1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aanslagen in Madrid

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jajojo, 11 mrt 2004.

1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Al Qaeda of hoe je dat schrijft heeft de aanslag opgeeist. Ze noemen het de doodstrein en de slachtoffers de europese kruisvaarders in een brief die naar londen was verstuurd ofzo.

Kloothommels zijn het, ga lekker elkaar opblazen ofzo en niet onschuldige mensen.

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Je hebt connecties met de terroristen en weet hun motivatie? :{

3. Bush heeft mensen de vrijheid teruggegeven. Het mooiste cadeau dat je iemand kan geven. Soms moet je vuur met vuur bestreiden als je daarvoor iets goeds terugkrijgt! Het is nu nog een kwestie van tijd. In Iraakse schoolboeken stond dat het westen niet deugt enzovoort. Stel je voor dat je moeder dat telkens tegen je zegt. Je denkt op een gegeven moment niet anders. Pas na generaties later (na een goed bestuur enzovoort en Amerika weg is) werpt het pas de vruchten af. Dan zien de mensen dat Amerika niet zo slecht is, dat Saddam niet deugt! Die aanslagen tegen de Amerikanen nu, horen er gewoon even bij. Dat is de prijs die je betaald voor vrijheid.

Hoe je zo'n netwerk als de ETA weg krijgt weet ik niet. Ik denk dat het heeft te maken met opvoeding. Misschien moeten er maatregelen genomen worden te zorgen dat ouders meer vrij krijgen zodat ze kunnen letten op hun kinderen die dreigen te ontsporen. Het is ook weer een kwestie van tijd.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2004
  4. Karelax

Karelax Guest

Ja fijn maar het gaat over de aanslagen in Madrid...
    Ik denk dat deze aanslagen wel invloed hebben op de verkiezingen ik denk dat die Aznar niet herkozen word ik hop het met harte, mensen zullen denken dat het stom was om de VS te helpen. Ik weet zeker dat als Spanje de VS niet geholpen had was dit neit gebeurd.

5. Ik was nog bezig met een aanpassing. Zie laatste stukje.

Best wel toevallig BTW: 11 september en 11 maart

Heeft 11 geen betekenis in de islam?

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Aan jullie reacties te zien hebben jullie mijn post net niet gezien:

Al-Qaeda heeft de aanslag opgeeist. Zie paar posts hier boven van mij.

7. Karelax

Karelax Guest

Ik wel.. hoe ze de Eta tegen kunnen gaan? Gewoon volle onafhankelijkheid aan Baskenland geven!

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Mja is makkelijk gezegd... hoe willen ze daar zo 1 2 3 een nieuw land van gaan maken en wat schieten ze er mee op. Ik zou zeggen ok maak ze onafhankelijk en laat ze t verder uitzoeken.

Straks krijgen we t zelfde hier met friesland :)

9. Karelax

Karelax Guest

Goh ik woon in Friesland, nee dat ljkt me niks. EN als dat Basken land onafhankelijk is dat houden ze niet lang vol en zullen ze smeken om trug te mogen...

10. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ok maar als dat doet, dan bewijs je dat terreur loont. Dat is het foutste wat je ooit kan doen. Je mag NOOIT zwijgen voor terreur, dat geldt voor Israel, dat geldt voor Irak en dat geldt voor Spanje. Onderhandelen ok, terreur NEE!

11. Dan kweek je juist zulke groeperingen! Je moet ze JUIST NIET hun zin geven.

Een fout die trouwens ook in de WOII gemaakt is door Groot Brittaniƫ. Hitler wou een deel van Polen en hij krijg het ook nog! Gevolg: Hij wou meer!

12. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zoals ik al op pagina 2 had gepost. Baskenland is een autonome deelstaat met een eigen regering en parlement, met een eigen politiemacht en justitie, en met vrijheid voor de eigen taal en cultuur. Het overgrote deel van de Basken vind het prima zoals het nu is en steunen de ETA ook niet.

