1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aanslagen in Madrid

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jajojo, 11 mrt 2004.

1. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn voorstel:

Zoveel mogelijk geld pompen in de waterstof moter. Binnen 10 jaar zullen alle auto's en machines die nu op benzine/aardgas werken, op waterstof werken. Laten we zorgen dat dat binnen 5 jaar wordt. Dan trekken we als westerse wereld onze handen af van het midden-oosten. De enige reden dat we er nu zoveel belang bij hebben is olie. Dat is de reden dat landen als Amerika en Engeland zich zoveel met het midden-oosten bemoeien (Irak, Saoudi Arabië). Dit en de Israël situatie zorgen ervoor dat veel arabieren zich tegen het westen keren. Dit zijn de voornaamste redenen waardoor fundamentalisten ontstaan en groeperingen als Al Qaida aanslagen plegen.

Dus we trekken ons zo snel mogelijk terug uit het midden-oosten en laten ze lekker daar. Dat betekent dus ook dat er geen mensen uit die regio meer mogen emigreren naar westerse landen. We laten ze lekker stikken in de problemen die ze hebben. Diensten als de CIA houden de verschillende landen wel nauwlettend in de gaten op fabricage van kernwapens en dat soort ongein.

Helaas is het waarschijnlijk al te laat voor dit plan. De haat tegen westerse landen en vooral Amerika zit te ver ingebakken bij die mensen. Toch denk ik dat het midden-oosten laten voor wat het is de enige mogelijke oplossing is.

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hm dit soort dingen zijn altijd heerlijk kort door de bocht. Allereerst zijn het niet alleen islamitische groeperingen die aanslagen plegen. Neem de IRA maar of de ETA.
    Ten 2e zijn groeperingen als Al Quada niet land gebonden. Er zitten afghanen in maar ook afrikanen met het moslim geloof.
    Probleem is echter ook niet dat die religie dit soort extremisme veroorzaakt (want is de IRA b.v. niet grotendeels katholiek?)

Dus hoe wil je dat dan uit je land houden? toegang weigeren voor alle moslims, arabieren, afrikanen en ook maar voor de zekerheid spanjaarden en Ieren? Je weet tenslotte maar nooit, kan een ETA of IRA lid zijn.
    Het voorkomt helemaal niets, denk je nou echt dat als je al die groeperingen je land uit zou zetten dat je het ermee oplost? Kan je op een briefje geven dat het de situatie alleen maar zou verergeren.

Helaas gaat het zeker niet makkelijk zijn om dit soort groeperingen te bestrijden.
    Maar het niet sponseren zou al een heel goed begin zijn. Al Quada is b.v. niet voor niets zo machtig geworden (drie maal raden wie die organisatie sponserde tentijde dat rusland in afghanistan zat)

Ik denk dat het grootste probleem is dat veel van die organisaties hun doel compleet voorbij gestreefd zijn en ondertussen zo verdraaid is geworden dat ze zelf niet meer weten waarvoor ze nou eigenlijk vechten.
    Hierdoor komt er ook nooit een situatie waarmee zo'n groep tevreden kan zijn. Ik betwijfel b.v. dan ook dat Al Quada zou stoppen als de US en de hele westerse wereld zich zouden terug trekken uit de arabische landen en banden met die landen zou verbreken.
    Dat maakt een lastige situatie want hierdoor is er niets om over te onderhandelen. Alsof je uberhaupt zou willen onderhandelen met zo'n groep.

Het enige wat dit soort acties veroorzaakt is dat er nog meer onbegrip en haat voor dit soort lui komt. Wat die groeperingen weer opvatten als haat voor iedere moslim en vervolgens dat weer als drijfveer gebruiken. Beetje visieuze cirkel dus.

Ik denk zelf dat er maar 1 manier is om dit echt effectief te bestrijden is en dat is om niet iedereen door dit soort lui over 1 kam te scheren. Enige wat er gebeurt als je dat niet doet is dat er nog meer haat komt.
    De harde aanpak is imo alleen maar tijdelijk effectief. Stel dat de US b.v. Bin Laden pakken (en van mij mogen ze dat echt wel), maar wat dan? Dat zal niet het einde zijn van Al Quada en er is binnen notime weer een nieuwe bin-laden aan de macht.
    Denk dat je ze alleen kan stoppen door ze "dood te laten bloeden" en dat gebeurt alleen als we met zijn allen leren om samen te leven waardoor niemand ze meer geloofd.
    Maar ja dat is misschien ook maar een idealistische gedachte.

3. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ja weet je wat het erge is zeg maar, de aanslagen komen nu steeds vaker voor, we kunnen er echt helemaal niets aan doen, want iedere mallot kan een bom kopen als ie dat wil en zichzelf of een ander opblazen. Daar doe je niets aan, en zolang het dus slechter gaat in de wereld (en dat gaat het nu) zullen die aanslagen alleen maar meer worden. En zolang de aanslagen een succes blijven (lees een succes voor degene die ze plegen, absoluut niet voor mij) zullen er meer en meer aanslaen gepleegd worden, waardoor we dus in een negaieve spiraal terech komen.
    Hoe we daaruit komen, ik weet het niet....

