1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aardbeving / Tsunami in Japan

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lenny-t, 11 mrt 2011.

1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Klopt, je kunt het oppervlakte meten maar daar bereik je niks mee omdat het in het grondwater zit, en dat zet wel uit naar de oppervlakte maar de echte straling zit in de grond en verspreid zich waarbij er hevige gebieden zijn en gebieden waar bijna niks is.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Laten we hopen dat ze dat iig bespaard blijft.

3. Seh

Seh Guest

Zo heel fascinerend is dat eigenlijk niet, imo. Ik bedoel, je ziet met het blote ook ook niet de straling die bijvoorbeeld de zon uitstraalt. (behalve licht, als je dat als straling beschouwd..)

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Licht kun je ook niet zien ;) En tevens is het ook geen straling.

5. Seh

Seh Guest

Ja ach, je begrijpt wel wat ik bedoel. :p En wat dan? Het zijn voorlopig ook nog geen deeltjes, daar zijn volgens mij de meningen over verdeeld.

Met die opmerking over licht bedoelde ik eigenlijk dat ik het niet bijzonder/fascinerend vind dat je bepaalde dingen (in dit geval straling) niet kan zien.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Voorlopig is het iets magnetisch. Mickelson en Morley bewezen met hun expiriment (waardoor 1 van de 2 uiteindelijk zelfmoord pleegde) dat licht zie niet door een medium (toen de ether) beweegt.

7. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Eh licht is wel straling? Of heb ik zo slecht opgelet op school. :+

8. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Denk het wel, want het is een golf van deeltjes (fotonen).
    Al is het wel elektromagnetische straling. :+

Ontopic:
    Wel ziek hoe zo'n grote stad als Tokio min of meer leegloopt.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2011
  9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Da's toch UV? :+

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Maar de zon is niet zo extreem schadelijk omdat het zover weg is, dit is relatief dichtbij en vele malen schadelijker wat het interessanter maakt voor mij.

11. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
  12. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Mja dat zie je toch op die site, constant bevingen van ongeveer 5 op de Schaal van Richter.

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Jezus, was er het XBW natuurkunde-uurtje op de vorige pagina? 8)

15. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Net college gehad over het nucleaire gevaar van Ad Verkooijen, een expert op het gebied van nucleaire reactors.

't is me nu een stuk duidelijker wat de oorzaken van de incidenten zijn en ook wat er mogelijk verder kan gebeuren.

16. Seh

Seh Guest

Mm, ik meen mij toch wat anders te herinneren.
    Even de wiki erbij gepakt (niet altijd waar, maar toch):
    Licht is elektromagnetische straling in het frequentiebereik dat waarneembaar is met het menselijk oog, in het algemeen met inbegrip van infrarood licht (met een iets lagere frequentie) en ultraviolet licht, met een iets hogere frequentie. In vacuüm plant licht zich voort met de lichtsnelheid, maar daarin onderscheidt het zich niet van andere elektromagnetische straling met andere frequenties.

Bij vacuüm gaat het licht dus volgens de wiki met lichtsnelheid (what's in a name). Maar als er geen vacuüm is betekend dit dat het licht dus langzamer gaat, dus dan beweegt het toch wel door een medium? Het laat zich in ieder geval beïnvloeden. :eek:

Voor mij is dat niet minder interessant, alleen is dit wat minder ver van mijn/ons bed.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2011
  17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Was dat een algemeen college? Als ik het wist was ik anders ook wel heen gegaan.

18. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Hij geeft toevallig deze periode een vak over nucleaire krachtcentrales ja. En hij nam deze gelegenheid aan om verder uit te weiden over de situatie in Japan.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hawaii had ook een Tsunami vandaag.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je moet het zo zien dat wanneer er een medium is, zijn er ook elektronen en protonen zijn. Deze beïnvloeden het licht dan. Niet zozeer het medium zelf. Verder zijn er ook aarde ook nog andere magnetisch velden die van invloed zijn.

Deel Deze Pagina