1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aanslagen in Madrid

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jajojo, 11 mrt 2004.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Toch denk ik zelf dat het meer is als toeval. Wat en of er een betekenis achter zit kan ik niet zeggen.
    Maar je heb er wel gelijk in dat het er voornamelijk om gaat dat die bom ontploft en de wereld weer geschokt is.

Nou persoonlijk vind ik het nog wel schokkend....
    Hoewel het geen derde wereldoorlog is valt niet te ontkennen dat het om wereldterreur gaat.
    Vroeger was het land gebonden, Israel ivm palenstijnen, etc.
    Mede dankzij Al Quada is dat niet meer zo en ben je theoretisch gezien nergens meer veilig.

Iedereen sluit ook uit dat nederland door een aanslag getroffen kan worden. waarom?
    Omdat het niet verwacht wordt? omdat Nederland niet militair gesteund heb in de oorlog tegen irak?
    Laat nou een terroristische beweging het meest effectief zijn juist als ze niet doen wat men verwacht.
    Had iemand spanje verwacht? als je had gevraagd in welk land de volgende aanslag zou komen had denk ik 90% van de mensen amerika of engeland gezegd.
    Durf ook te wedden dat de volgende aanslag niet met een vliegtuig en niet in een trein zal zijn, juist omdat dat verwacht wordt.
    Extra beveiliging op dat soort dingen heeft in mijn ogen ook weinig zin omdat je alleen maar achter de feiten aanloopt op die manier en ze hoogstwaarschijnlijk toch een aanslag op een andere manier zullen plegen.

Ik denk zelf eerlijk gezegd dat er ook aanslagen komen in landen die niet direct bij irak betrokken waren en amerika b.v. alleen politiek steunen.

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Waar ik me meer zorgen om maak is dat de aanslagen nu wel degelijk effect hebben gehad. De spanjaarden trekken hun troepen terug uit Irak, mijn inziens hét verkeerde signaal richting de terroristen.
    Begrijp me niet verkeerd, ik blijf de oorlog in Irak nog steeds een van de grootste fouten vinden van de laatste tijd (verkeerde beweegredenen en men heeft simpelweg gelogen om een oorlog af te dwingen), maar het nú weghalen van troepen vanwege de aanslagen keur ik zeker niet goed. Het signaal wat je uitzendt als land is dat aanslagen blijkbaar wél lonen voor terroristen

3. Mee eens.

Het domste wat je kan doen is het weghalen van troepen na een aanslag die gepleegt is omdat Spanje daar troepen heeft. Nu geven ze toe aan de terroristen! Zij zouden eigenlijk meer soldaten moeten sturen na een aanslag.
    Zij denken wel: We trekken onze handen af van deze missie want we willen geen aanslag meer, maar Amerika deed ook niets in het midden oosten op 11 september.

Ik blijf de operatie in Irak van begin tot einde goed vinden.

Deel Deze Pagina