Zolang het respect voor elkaar daalt, wat nu duidelijk het geval is zal er wel geen verbetering komen ben ik bang...

4. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop niet dat amerika met de 3de atoombom komt..dan wordt het zeker een derde wereldoorlog

5. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    als ze dat doen, hoop ik dat ze de 4 t/m 50e ofzo er gelijk achteraan flikkeren.....:{

6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Waar zouden ze die moeten gooien dan?

7. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    ja ..dat wou ik net zeggen

8. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Jeetje, ben een dag terug en ben je commentaar nu al beu. :{

9. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    jezus, je bent een dag terug en nog steeds doe ik t niet voor jouw plezier

bovendien was dat gewoon serieus....als ze met atoombommen beginnen te smijten, heb ik liever dat ze de hele zooi gelijk platbombarderen dan dat ze gaan wachten op een reactie

10. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    hehe :+

Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, het zijn terroristen verspreid in allemaal landen (hoogstwaarschijnlijk ook in Nederland). Dus tenzij er een oorlog uitbreekt tussen het westen en het midden-oosten hoef je je voorlopig geen zorgen te maken.

11. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    nee, maar ik begon ook niet over die atoombommen :)

12. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

maar hopen dat het de ETA is... Als het al-qaida gaat de hele economie weer op zijn kop...

13. Karelax

Karelax Guest

Nee niet hopen dat het de Eta is, net of wij er last van hebben als de economie een beetje veranderd... En als het Al Quiada is of een andere Moslim groepering dan verliest de Partido Popular bijna zeker weten de verkiezingen in Spanje... altijd leuk

14. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Áls het Al-Qaeda is geweest, denk ik dat we ons op moeten maken voor meer aanslagen. Spanje stond achter Amerika tijdens de oorlog met Irak. Ik denk dan ook dat de volgende stap Engeland zal zijn. En dit keer echt een heeele zware terroristische aanslag. Vergelijkbaar met 11 september. Toch twijfel ik of het wel Al-Qaeda is geweest. Die zouden immers meer politieke doelen hebben aangevallen. Zoals het WTC en het Pentagon in Amerika.

15. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    WTC is niet politiek, het WTC was het teken van de vrijheid en enorme rijkdom van het westen. Bovendien stond het in het economisch hart van New York. Het pentagon was idd een politiek doel, maar naar mijn idee meer om te laten zien waar ze wel niet toe in staat waren.

Het is niet alleen Engeland dat achter de oorlogen in Afghanistan en Irak stond, maar heel Groot Brittanië.

16. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, Groot Brittanië dan :cool:. Het WTC was het economische centrum van het Westen. Het Pentagon was eigenlijk het hart van de Amerikaanse politiek.

Je moet me goed begrijpen ik vind die aanslagen in Madrid heel erg, maar het heeft lang niet zo'n impact als de aanslagen die we van Al-Qaeda gewend zijn. Gisteren namen de mensen de trein alweer. Ik twijfel dan ook nog steeds. Maar áls het Al-Qaeda is geweest denk ik dat we ons op moeten maken voor nog meer aanslagen in o.a. Engeland, Italië (ik vrees voor Pasen), Polen, en ja zelfs in Nederland... Wij gaven immers politieke en inmiddels ook militaire steun aan de VS bij de oorlog in Irak. Ik bekritiseer dit niet, maar we moeten de gevolgen daarvan wel accepteren. Ik denk dat we wel degelijk rekening moeten houden eventuele aanslagen. Het is natuurlijk niet zo dat alles op hoogste staat van paraatheid moet zijn, maar ik denk wel dat we als samenleving iets voorzichtiger moeten zijn. Ik denk dat de AIVD op dit moment overuren draait.

17. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    de samenleving moet iets voorzichtiger??? wat stel je je daar bij voor? iedereen zoveel mogelijk het openbaar vervoer vermijden oid?? er is gewoon weinig wat je aan dit soort shit kunt doen...

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Man, de dag na de WTC aanslagen namen mensen toch ook gewoon weer het vliegtuig? Ik ga verder met mijn leven. Mocht daar een bom tussen komen, so be it. Dit betekend niet dat er niks moet gebeuren tegen terrorisme, maar ik ga mijn leven geen ene cm veranderen omdat een of andere kamelenneuker een visie heeft en die met alle geweld ten toon wil spreiden

19. Dat is niet waar! Op heel de wereld heeft de hele luchtvaart enorme schade geleden. Ik geloof zelfs dat er een paar dagen geen vliegtuig in of uit Amerika meer ging om nog meer kapingen te voorkomen. Natuurlijk namen mensen nog wel het vliegtuig maar dit was echt VEEL minder dan voorheen.

Even wat anders:
    Wat zou een doelwit kunnen zijn voor een aanslag in Nederland? Zou een aanslag op het deltaproject in Zeeland grote gevolgen hebben? Overstroomt het dan? Ik heb er niet veel verstand van. Of een aanslag op Rotterdam (de grootste haven van de wereld?)

Ik denk eigenlijk niet dat een aanslag in Nederland erg zinvol is.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2004
  20. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    deltawerken zijn een stormvloed-kering, dus bij al het andere weer staan ze gewoon open...

Deel Deze Pagina