Het domste wat je ooit kan doen is om terroristen te geven wat ze willen. Als je dat doet geef je ze namelijk een vrijbrief en blijf je bezig. Hetzelfde geld echter met het bestrijden van ze, maar ik ben van mening dat je nooit mag toegeven op terrorisme.

Maar zoals nu dus ook blijkt heeft de ETA het dus niet gedaan, maar Al Qaeda. Als zij dus nu aanslagen gaan plegen bij de landen die de V.S. steunen is er dus de vraag of ook wij hier nu mee te maken zullen krijgen.

Edit: Wellicht was ik een beetje te vroeg in mijn oordeel hiermee. Het kan zowel de ETA als Al Qaeda of zelfs mogelijk een samenwerkingsverband zijn geweest.

13. Idd

Al Quada heeft de aanslag opgeeist:

bron: www.nu.nl

14. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Idd ik dacht het ook al. 11-09 en 11-03, lijkt me duidelijk. Het is ook echt geen toeval, maar Al Qaida die erachter zit zoals steeds duidelijker wordt. Waarschijnlijk krijgen we komende dagen een geluids/filmband met de stem van osama of een ander hoog Al Qaida lid die de aanslagen opeist en nieuwe aanslagen aankondigt.

15. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Aanslagen op 11 sept waren omdat het dan op 11/9 was, of in het Amerikaans: 9/11. Het "alarm" nummer.

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik zweer het je, dit wordt echt wereld oorlog 3 straks... het westen tegen de Jihad.

Je ziet het, van niets doen krijg je alleen elende. Het leek eerst allemaal zo ver weg, tot 11 september. Toen werd duidelijk dat het terrorisme dichterbij is dan je denkt. De nederlandse bomschoen gast en nu dit. Wat stellen de anti VS aanpak mensen dan voor om te gaan doen? Wachten tot ze hier zijn? Als we uberhaupt niets hadden gedaan waren ze nu nog steeds op grote schaal hier aan het recruteren.

Als het straks hier gebeurd wat dan? Gaan we praten met die terroristen? Wat wil je dan doen???? Ik hoorde net dat ze alweer een nieuwe aanslag op Amerika hebben voorbereid. De zwarte vleugels van de dood ofzo :mad:. Deze gaten moeten worden UITGEROEID klaar!

Je ziet het, eerst dachten we ow het blijft wel bij Amerika etc. komt nu toch wel dichtbij he? Maarja gewoon niks doen is de beste aanpak, en vooral niet Amerika steunen natuurlijk..laffaards...

17. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind dit echt zo erg. snap ook totaal niet wat de daders met dit soort dingen proberen te bereiken. Ze roepen toch alleen maar haat op, ook tegen henzelf?

Hoop trouwens dat over een tijdje ook iedereen die terroristen steund strafbaar is. Daarmee bedoel ik dus mensen die staan te trappelen van geluk na een dergelijke aanslag :{

Sterker nog iedereen die maar een beetje begrip kan opbrengen voor dit soort zaken mag van mij afgeknald worden :mad:

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ze proberen paniek te saaien terreur ... ze willen niets bereiken ... ze zoeken alleen dood en verderf ... hopelijk is dit niet het werk van Al-Qaeda (ookal hebben ze de aanslag opgeist), want dan zijn we nergens meer veilig ... je kan moeilijk op elke hoeksteen een soldaat zetten

19. Het enige wat je kan doen om die terrosristen buiten de deur te houden is het land op slot voor mensen uit Afganistan en al die andere landen waar Al Qauda zit.

Ook moeten dan al die mensen het land uit. Het is een hele operatie en best wel discriminatie maar als je zulke aanslagen kunt voorkomen...

Begrijp mij niet verkeerd: Ik wil niet discrimineren, racistisch zijn maar tot nu toe zijn al die aanslagen door islamitische groeperingen.

Het is een dwaas plan maar voorkomt naar mijn mening wel aanslagen.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2004
  20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Sluit dan maar elk land af want Al Qaeda zit overal...
    Laten we liever ten eerste beginnen dit soort organisaties niet te sponsoren...

Deel Deze Pagina