bemoeienis in het midden-oosten was de aanleiding voor de aanslagen op t WTC..

Deel Deze Pagina